Hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen of dingen herkend die bij mij aan de hand zijn.
Ik loop al enkele jaren met pijn in mijn buik, dit is zeker voor een deel mijn darmen, verschillende ziekenhuis onderzoeken er werd vast gesteld dat ik lactose intolerantie heb. Dit heeft veel geholpen en gaat dus goed, de darmen zijn nu ondercontrole omdat ik medicatie heb gekregen vanuit het ziekenhuis voor PDS(dusputal retard) gaat het helemaal goed. De pijn waar ik het nu over heb is een totaal andere pijn als darm krampen, ik ben hier bekent mee omdat ik dit dus ook vaak heb gehad en heel soms nog heb. Dit is een pijn die ik in mijn hele buik voel en kan verminderd worden door warmte. Het ziekenhuis blijft steeds aan darmen denken terwijl dit anders is.
De pijn waar ik op het moment last van heb zijn denk ik al rond mijn 16e begonnen. Dit was alleen beter mee om te gaan omdat de aanvallen toen maar af en toe waren en niet elke dag pijn had. Nu sinds ongeveer 10 maanden heb ik dagelijks een drukkend gevoel op 1 plek in mijn buik(rechts boven in de buik/rug). Ongeveer 1 keer per week krijg ik hier meer pijn aan dan heb ik op die ene plek pijn (scherpe stekende/drukkende pijn in rechter boven buik/rug) die ik niet kan uithouden, ik kan me dan geen houding geven dat de pijn minder wordt, medicatie werkt naar mijn idee ook niet tegen deze pijn. Deze aanvallen kunnen tussen de 1 en 5 uur duren. De mensen om mij heen zien dan dat ik bleek weg trek, en maken zich dan zorgen om mij. Soms zijn ze zo heftig dat ik ook twijfel om naar de eerste hulp te gaan omdat de pijn echt niet uit te houden is soms en ik niet weet wat ik er mee moet. Ik wil graag weten waar deze pijnen vandaan komen zodat ik er iets mee kan doen. Op deze manier wordt het moeilijk om de dagelijkse dingen te blijven doen omdat deze aanvallen plotseling kunnen opspelen en hier dus geen rekening mee kan houden.
Het ziekenhuis kan tot nu toe niets vinden. De leverwaardes zijn een tijdje te hoog geweest. Ze zijn er toen achter gekomen dat ik een FNH heb een goedaardig gezwel in mijn lever van 10 cm. Ze vertellen mij dat de pijn hier niet vandaan kan komen.
Galblaas is 2 keer een ego van gemaakt hier worden geen stenen in gevonden.
Kan iemand mij misschien helpen met hun visie of heeft iemand misschien vergelijkbare pijnen?
Ben je man of vrouw?
Hoe oud ben je?
Probeer zo precies mogelijk aan te geven waar de pijn zit.
Is er na pijn of zo'n aanval ook een verandering in de kleur van je ontlasting?
oowja niet helemaal duidelijk geweest.
Ik ben een vrouw van 21 jaar oud.
na de pijn is voor mij nog geen aanwijzing gekomen dat er iets in de ontlasting verandert. Wel heb ik de laatste tijd vaker erg donkere urine.
De pijn zit rechts in mijn buik vlak onder mijn borst kast. Deze pijn is aanwezig op één plek en komt telkens terug op de zelfde plek. Op de zelfde hoogte voel ik ook steken in mijn rug.
Je klachten doen mij denken aan kolieken. Galkolieken. Dat zou toch door de FNH kunnen worden veroorzaakt.
In de meeste gevallen veroorzaakt FNH geen klachten. Soms is er sprake van vage pijnklachten in de rechterbovenbuik. Als de afwijking erg groot is, kan de pijn duidelijker aanwezig zijn. In zeldzame gevallen kan de afwijking gaan bloeden of scheuren. Dit geeft vaak hevige, plotselinge buikpijn. Deze kans is met name aanwezig als de FNH erg groot is. Ook kunnen er klachten optreden als een grote goedaardige FNH de galwegen en/of bloedvaten dichtdrukt.
Ik zou toch terug gaan naar de MDL arts met de klachten.
ik heb al sinds zondag pijn en kan niet op mijn eigenlijk niet liggen of zitten.Het lijk op een opgeblazen gevoel en het is letterlijk precies de helft van mijn lichaam.Ik ben een vrouw van 51 jaar,wat moet ik doen
Je zou met de klachten naar de huisarts kunnen gaan
Hallo,
Ik herken me zeker in jou klachten. Ik zit al ruim twee jaar in de molen van de fnh's. ikzelf heb 2 grote van 9 cm en 2 van ongeveer 4 a 5 cm. Ik heb daar zeker last en veel pijn van. ook tegen mij werd er gezegd dat ik daar geen last van kan hebben maar het voelt alsof ik zwanger ben alleen op de verkeerde plek. ik voel echt een grote klomp in mijn buik/rechter zij en rug zitten. ik ben vreselijk moe en gespannen omdat ik angst heb. Ze willen en kunnen er bij mij niets aan doen omdat ze erg ongunstig zitten. doordat ze zo groot zijn functioneert mijn lever volgens mij niet goed en daardoor voel ik me zo ziek. een lever is een belangrijk orgaan en als daar een klomp vreemd vlees zit kan ik me voorstellen dat hij niet meer goed zijn werk kan doen. Dus naar mijn mening blijven er veel afval/gifstoffen achter in mijn bloed en dat veroorzaakt mijn klachten. Koortsaanvallen, netelroos en algeheel me niet lekker voelen. geen levenslust meer zeg maar. ik vecht dus al twee jaar met mezelf en de artsen.......
