Vandaag gastroscopie gehad en dezelfde klachten steeds in de nacht wakker worden. Pijn achter de ribben uitstralen naar rug. Het is bij mij een breukje in het middenrif. Op onternet staan dezelfde klachten bij het breukje in middenrif.
Ik heb hier al vele jaren ook last van. Ik kan wel slapen gedurende een 6uur zonder pijn, maar hoelanger ik in bed blijf liggen, hoe meer pijn îk krijg.
Ben hiervoor nog niet naar de dokter geweest.
Ik denk dat dat te maken heeft met 1 ouderdom(al ben ik zelf maar 41j) alles wordt wat stramer en twee. Als je zelf niet gewoon bent om gedurende 2/3 uur achter een bureau te zitten, krijg je ook pijn in je schouders.
Overdag beweeg je vaak, je staat recht, je wandeld rond , je gaat eens zitten. Alles is regelmatig in beweging.
Als je slaapt lig je uren op je ribben, die niet alleen je gewicht op zich krijgt maar daarbij ook de druk van je matras.
Daar ik zelf wel 6uur kan slapen zonder pijn is het bij mij wel draagelijk als ik iets langer in bed blijf liggen, begin het dan wel te voelen hoor.
Misschien zou het helpen voor mensen die hier meer pijn aan hebben, om ook overdag een paar keer te gaan liggen in bed of zelfs slapen om hun slaap in te halen. zodat je lichaam die lighouding beter gewoon raakt.
Voor mensen die echt niet lang kunnen blijven liggen. Helpt het misschien om je leven te veranderen(als dat mogelijk is natuurlijk met werk en cetera, om overdag 2uur te slapen dan weer op te staan en bewegen dan weer eens 2uur te slapen en weer bewegen, alsook snachts 2/3 u slapen en eventueel snachts je huishoudelijke taken te doen.
Groetjes Mieke
Wat een herkenning Om kort samen te vatten ik heb al jaren ribbenpijn. Eerste conclusie: syndroom v tietze daarna fibromyalgie. Wat ik ook deed, allerlei smeersels en ook homeopathie, fysio, ostheopathie, zwemmen niets helpt, ja even verlichting maar de nachten zijn een kwelling. Van de week wakker geworden met gevoel of er een olifant op mn rug zat, uurtje rondgelopen maar ging niet weg. Mn man belde 112, en die namen me mee naar ziekenhuis voor hartonderzoek, gelukkig waren het niet het hart of longen. Ik kreeg tramadol en pijn nam af. Dus naar huis gestuurd met tramadol voor lange tijd! Maar voel dat er toch een oorzaak moet zijn. Zelf begin ik te denken aan onbewuste hyperventilatie tijdens slaap. Heeft iemand daar wel eens uitgebreid onderzoek van gehad? Wens iedereen sterkte.
Goede avond,
Ik lees hier veel dezelfde klachten waarvan 1 reactie die ook mijn situatie beschrijft. Ik ben 25 en heb deze klachten al heel wat jaren. Ik word rond een uur of 5/6 wakker met erge pijn bij de ribben, moeite met diepe ademhaling. Echter gaat het bij mij ook gepaard met aandrang tot toilet. Hierna zakt de pijn gedurende de uren langzaam weg.
Echo van mijn hele buik gehad, urine tests, uroflowmetrie bij de uroloog gehad, allemaal niks uitgekomen. Ik wacht op reactie van de uroloog nu voor evt verder onderzoek. Het is zo gek dat de pijn in combinatie is met aandrang. Online is er idd echt vrij weinig over te vinden behalve dit forum.
Iemand anders die deze pijn ook heeft met vermindering van klachten na plassen?
Een viertal jaren al veel last van mijn rug, sinds 2.5 jaar pijnlijke rechterflank en ochtendstijfheid. Sinds 2 jaar de diagnose bechterew gekregen na een oogontsteking wat veelal voorkomt bij het gen hla b27, is met bloedonderzoek te vinden.
Het Hla b27 gen kan ook psoriasis, uveitus (oogontsteking) en ziekte van crohn veroorzaken.
Ik gebruik injecties, maar door de bijwerkingen stop ik af en toe en dan komt het na een tijdje weer opzetten helaas. Mocht je geen diagnose krijgen, vraag dan een verwijzing naar de reumatoloog. De diagnose duurt bij sommige 10 jaar omdat het alleen op röntgen te zien is en daarop alleen oude ontstekingen te zien zijn.
Succes allemaal