Ik vraag me af of dit een paniek aanval is.
Ik zal de situatie omschrijven: ik krijg van iemand een appje dat in mijn ogen zo onredelijk is en me persoonlijk raakt en er word dmv spraak bericht op me afgegeven. Ik hoor het en voel mijn hart opeens snel kloppen ik voel me licht worden en het lijkt of ik geen lucht meer krijg. Ik ben bang dat ik mijn hart niet rustig krijg en gaat nog sneller kloppen en ben bang dood neer te vallen. Is dit een paniek aanval?
Dit gevoel had ik het zelfde toen kinderen aan mijn deur aan het klieren waren en mijn hond ontsnapte….. ik dacht dat ik dood neer zou vallen. Best overdreven lichamelijke reactie voor dit soort dingen. Is het herkenbaar? En is dit paniek?
Groetjes
Dat lijkt idd op een paniekaanval met hyperventileren
Beste john (en anderen)
Afgelopen nacht werd ik wakker….ik weet niet meer waarom . Toen ik op de gang stond voelde ik een soort angst of ik flauw zou vallen. Mijn hart ging steeds sneller en daar werd ik nog angstiger van…met t idee dat ie t zou begeven zo snel hij ging ik wilde 112 bellen en ben terug gaan liggen… en dacht rustig ademen…het ging langzaam aan iets beter en werd iets rustiger. Is dit nu een paniekaanval? Alleen vraag ik me eigenlijk af waarvan precies. En nu ben ik weer bang om te gaan slapen om misschien weer zo wakker te worden
Gr
Het lijkt er wel op. Je kunt het vergelijken met wat er in november gebeurde. Waarschijnlijk ben je gaan hyperventileren
Doe eens de test op:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/klachten-bij-hyperventilatie-en-angsten/
Ja klopt voelde bijna t zelfde
Alleen toen was er een aanleiding…
Nu werd ik opeens wakker en gebeurde het. Tja misschien onbewust gedroomd
Dat zou kunnen
Ik zie dat de verkeerde link stuurde.... sorry
https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Beste john en anderen
Vanmiddag had ik het weer. Een mAAND geleden ook. Ik word smiddags wakker na een middag dut. Beetje abrubt raar en verward. Voel mijn hart bonken. En dan lijkt het in een spiraal omlaag te gaan binnen een seconde hart bonkt steeds harder en sneller. Lijkt uit mijn lichaam te kloppen.
Ik ren bijna van angst de deur uit op mjn sokken. Omdat ik denk te sterven. Probeer goed te ademen en polsen koud water enzo.
Ik vraag mij nog steeds af is dit een paniek aan al og een hartritmestoornis?