Hey!
Ik ben een jongen van 18 jaar, ben altijd ongelofelijk gelukkig geweest, maar sinds het schooljaar terug begon heb ik plots vage klachten gekregen.
Sinds september heb ik altijd, elke dag, 24/7 een licht gevoel in mijn hoofd, een soort van waas. Dit is ongelofelijk irritant, echt een ROT gevoel!
Ook had ik hier en daar ook angststoornissen (o.a. over de dood), niet dat ik die altijd had, maar zo af en toe schoten mij die te boven. Ik kon me altijd wel 'redden' om juist de paniek aanval te voorkomen door gewoon rustig te blijven.
Na 2 maanden was ik dit echt beu en ben ik naar de dokter gegaan, heb hem dit ook allemaal uitgelegd en heb hem ook gezegd dat ik schrik had voor een hersentumor, waarop hij zei dat dit totaal geen symptomen zijn & dat het een psychische aandoening is. Nu nog steeds ( 4 maanden later) loop ik met deze symptomen 'over straat'. Het lijkt wel of ik constant aan het denken ben en mijn hersenen gewoon geen rust hebben, en dat soms de wereld me gewoon onwerkelijk word dankzij deze symptomen. Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of ongeveer met dezelfde klachten 'in zijn hoofd' zit?
Ook heb ik last van lichtgevoelige ogen, en mijn concentratie is echt 0.
Hopelijk weet iemand er een oplossing voor.
Hallo,
Sinds kort heeft de dokter bij mij vastgesteld dat ik een paniekstoornis heb.
Was hier wel blij mee want eindelijk heeft mijn probleem een naam.
Alleen het rot gevoel gaat hier niet mee weg.
Ik loop ook de hele dag met enge gedachtes in mijn hoofd, en ben bang voor ene hartstilstand omdat ik tijdens de paniek aanvallen erge hartkloppingen heb.
Ja een oplossing zou ik ook heel graag willen hebben, maar de dokter kwam alleen met een psycholoog en medicijnen.
Medicijnen zoals prozac en diazepam, ik ben ook nog erg jong ( 19 ) en heb zeker geen zin om nu al aan dat soort medicijnen te gaan die ook nog zo'n bijwerkingen hebben.
Wat ik merk dat helpt als ik een aanval heb, is er laconiek over te doen, zo van, nou prima kom maar, en als ik doodga ach wat maakt het uit ( niet dat ik juist doodwil, absoluut niet ) en meestal gaat het dan weg.
Of ik concentreer me op de dingen die mij heel erg blij maken, zoals terugdenken aan een leuke stap avond of een fijne vakantie en dit ook proberen zo goed mogelijk in detail voor de geest te halen.
Ik hoop dat dit een beetje helpt.
Je mag me altijd dingen vragen.
Groetjes
Hallo,
Ik ben hier voor het eerst omdat ik nu elf ziek ben. Daarnaast echter ben ik ook therapeut. Weet je het helpt echt heel erg als je goede ontspanningsoefeningen gaat doen. Mindfulness is ook heel erg goed. Er zijn ook cds van. Misschien kun je er even wat over lezen op internet.Mediteren is sowieso goed.
Misschien vindt je het een beetje stom maar het is de moeite waard om naar te kijken. Geloof me maar. Je krijgt langzamerhand weer meer vertrouwen in je eigen lichaam en dat is heel belangrijk. Je leert je bewuster worden van ieder moment en ook van je lchaam en je leert je gedachten om te zetten.
Groetjes van Willow en veel sterkte.