Sammiebeest
Hoe gaat het nu waneer begint Botox in te werken
Smmiebeest,
Wil je zeggen bij welke kliniek ben je geweest?
Ik zoek al jaren een kliniek dat met lazer werkt.
Alvast bedankt
Ik vandaag geweest bij chirurgisch expertise centrum geweest waren super lief voor me
Hallo, kwam op deze forum terecht, sukkelt al maanden met fissuur, ben geopereerd, botox,,ook gesneden en genaaid, ,,nu weken verder opnieuw zelfde pijn...4 maanden geleden aambeien operatie gehad...is het ondertussen bij jou beter? Dankjewel
Hallo, hoe gaat het ondertussen? Ik zie ook vreselijk af, als ik dit allemaal lees, vreselijk,
Bedankt
Hallo, mijn verhaal is al maanden, 2 operaties, weer opnieuw pijn,, ik word gek, waar koop je die zalf, dankjewel
Hoi allen,
Ik zie hier dezelfde klachten als ik ervaar, moeilijke stoelgang en verstoppingen, zalf en Botox behandelingen gehad, nog geen resultaat. Momenteel bezig met Hypno therapie en dieet. Nu zie ik dat er een laser behandeling is voor fissuur, heeft iemand hier ervaring mee dan hoor ik dat graag!
Hey, blijkbaar in Nederland, maar enkel mogelijk indien u Nederlandse arts en verzekering hebt,
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi, ik heb de hele dag pijn in mijn anus. Een soort branderig en pijlijlk gevoel. Ook voel ik al vroeg wanneer ontlasting er aan komt als een soort sdruk gevoel. Soms duurt het nog wel een dag voordat ik echt moet. Ook heb ik een gespannen kringspier. Kunnen deze klachten allemaal door anale fissuur komen?? Ik heb continue pijn en soms meer en dan weer iets minder. Ik kan volgende week pas bij huisarts terecht.
Ik ben zo bang dat het iets anders is zoals anuskanker. Herkennen jullie bovenstaande klachten? Ik merk ook dat ik savonds wanneer ik ga liggen vaak meer last krijg
Na een pijnstillende Vaseline creme kreeg ik de Diltiazem Vaseline creme voorgeschreven voor een anaal fissuur.
Dit gaf echter zulke pijnlijke reacties dat ik helemaal hopeloos, reddeloos en moedeloos was.
Na veel zoekwerk op internet de hu arts gevraagd voor de Diltiazem GEL. Deze is slecht verkrijgbaar, bijna alle apotheken hebben allemaal maar de vaseline uitvoering liggen, en de gel moet besteld worden.
Ik ben een rondje gaan bellen, en heb de gel 50km verder in een ziekenhuis opgenomen. Resultaat, de volgende dag pijn was leefbaarheid 😁.
Ik hoop dat meer mensen hier baad bij kunnen hebben. Succes en sterkte!
Maar bent je er ook aan geopereerd? Ik heb 7 mei een Botox behandeling gehad en een aambei verwijderd. Ik kan je vertellen ben nu 1,5 verder en het doet vreselijk pijn. Ik smeer 4x per dag isosorb vaseline en de lidoaine vaseline en ik neem pijnstillers. Zodra ik naar de wc ben geweest voor ontlasting heb ik een vreselijke pijn en dat kan 7uur aanhouden. Heb je geen tips voor mij? Mooi
Beste Marya heb de zelfde probleem als jij het beschreef een tijdje terug kom er maar niet vanaf, is het nog goedgekomen met jou en zo ja wat zou je me kunnen aanraden. dokter denkt bij mij ook een strakke dikke kringspier wat steeds voor een fissuur zorgt.heb al een paar keer botox behandeling gehad nog steeds na ochtend wc bezoek pijn en branderig gevoel de eerste 5 /6 uur creme welke dan ook helpt niet
hoop dat het goed gaat met je
Ik lees hier een tijdje al mee en herken heel veel verhalen.
Dit is wat voor mij heeft geholpen:
1. Dieet, dit is toch het allerbelangrijkste geweest. Onderzoek of je ergens allergisch of intolerant voor bent en vermijd dat. Verder genoeg vezels (frambozen, chiazaad, avocado, quinoa) en groente eten en vermijd/ verminder suikers (ook rijst en pasta) waar mogelijk
2. Met meer vezels komt een verantwoordelijkheid dat je goed en veel moet drinken. Drink liever bronwater dan het harde kraanwater wat iedereen zo gezond vind in Nederland.
3. Medicatie, zorg voor regelmatige pijnstilling en smeer je cremetjes op tijd en consistent.
4. Naar de wc alleen als het moet en liever niet als je geen drang voelt.
Tip 5 en 6 zijn naar mijn idee heeft beste voor op korte termijn af te zijn van de spanning op de binnenste kringspier. Hoewel vele een bad adviseren (wat ook erg fijn is een het liefst zo warm of het mogelijk) geloof ik dat een kruik je beter zal helpen. Zorg dat je een warme kruik gebruikt en bij zoveel mogelijk activiteiten het daartegen houdt. Bij tv kijken, eten, slapen/in bed etc. Dit zal echt zorgen voor een ontspannen kringspier wat het herstel van de kloof versneld.
Het tweede gedeelte is castor olie. Ik gebruikte dat vaak voor mijn knieën en andere gewrichten maar ik heb gemerkt dat het daar beneden ook alles soepel houdt en naar mijn idee ook de aambeien enigszins laat krimpen. Of in iedergeval niet opzwellen. Dit smeer ik samen met de andere zalfjes.
7. Draag een grote inkegkruisje in je onderbroek zodat alle cremetjes en olie niet doorlekken.
Ik weet dat het soms hopeloos en uitzichtloos kan zijn, maar het is mogelijk om beter te worden.
Inmiddels heb ik 6 a 7 keer de elastiekjes behandeling gehad, 2x botox maar niets heeft zo goed geholpen als de dingen hierboven. Ik wacht nog wel tot ik een operatie kan laten doen om een hardnekkige aambei te laten verwijderen, omdat ik daardoor vaak last krijg aan mijn kloof. Maar daarna zal het hopelijk klaar moeten zijn.
Succes allemaal een houd vol
Ik zal hier ook mijn ervaring delen
Al 2,5 jaar een chronische, verschrikkelijke fissuur. Heb ISDN, bergen Diltiazem gesmeerd, twee keer het hele traject bij de bekkenbodemfysio doorlopen maar niets helpt. Soms is het even dicht en dan scheurt het weer open.
9 dagen geleden zijn er twee injecties botox gezet (zonder narcose, flink pijnlijk maar wel zo gebeurd). In plaats van dat het beter ging, werd het met de dag erger. Helse pijn en nauwelijks kunnen lopen, alleen liggen helpt. Onderzoek door de proctoloog wijst erop dat er waarschijnlijk een bloedvat is geraakt tijdens de injecties, waardoor er nu op de plek van de fissuur een bloeduitstorting en zwelling zit. Die zou de afschuwelijke pijn moeten veroorzaken. Niets aan te doen, mijn lichaam moet het oplossen. Heel heftig. Je kan iemand die geen fissuur heeft gehad niet uitleggen hoeveel pijn het doet en hoe het je leven beheerst. Was er maar iets wat werkt voor iedereen hier, alle lotgenoten, en zorgt dat je nooit meer die pijn en ellende hoeft te hebben :'(