Jij ook al zo'n pech gehad, wij hebben een breuk die ze normaal alleen zien bij een auto-ongeluk of een val van een paar meter hoog. Vandaag voor het eerst een paar "stappen" gezet. Heel vreemd gevoel, en heel eng, je moet echt over die angst heen. Nu wel meer pijn maar dat was ook wel te verwachten.
Ik ben nog niet aan het werk, ik heb wel al ingelogd om al wat mails te lezen, lijkt me zo fijn om weer naar het werk te kunnen gaan. Deze week heb ik een afspraak met de bedrijfsarts, eens kijken wat deze zegt. Ik kan nog niet zo lang zitten, dan loopt mijn been meteen vol. Heb jij daar ook nog last van?
Het lopen is inderdaad de 1e keer heel onwennig, je moet bijna opnieuw leren lopen.
Dat vollopen is heel herkenbaar, aan het eind van de dag wordt mijn knie onderbeen en voet weer stuk dikker. Indien ik te lang een schoen aanheb begint deze ook vanzelf te knellen (ondanks drukverband/kous om het been. En zodra ik een dag te veel doe krijg ‘s avonds of ‘s nachts direct een reactie van mijn lichaam.
Het na kantoor kunnen is een verademing, je ziet en spreekt weer eens andere mensen is tenminste mijn ervaring, benieuwd wat bij jou de bedrijfsarts zegt
Hoeveel uur ben je weer aan het werk en neem je wel de rolstoel mee? Ik kan nu nog niet zonder rolstoel, ik ben ook pas net begonnen met het oefenen met "lopen"
Vandaag hoorde ik mijn knie een paar keer knakken, hier schrok ik wel van. Ik denk dan meteen dat er een schroef loszit, maar nu hoor ik niks meer 😃. Ik ga de orthopeed ook vragen voor zo'n kous, ook voor het vocht.
Ik ben eigenlijk nooit in de ziektewet geweest, door middel van laptop en telefoon kan ik mijn werk uit oefenen, mijn werkgever heeft van alles extra gefaciliteerd om het zo aangenaam mogelijk te maken, kan nu bellen en wordt opgehaald om naar kantoor te gaan of weer naar huis gebracht. Ik voelde me niet ziek dus als afleiding gaan werken.
Dat kraken heb ik soms ook nog, ik dacht 1e keer ook “help” laat staan ‘s morgens de 1e 15 minuten alles is stijf stram en pijnlijk
Ben wel benieuwd of dat nog veranderd maar die vraag is voor de fysio.
De rolstoel heb ik vandaag op laten halen “was er klaar mee” en kan nu weer goed oefen met goed en technisch lopen wil z.s.m. verdere stappen in revalidatie
Wat knap van jou, ik zou dat de eerste weken na de operatie niet gekund hebben door de pijn.
Ik mag van de bedrijfsarts ook weer naar het werk, ik ga 3 halve dagen en de andere dagen werk ik dan thuis. Het lopen op krukken gaat ook steeds beter, merk dat ik steeds meer vertrouwen erin krijg. Pijn zit meer in mijn voet, vooral de hak, dan in mijn knie.
Die eerste 15 minuten in de ochtend zijn heel herkenbaar, alsof je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Even warmdraaien en dan weer oefenen. Het moment dat die rolstoel wordt opgehaald... heerlijk!
Hoe gaat het bij jou met lopen en werken?
Hier eigenlijk een en al goed nieuws momenteel.
In het ziekenhuis alles goed, herstel breuken volgens schema.
Verder loop ik in en om het huis zonder krukken (nog niet zo soepel als voorheen) voor verdere afstanden nog wel 1 kruk.
Tevens deze week stukjes gefietst en rondje gereden in de auto
(Is wel wennen naar zo’n periode, maar vergroot ook zeker je wereld)
Tevens kwam de fysio met de tip, om compressiekous te proberen wellicht daardoor de vochtafvoer te verbeteren. ‘s avonds zijn mijn knie en enkel weer vol met vocht gelopen.