Hallo!
Ik zit met een probleem, maar laat ik eerst het even toelichten.
Ik game al mijn hele leven lang van mijn 6 tot mijn 20e speel ik spelletjes. Daarbuiten ging ik altijd naar school, haalde ik altijd goede cijfers( alles in 1 keer gehaald), mijn studie gaat goed, ik sport ernaast veel en ga op stap met vrienden.
Ondanks dat ik ook andere dingen doe naast gamen, spendeer ik als ik thuis ben en als ik niet aan het sporten etc. ben mijn meeste tijd aan gamen. Soms dus wel de hele dag door( Nachten doorhalen heb ik nooit gedaan en als iemand mij vroeg om te gaan sporten etc. dan stopte ik met gamen)
Zoals elk spel zit er veel schieterij in, hier heb ik nooit last mee gehad. Tot een paar week terug.
Het begon eigenlijk met de schietpartij bij Alphen aan de Rijn en dat het duidelijk werd dat de dader veel schietspellen speelde. Ondanks dat ik dit hoorde ( en wel vaker in de media hoorde dat games "slecht" zijn), maakte ik me niet zorgen. Het spel wat hij speelde, speelde ik ook. Ik moet wel zeggen, ik heb het een tijdje niet gespeeld. Maar ik game-de wel gewoon door.
Toen was het drama is Oslo en weer hoorde ik dat deze man schietspellen speelde ter voorbereiding. En weer het spel dat ik ook speelde. En blijkbaar heeft dit er zo ingehakt dat ik nu bang ben voor geweld.
Ik gebruik het woord "bang" om een aanduiding te maken. Ik ben niet echt bang, maar voel me ongemakkelijk als ik bijvoorbeeld een schietscene zie op tv.
Ik game nu al 3 weken niet meer, omdat ik op een of andere manier het gevoel heb dat games "slecht" zijn ( iets wat ik eerst belachelijk vond). Als ik bijvoorbeeld een filmpje zie op youtube van een spelletje, dan voel ik me zo ongemakkelijk!
Ik vind dit zo jammer en wil er vanaf. Ik wil gewoon weer lol hebben in het spelen van games. Hoe kom ik hier overheen!!?
Groet