Hallo, ik ben een meisje van 17, ik heb al een hele lange tijd last van een angst stoornis (ziekte angst) maar daar gaat mijn vraag niet over. Ik heb dus al mijn hele leven (zo lang ik me kan herinneren) een moedervlek op mijn onder rug zitten, ik voelde hem ook altijd zitten als een soort bobbeltje. Ik heb hem wel is vaker aan mijn ouders laten zien maar dacht er nooit iets bij. Nou, vorige week zondag ging ik er ineens weer naar kijken, door mijn angststoornis ging ik hem gewoon weer is checken, volgensmij zag hij er ook niet anders uit dan normaal, ik had verder ook geen klachten ik wou hem gewoon is checken, maar ik had er toen een foto met flits van gemaakt van dichtbij en ik vond het er vreemd uitzien, maar mijn ouders enzo niet. Ik ben toen dinsdag toch bij de huisarts geweest en die heeft hem goed bekeken maar zei dat zij hem er ook gewoon goed uit vond zien, toen gaf ik aan dat ik hem wel wou laten verwijderen, dus nu staat er een afspraak bij de dermatoloog voor 25 november pas.. Ik blijf me nogsteeds zorgen maken over de moedervlek door mijn ziekte angst, ik heb geen last van mijn moedervlek en nooit echt gehad dus ik weet niet waarom ik dat doe. Maar ik maak er nu ook vaak foto’s van maar op elke foto ziet die er iets anders uit door bijvoorbeeld het licht etc omdat het op een moeilijke plek zit. Ik heb toen donderdag een foto naar de huisarts gestuurd en die vond hem er rustig uitzien maar gaat hem maandag aan de huisarts laten zien die er dinsdag naar gekeken heeft. Maar op elke foto ziet die er anders uit en ik weet dat hier geen moedervlekken beoordeeld mogen worden, maar ik ben gewoon bang dat ik dadelijk te lang wacht met het weg halen ofzo en ik ben helemaal radeloos, zijn mijn angsten terecht of moet ik gewoon in rust afwachten tot 25 november?