Hoi Anoniem,
Ik weet precies hoe je je voelt. Bij mij hebben ze afgelopen jaar ook een drie-tal fnh's ontdekt. Afgelopen maandag weer in de scan geweest om te kijken of ze zijn gegroeid. Hier krijg ik de volgende week de uitslag van.Ik heb ook last van een vage pijn in mijn rechter bovenbuik, net onder mijn borstkast. Tegen mij hebben ze ook gezegd dat die pijn niet afkomstig kan zijn van een fnh. maar toch voel ik altijd die vage pijn. Het moet toch ergens vandaag komen??? Ik ben er erg onrustig door. ik hoop dat ze je snel kunnen helpen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Lieve mensen!
Ik sinds vorige week pijn aanvallen in de rug! En in de buik! Wordt dan ook heel misselijk en wordt steeds erger waarbij ik het niet meer trek, en het gevoel heb dat ik moet spugen! De aanval komt meestal smiddags, wat dus heel vreemd is! Het begint met last in de onderrug! Is te doen! Tot het erger wordt! En ik dan ineens ontzettend misselijk wordt en last van mijn buik heb! Dit blijft dan meestal een uur aan de gang! Dan krijg ik het koud! Rillingen over mijn hele lijf.en dan trekt het weer weg en heb ik bijna nergens last van! Het blijft soms een paar dagen weg! En dan is het er weer!! Lang verhaal maar weet iemand iets? Over wat het kan zijn?
Moeilijk om daar zo zonder onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts.
Meestal is het de lever die de aandoening veroorzaakt. Gewoon een gezond en strak dieet houden met veel groente en fruit eten. Ook minder vettige voedsel eten en geen zwaar maaltijd voor je maag en lever verzorgen..........groetjes
Hallo! Ik loop met precies dezelfde klachten momenteel. Aanhoudende buikpijn in de rechterbovenbuik (al 1.5 maand) en met aanvallen (na het eten en vooral 's nachts) meer pijn, die uitstraalt naar de bovenrug en flank. Er wordt alleen gruis (in de galblaas) gevonden en ik heb een zogenoemd leverhemangioom. Volgens de artsen is het onmogelijk dat mijn klachten daardoor komen.
De vragen op dit forum zijn al van een aantal jaar geleden. Toch hoop ik dat jullie hier nog op willen reageren, zijn jullie inmiddels geholpen en pijnvrij? Wat was er aan de hand? Ik word inmiddels namelijk nogal wanhopig. Heb aankomende vrijdag een gastroscopie, maar weet nu al dat hier niks uit gaat komen, omdat ik geen klachten (maag of slokdarm) heb en de pijn duidelijk rechts zit! 🙁
Wat ik heel raar vind om te horen is dat ze tegen jullie zeggen dat je geen pijn kan hebben van een fnh. Heel vreemd! Ik kom net terug van de maag darm lever arts en heb ook een grote fnh, van 10 cm. Je kan wel degelijk pijn klachten ervaren in je buik van een Fnh. Ik zou me niet laten afschepen. En hier mee verder gaan.
Hai, ik herken jou klachten volledig. Had al klachten sinds mijn 12e. Zo af en toe erge buikpijn (bovenbuik en uitstralen naar schouderbladen/rug. Echo's gehad, niets gevonden. Uiteindelijk op mijn 39e in ziekehuishuis gekomen met echt erge buikpijn. kon niet meer rechtoplopen. Na een scan en een ech een ontstoken glablaas vol met 13 galstenen ondekt. Na 6 weken (eerst antibiotica) geopereerd en galblaas verwijderd. Daarna een tijd pijnvrij. Nu sinds kort weer flinke pijn in bovenbuik met af en toe echte heftige koliek aanvallen, al een echo gehad, maar niets op te zien. Nu veel pijn on bovenrug en onder de ribben. Ik maak me wel zorgen.....toch maar weer naar de huisarts.....al voel ik me ook wel een beetje een hypogonder...maar na galstenen heb je een kleine verhoogde kans op galwegkanker. Dus dat wil ik wel laten nakijken!
Vraag dus ook om een scan, het klinkt bij jou als glastenen/galblaas ontsteking.......niet alle galstenen zijn op een echo te zien, dat hangt ervanuit waaruit de galstenen zijn opgebouwd.
Sterkte