Hallo mijn naam is christophe, 23 jaar. Al sinds m'n 13e ongeveer heb ik last beginnen krijgen van angstaanvallen die alle symptomen hebben vaneen post-traumatishe stresstoornis. Ik heb er gans mn puberteit mee leren leven en uit angst voor zware therapie er dan nooit hulp voor gezocht.
Het gebeurt telkens op dezelfde manier; iemand doet een bepaalde actie of gebaar (weet ook niet waarom het zo gebeurt) en het bekijken ervan wakkert trillingen aan in mn nek, brengt me in een wazig gevoel, en achteraf heb gezweet en een gevoel van bangheid en hulpeloosheid. Dit gebeurt al sinds m'n 13e in periodes van maanden vaak, maanden niks (rust) En eens het terugkomt na lange afwezigheid voelt het telkens sterker en meer deprimerend aan. Ik heb t nu in deze periode meer proberen tegengaan want ik ben het meer dan beu, het overvalt me te erg de laatste tyd en ik word er een wrak van.
Ik heb best wat meegemaakt in mn leven maar op dit punt voel ik mij alsof ik Verder wil gaan, levn ten volste zodner angst en fobien, en de traumas van vroeger achterwege wil laten, en vooraldeze stressstoornis dat me nu al problemen begint te geven in mn huidige relatie...
Dit gevoel dat me al zo veel jaren plaagt voelt zo rot, beangstigend en deprimerend, ik snap van mezelf niet hoe ik t al die jaren volhield maar ik heb er genoeg van...mn paranoia ervan word erger en ik besef ook dat dit niet gezond is, als iemand me zou kunnen raad geven dit te bevechten tot op het punt dat het nooit meer terug komt zou ik Heel erg dankbaar zijn, het verpest m'n leven. PS. ik volg vaak een psychiatrishe afspraak maar die persoon gaat er helemaal niet diep genoeg in op dit probleem.
Alvast bedankt en groeten, Christophe
http://www.emdr.nl mischien is emdr iets voor jou