Hallo,
Ik heb een paar weken geleden mijn eerste paniekaanval gehad, die avond dacht ik dat ik een hartaanval kreeg en ben ik naar de spoedpost geweest, hier hebben ze mijn ontstekingswaarden getest (die was mooi laag zei de dokter) om een bloedprop in de longen uit te sluiten. Hele avond in paniek geweest dat ik doodging en de volgende dag was her nog niet weg. Ik had druk op de borst en steken bij mn hart, dus volgende dag weer naar de dokter die weer naar mijn hart, bloeddruk heeft gekeken en heeft geluisterd naar mijn longen. Dit was allemaal goed zei hij. Sindsdien heb ik elke dag steken in mijn borst en op mijn rug, elke avond als ik wil slapen heb ik het gevoel dar ik niet meer wakker ga worden, het neemt mn hele leven over, ik ben bang dat er wel wat is, dat ze iets hebben gemist of dat er iets met mijn hart of longen is. Ik denk dat het misschien een angststoornis is maar ik snap niet waarom ik deze steken enzo in mijn borst elke keer voel dan. Ik ben gewoon zo bang dat ik wat heb, ik begin morgen voor het eerst met psychosomatische fysiotherapie en krijg gesprekken bij de poh maar ik kan alleen maar denken dat er wel echt wat levensbedreigends met me aan de hand is. Ik weet niet wat ik moet doen en hoe ik deze pijn kan hebben de hele dag door. Weet iemand hier meer van of heeft iemand een soort zelfde ervaring misschien gehad? Ik wil gewoon graag geruststelling
Lees eens wat topics hier door over angst, stress chronische hyperventilatie en hypochondrie.
Het grootste deel van de vaste forumbezoekers heeft een angststoornis, je zult een heleboel lotgenoten kunnen vinden hier
De klachten die je hebt worden door angst en hyperventileren veroorzaakt.
Kijk eens op onderstaande link welke klachten er allemaal kunnen ontstaan:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/klachten-bij-hyperventilatie-en-angsten/
Ook wanneer ik niet bezig ermee ben, en dus geen paniekaanval heb voel ik echt steken in mijn borst en op mijn rug. De pijn is erg heftig en ik ga erdoor denken dat er iets met mijn longen is, ook inademen doet erg veel pijn.