Hallo.
Ik ben een meisje van 13 jaar. Thuis heb ik het niet altijd even gemakkelijk. Mijn ouders zijn wel lief tegen me, maar als ze boos zijn ( vooral mijn papa) slaan ze me altijd. De volgende dag heb ik dan altijd blauwe plekken op mijn lichaam. Mijn ouders doen dan altijd of er niets gebeurd is. Ze zijn dan weer heel lief tegen me. Maar ik ben altijd bang dat ze boos gaan worden. Zien mijn ouders mij wel graag?
Wat een moeilijke vraag. Ik wil hier twee dingen op zeggen. Ten eerste is het slaan van kinderen mishandeling, verboden en dus strafbaar. Ten tweede lijkt het erop dat jouw ouders in de war zijn en problemen hebben waarvan jij de dupe bent. Ik adviseer je deze website te lezen: http://www.kindermishandeling.nl/
[i]Ben je minderjarig en word je mishandeld, misbruikt of verwaarloosd? Blijf er niet mee rondlopen en zoek hulp. Er zijn altijd mensen die je verder kunnen helpen. Je kunt contact opnemen met onderstaande instanties. Zij luisteren graag naar je verhaal.
Bel gratis en anoniem met de Kindertelefoon (0800-0432, tussen 14:00 en 20:00 uur).
Chatten kan ook (tussen 14:00 en 20:00 uur).
http://www.kindertelefoon.nl
Chat of mail met hulpverleners van Stichting Korrelatie op Question Zone.
Bellen kan ook: 0900-1450 (15 cent p/m).
Bel met het Advies en Meldpunt Kindermishandeling: 0900-123123 0 (5 cent p/m) (tussen 09:00 โ 17:00).[/i]
Bron: http://www.watkanikdoen.nl/voor-jongeren/word-je-zelf-mishandeld
Als ik bijvoorbeeld naar de kindertelefoon bel, moet ik dan mijn naam zeggen? Of die van mijn ouders? Want ik wil niet dat mijn ouders gestraft worden!
Vandaag heb ik het geprobeerd bij de kindertelefoon.
Ik hoopte er gewoon wat over te kunnen praten.
Maar mijn papa heeft het ondekt en hij was razend!
Hij heeft me nog nooit zoveel geslagen ;( ;(
Ik durf niet meer contact te zoeken met de kindertelefoon of een andere site ..
Wat moet ik nu doen? Het enigste dat ik nog kan vertrouwen is deze site, want hier kan hij om een of andere vreemde reden niet op.
Ik durf gewoon niet meer naar beneden gaan, omdat ik bang ben dat hij nog steeds boos gaat zijn ;( ;(
Ik vind dat je hulp moet zoeken van iemand die jou echt kan helpen. Jouw vader houdt zich niet aan de Nederlandse wet en dat is strafbaar. Hoe oud ben je? Welk advies heb je bij de kindertelefoon gekregen? Wat wil jij?
Lieve Liese, loop hier niet mee rond. Je ouders zullen niet gestraft maar geholpen worden en jij word daarmee dan weer geholpen. Je hebt recht op een veilig gezin. Praat hierover met jouw juf of meester, die weet wel wat jullie dan moeten doen.
Veel sterkte, Brenda
Hallo, ik ben 13 jaar.
Ik was nog niet lang met de kindertelefoon bezig toen mijn papa mij "betrapte".
Dus veel is er niet gezegd geweest...
Ik weet niet echt wat ik wil..
Ik wil mijn ouders niet kwijt, maar ik wil niet nog eens geslagen worden...
Naar mijn juf of meester gaat nu niet echt, want het is vakantie ๐
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Kun je niet even naar een vriendinnetje gaan en het met die moeder bespreken en daar de kindertelefoon bellen voor advies? Woont een oma of een tante in de buurt waar je het tegen kan vertellen?
Ik durf het tegen niemand te zeggen ๐
Dit is 'anoniem' dus niemand kent me, maar ik wil het niet zegen tegen mensen die ik ken..
Als ze vragen vanwaar die blauwe plekken komen, zeg ik altijd dat ik tegen de deur en dergelijke ben gelopen.
Om terug te komen op het feit dat ik laat wakker ben, ik slaap heel slecht, uit angst. Meestal maar 3 uur per nacht of zoiets.
Liese het is inderdaad nu vakantie, als je niet kan wachten met hulp van een leraar te vragen, vraag het dan inderdaad aan een moeder van een goeie vriendin. of aan oma of een tante!
jok niet over je blauwe plekken, jij verdient geen slaag. jouw ouders mogen jou niet slaan.
je kunt ze dit ook zeggen, dat slaan verboden is en dat de mensen steeds vragen naar de blauwe plekken.
en je kunt zeker bij een vriendin de kindertelefoon bellen!
je kunt kindermishandeling anoniem aanmelden, dus dat zou de moeder van jouw vriendin kunnen doen, dan weet niemand waar het vandaan komt en er komt dan een onderzoek.
wees niet bang, niets is erger dan dit, dit moet opgelost worden.
sterkte meisje, Brenda
Liese, je klinkt als een verstandig meisje. Je wilt niet dat dit doorgaat, en hoe jong je ook bent, je kunt er iets aan doen. Als je dit liever niet wilt, dan begrijp ik je denk ik niet goed.
Als ik naar een vriendin van mij zou gaan, en het daar allemaal uitleggen,, en die mama belt dan naar de kindertelefoon of zo, wat gebeurt er dan met mij en mijn ouders? ;s
die mama kan het melden op tel.nr 0800 7000, dat kan anoniem dus niemand hoeft te weten wie het meldt.
deze mensen weten dan wat verder te doen.
iemand neemt dan contact op met jouw ouders en zegt dan dat er iemand anoniem een melding heeft gemaakt, er wordt dus met jouw ouders gepraat en indien nodig wordt jullie gezin begeleid.
dit slaan moet stoppen, jij kunt er voor zorgen.
mensen die slaan zijn zelf ook niet gelukkig, ze hebben dus hulp nodig.
sterkte Brenda