Hallo, ik ben een meisje van 17 jaar (sorry voor het lange bericht) en ik heb nou al een lange tijd last van een angststoornis, ziekte angst. Ik ben al een hele tijd heel onrustig en heb de huisarts al voor vele verschillende dingen gezien. Ik maak me zorgen om elk pijntje of iets dat ik voel en ik denk altijd het ergste..
Maar ik heb een vraagje want soms gaat het een weekje goed bijna geen klachten en dan van de een op andere dag ineens wel.. Bijvoorbeeld nu heb ik sinds een paar dagen dat ik ineens licht in me hoofd ben constant en heel moe.. Ik ben gelijk bang dat het iets ergs is, ik ben de laatste tijd wel vaker moe, vooral als ik een dagje niks te doen heb, maar nu voel ik me gewoon raar, alsof ik op een andere wereld zit. Ook merk ik dat ik de laatste tijd dunner word, ik ben altijd al heel dun geweest maar nu word dat dus erger, men broeken beginnen los te zitten. Ik eet ook veel te weinig door mijn stress en dat weet ik, ik ben ook 2 maanden geleden gestopt met de anticonceptiepil omdat ik hem altijd vergat. Ik heb die 2 jaar geslikt en voor dat ik die slikte was ik erg dun, ik woog toen iets minder als 50 kilo, (ik ben 1,64 lang) toen ik begon met de pil ben ik in de loop van de tijd aangekomen ik woog op mijn zwaarst toen ongeveer 54 kilo. Maar nu ben ik dus gestopt door mijn vele stress, maar ik heb de laatste tijd mijn gewicht bij gehouden en het zat tussen de 52 en 53 kilo, nu heb ik 3 dagen bijna niet gegeten door dat ik me echt slecht voel en net ging ik op de weeg schaal staan en ben ik 51,1.. ik maak me gelijk enorme zorgen..
Kan het dat ik door de vele stress in combinatie met het stoppen van de anticonceptiepil afvallen? Of moet ik me zorgen maken?
Stress kan dat wel veroorzaken en ook het stoppen met de pil
Dankjewel voor de snelle reactie! Maar ik hoef me hier dus verder niet echt zorgen over te maken? Ik probeer echt goed te blijven eten maar door die stress lukt het gewoon niet en ik weet niet of ik daar iets tegen kan doen want ik wil niet nog dunner worden?..
Niet stressen.. of met de klacht naar de huisarts gaan