Bedankt voor de tip maar ik denk dat iedereen hier op deze site daar al achter was… de vraag is hoe dit in verband kan staan met je schouder.
Ik hoor veel dezelfde klachten maar geen conclusie hoe dit kan…
Je maag zet uit, je gaat anders ademhalen en dat kan dan invloed op je spieren hebben
Ik heb er ook last van , voornamelijk na Chinees eten .
En niet eens teveel gegeten dan maar is verrekte irritant en pijnlijk . Ik heb ook fybromialgie dus wie weet 🤨🤷♀️
Jeetje! Ik dacht echt dat ik de enige was met deze klacht. Na jaren en nu weer na "veel vet" gegeten te hebben, last van mijn linkerschouder blad en nu bedacht ik me het echt te gaan googelen, kom ik hier terecht. In ieder geval hoop ik dat het niets ernstigs is en fijn om hier te lezen dat ik niet de enige ben.
“ Vaak heeft men na de ingreep last van schouderpijn. Dit wordt veroorzaakt door het koolzuurgas dat tijdens de operatie in de buikholte is ingebracht. Dit gas kan het middenrif prikkelen waardoor u schouderpijn kunt krijgen. De pijn zal afnemen doordat het lichaam dit gas geleidelijk opneemt.”
Dit hoorde ik een arts zeggen toen een vriendin een ingreep kreeg ..
Voor mij was dat gelijk de verklaring voor mijn schouder pijn na te zwaar tafelen ..
De volle maag prikkelt het middenrif ook lijkt mij ..
Het schijn dat de meridiaan van de galwegen op die plek zit en dat daar de klachten vandaan komen. Gal is nodig bij het verteren van vet voedsel.
Ik heb het idee dat de pijn tussen mijn schouderbladen komt van zout eten. Misschien dat ik vocht vasthoud en dat dit de pijn veroorzaakt? Zijn er mensen die dit herkennen?
Ik heb het bijna alleen maar na Chinees eten. Ik vermoed door de rijst die in de maag nog uitzet.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Zelf heb ik een scheurtje in mijn middenrif en weet dat maagzuur in je slokdarm een benauwd gevoel kan geven en pijn in de linker schouder. Ik merk dat ik het na eten krijg en kwam na zoeken hier terecht. Ik wilde kijken of meer mensen hier last van hebben. Wie weet kunnen jullie hier iets mee.
Ook ik heb hier zo'n 2 a 3 keer per jaar last van > Vooral na het eten van chinees of all you can eat > Mogelijke en vermoedelijke oorzaken > Vet eten in samengang met galblaasproblemen. Ligt op de meridaan van de galblaas en de galblaas geeft sappen af om vooral vet en zout voedsel te verteren. ( bij de chinees gebruik ze sowieso een overdaad aan zout en vet ) Als je problemen hebt met de galblaas krijg je dan een stekende pijn in de linkerschouder.
Daar heb ik ook regelmatig last van na het eten. Het is wel zo dat mijn maag omhoog is gegaan door mijn middenrif. Het is geen fijn gevoel.
Ik heb er ook last van. Na teveel en vaak te vet eten. Kan dit te maken hebben met het vette eten en dat je hart dan harder moet werken?
Bij hartproblemen (of voorbode daarvan) zijn er ook altijd klachten in linkerarm en schouder.
Kan dit de relatie zijn?
Heb het ook regelmatig. In mijn geval is het door stress, te veel eten en emoties (mijn man is pas overleden) Het lijkt net of de "knoop"in je maag doorstraalt naar je rug onder je linker schouderblad of midden in je rug.En soms zelfs naar je arm, maar ik had ergens gelezen dat ,dat ook kan. Je denkt eerst je hart, maar raar dat het dan alleen na het eten op komt zetten. Of als je maag heel leeg is gek genoeg.
Nu dat ik hier lees dat het met je gal te maken kan hebben ga ik maar wat vaker een artesjokken pil pakken.( homeopathisch) dat helpt goed
ter ondersteuning van lever en gal.Hopelijk hebben jullie daar ook wat aan? In ieder geval goed om te weten dat er meer met dit probleem zitten!
Klopt, het is bij mij ontstaan na mijn galblaas verwijdering. Ik voel het aankomen bij iets te zwaar tafelen, als ik het dan wat laat zakken ebt het weg. Eet is door dat gaat dit steeds pijnlijker zijn en kan wel een a twee uur aanhouden. Kleinere beetjes eten is voor mij de oplossing nu.