Hallo ,
Ik heb gisteren een echo gehad omdat ik al 2 weken last heb ter hoogte van de lever /galblaas. Deze pijn zit er constant maar komt ook in heftige aanvallen. Er was alleen geen galsteen te zien. De pijn is er nog en daarom gisteren bloedgeprikt. De arts dacht aan de zwevende rib. Echter na de bloeduitslagen bleek de gamma 65 , asat 38 en de meeste hoge de alat van 78. Nu heb ik diabetes type 1 dus iets verhoogd is niet erg maar moet ik me nu zorgen maken ? De dokter zei alleen dat ik maandag weer moet contacten met mn eigen huisarts. Ik voel me niet heel ziek maar ook niet fit. Ik ben niet geel maar wel erg bleek. Als ik ontlasting heb is het flinterdun en geel. Voor de rest ben kk heel moe en heb dus pijn. Hiervoor slik ik diclofinac zouden de waardes ook hierdoor kunnen komen ?
Wat zou het kunnen zijn ? Ik ben bezorgd vanawege de pijn en de alat. Ook baal ik dat het geen galstenen zijn omdat ik dan bang ben dat mensen denken dat ik me aanstel. Ik kan ook niet zo goed met mijn huisarts overweg. Heb 18 december een lichte overdosis escitalopram gehad en kreeg 23ste klachten. Kan dit een verband hebben? Artsen denken van niet..
Ik ben trouwens 26 jaar en drink en rook niet. Heb normaal gewicht.
In principe is het bespreken van uitslagen voorbehouden aan de behandelend arts of de huisarts
Was er iets acuut zorgelijks geweest, zou er eerder contact opgenomen zijn
Hoi Suus ,
Het was dus zo dat ik na een half uur mijn uitslagen op de computer kon zien. Vervolgens belde ik mijn vervangende huisarts. Zij hadden niks kunnen zien want ze konden niet in mijn dossier omdat ze niet mijn eigen huisarts was. Fotos van de uitslagen gemaakt en vervolgens belde ze me. Dat de waarden inderdaad wel verhoogd waren en ivm mn pijn ik maandag weer mn eigen huisarts moet contacten. Dus er was niemand die mn uitslagen had kunnen zien. Behalve mn eigen huisarts met geluk