Ikheb ook deze pijn ervaren in golven kwam het aanzetten, net onder mijn b h bandje, linksig mijn rug, s avonds nog naar dokterspraktijk geweest en oxycolon gekregen daardoor redelijk geslapen maar na de 2 e pil werd ik erg beroerd spugen erg klam en bezweet. De 3e dag was hetvoorbij maar nog wel bijkomen van alles.
mijn galblaas is er uit maar , maar uit foto’s blijkt er nog een nietje te zitten, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Wat herkenbaar! Ik heb hetzelfde momenteel. Het begon donderdagavond. Pijn in mijn bovenrug, net onder het linkerschouder blad. De pijn kwam in vlagen zoals bij koliek pijn. Komt hevig opzetten en zakt weer af om na een aantal seconden weer hevig op te vlammen. Ik heb twee paracetamol genomen en goed geslapen zonder pijn. Ook de volgende morgen geen last en heb gewoon van alles gedaan. Na de lunch kwam de pijn weer terug, eerst dragelijk, later onverdraaglijk. Ik kon niet stil zitten. Vreselijke pijn! Weer 2x een paracetamol genomen wat niet hielp. Eind van de dag een wijntje gedronken. De pijn leek iets minder te worden. Nog een paar wijntjes genomen en de pijn was zo goed als weg. Ik dacht dat het een beknelde zenuw was en heb mijn partner laten masseren. Hij voelde wel wat knopen zitten. Die nacht wederom goed geslapen zonder pijn. Vanmorgen in eerste instantie zonder pijn opgestaan maar na een half uurtje kwam de pijn weer opzetten. 1000 mg paracetamol genomen wat weer niet hielp. De pijn werd weer onverdraaglijk. En nog steeds komt de pijn koliekgewijs opzetten.
Dit is de tweede aanval sinds mijn vroege jeugd. Ik ben nu 64 jaar. Toen ik een jaar of 11/12 jaar was heb ik iets dergelijks gehad. Ook vreselijke pijn onder mijn linkerschouder blad maar deze pijn kwam pas 's avonds opzetten, iedere avond weer. Ik kon toen alleen maar op een rechte stoel zitten en me bijna niet bewegen. Na een aantal dagen zijn mijn ouders met mij naar de dokter gegaan en deze heeft toen een spuit in mijn schouderblad gestoken. Nooit meer last gehad! Wat dat toen is geweest????
Is het iets hormoonaals? Galblaas probleem geloof ik niet in. Of is het toch een beknelde zenuw? Maar de pijn is koliek vormig, niet constant. Ik hoop echt dat we de oorzaak te weten komen, dan kunnen we er iets aan doen. Ik ben in ieder geval al blij dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Heel herkenbaar dit, mijn verhaal is als dat van jullie. Net weer een aanval van 4 dagen overleeft, niets helpt, alleen een kruik met bijna kokend water om de pijn wat te dempen. Echo gehad, medicatie, eigenlijk helpt niets. Sinds een jaar of 10 heb ik het ongeveer 2x per jaar, wisselend links of rechts, rug/flank helse koliek pijn. Oorzaak? Uroloog heeft niets kunnen vinden.
Hallo anita,
Ik heb precies dezelfde klachten! Al enig idee wat het bij jou is.
Gr nona
Hebben jullie hierbij ook pijn op de borst? Of dat niet?
Ik heb ook zoiets. Het begint bij mij rond de maag/middenrif, pijn, opgeblazen gevoel alsof ik een bowlingbal in mijn maag heb, dan trekt er een band samen zeg maar, ter hoogte van bh. Dan trekt het naar mijn rug tussen mijn schouderbladen en dan kan het een paar uur duren. Tijdens zo’n aanval ga ik echt kapot van de pijn. De eerste 2x dacht ik echt dood te gaan, zo heftig. Daarna nog 2x gehad en laatst de 5x kreeg ik het beter onder controle door ademhalingsoefeningen. Lekker was het nog steeds niet, maar beter. Het viel mij op dat ik het krijg na kruiden (kardemom, kruidnagel) dus let nu daarop. Het is in ieder geval vreselijk!!
Ja, rondom alsof er een band wordt sreakgetrokken rondom de hartstreek en rug
Zoveel mensen met dezelfde klachten daar zou een arts toch nieuwsgierig naar moeten worden. Zijn er mensen die behoeften om het gezamenlijk te bespreken?
Groet Javky
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb sinds 2 weken koliek aanvallen
Ik durf op het moment van de aanval nieteens door te darmen omdat het verergert
Ziekenhuis opgenomen pijn medicatie zelfs tramadol helpt niet
Dus nu lig ik met een morfine pomp om de pijn weg te houden pfff
Maandag zou ik uitslag krijgen van de arts krijgen
Is er iemand die ook zolang achter elkaar die kolieken had