hallo
ik heb in het verleden al vaker een bericht gepost,
ik ben een meid van 24 jaar en heb sinds mn dochtertje een half jaar is hyperventilatie en ziekte vrees in erge mate.
in het verleden aan verschillende soorten medicijnen gezeten o.a seroxat, mirtazapine, efexor cymbalta.
ik ben in januari gestopt met de medicatie omdat ik voor mijn gevoel er geen baard bij had en nog alle dagen angsten had. en rare klachten.
ik ben constant angsig en constant bang dat mn uur geslagen heeft.
ik heb rare vage steken sinds 3 dagen in mn hoofd en een soort drukkend gevoel bij mn slaap.
moeilijk uit te leggen.
de laatste tijd heb ik als ik rustig tv kijk ofzo een raar gevoel in mn gezicht,
net als alles wil gaan hangen dat het wat stijf is mn wangen mn lippen. wat soms het praten bemoeilijkt.
ik probeer dan rustig te blijven en door mn buik ademen maar dat wil altijd niet helpen.
als het soms eventjes wat beter gaat dan komt het een paar miuten later weer opzetten,
in het verleden heb ik erge aanvallen gehad wat volgens de ene dokter hyperventilatie was, en volgens de andere migraine.
een doof gevoel in mn rechter arm,( verlamd gevoel) later viel mn gezichtsveld weg zg ik maar de helft van de dingen later werden mn lippen en mn tong doof en als ik iets wou zeggen, zei ik iets heel anders. wartaal.
nu ben ik ook constant bang als ik dat weer krijg en als ik en de mensen in mn omgeving denken als het hyperventilatie of migraine is, en dat het dan wel een hersenbloeding is.
mn grootste angst is dat ik iets met het hart krijg of hersenbloeding/ beroerte en bang voor de dood.
omdat ik veel enge verhalen van gelovige mensen gehoord heb wat me nog banger heeft gemaakt,
misschien allemaal een beetje onduidelijk,maar ik hoop als er mensen zijn die het zelfde kennen en hierop serieus willen reageren
hallo anoniem,
ik ben een meid van 18 jaar.
ik heb ook dat ik steeds bang ben dat er iets erg met mij is. ik heb ook last van hyperventilatie en migraine aanvallen. bij migraine aanvallen ga je inderdaad zwart zien, je gezichtsveld valt weg krijgt enorme hoofdpijn en misselijk, dat was normaal een aanval van migraine toen had ik een keer bij een aanval dat ook mijn linkerkant slap leek te hangen dus was ik naar de dokter geweest. die zei dit hoort ook bij migraine.
ik heb ook last van hyperventilatie. ik word er gek van want heb door die hyperventilatie heel veel klachten(hartkloppingen,doof/tintelingen in mijn hoofd en armen en benen, last van pijn in mijn buikstreek last van spierpijn op de borstkast en rug en eigenlijk overal, raare hoofpijn, duizelig, een slap gevoelen nog veel meer). en door die klachten word ik bang dat het toch iets ergs is. terwijl de dokter ook zeg het is hyperventilatie.
anoniem:ik herken je klachten wel ik heb er zelf ook last van. ik kan je geen tips geven om een rustiger gevoel te krijgen want dat weet ik ook niet. ik probeer mezelf altijd rustig te krijgen en er niet aan te denken maar dit werkt niet.
Wat je beschrijft komt over als een angst. Dit leidt tot ernstige lichamelijke klachten. Als artsen niets voor je kunnen doen of je niet verder komt, is de MatriXcoach misschien de moeite waard.
Ik heb zelf iemand met de MatriXmethode van erge slaapproblemen geholpen. Het werkt bij angsten, depressie, nare gedachten etc. Kennismaken is vaak gratis dus zoek eens op internet voor iemand bij jou in de buurt.
@topicstarter,
Je bent veel te snel gestopt met je medicatie! Dit had je heel langzaam moeten afbouwen!
Lees ook:
Stoppen met Paroxetine, bijverschijnselen
http://www.dokter.nl/forum/Medicijnen/195632-stoppen-met-paroxetine-bijverschijnselen.html