Hallo,
Ik ben 21 jaar oud, en na het lezen van de voordelen van het masseren van de Testikels ben ik daarmee begonnen.
Nu is het zo dat ik erachter ben gekomen dat ik het ongelovelijk lekker vind. Zo lekker dat ik het 3x per dag 20 minuten lang doe, daarnaast "edge" ik, dus ik zorg ervoor dat ik niet climax. Dit nu al een week en ik heb me nog NOOIT zo mannelijk gevoelt. Mijn ballen zijn ook een stuk groter.
Maar ik vraag me af of dat wel goed voor je is. Kan het geen kwaad voor de ballen ?
Ik masseer als volgt :
Ik doe eerst ervoor zorgen dat mijn balzak los is, vervolgens sluit ik mijn ballen tussen mijn duim en wijsvinger door het "OK" gebaar te maken. En als de ballen dus geen kant op kunnen en naast elkaar zitten, trek ik ze voorzichtig en beheerst ietsjes omlaag terwijl ik druk verleen met het "OK" gebaar. De ballen zitten nu strak tegen elkaar aan. Ik hou dit 15 seconden vast (heerlijk gevoel) en laat de ballen vervolgens weer los. Dit herhaal ik steeds.
Ik maak het af door de ballen individueel te vast te pakken en bevoelen. Ik knijp nooit in mijn ballen zelf. Ik knijp alleen het gedeelte tussen mijn Penis en mijn ballen stevig samen om de ballen in te sluiten.
Het doet nooit pijn. In tegen deel zelfs. Ik word er helemaal lekker van.
Kan dit kwaad ? Dan heb ik het vooral over het punt dat ik ze omlaag trek (pull-downs)
Ik ben een beetje op mijn hoede want ik wil natuurlijk niks kapot maken.
Ik hoor het graag,
[quote]Ik maak het af door de ballen individueel te vast te pakken en bevoelen. Ik knijp nooit in mijn ballen zelf. Ik knijp alleen het gedeelte tussen mijn Penis en mijn ballen stevig samen om de ballen in te sluiten.[/quote]
Hiermee blokkeer je de bloedtoevoer naar de teelballen. Dat is een vergelijkbaar effect als het gebruik van een penisring. Dat zou ook niet langer gedaan moeten worden dan 20 minuten omdat er anders schade kan ontstaan. 3 x per dag 20 minuten is toch wel wat veel. Je kunt je afvragen of het wel goed is als je ballen er groter van worden. Als dat door stuwing wordt veroorzaakt in ieder geval niet. Ook door de pull-down kunnen er vernauwingen ontstaan in de bloedvaten en de zaadleiders.
Niet alles wat goed voelt hoeft niet perse goed te zijn...
Ongezien is het natuurlijk moeilijk om dat te beoordelen, maar ik zou in ieder geval willen aanraden om er uiterst voorzichtig mee te zijn en de frequentie terug te brengen.
Ik doe het niet 20 minuten non stop, ik ben niet gek. Het zijn intervals.
15 seconden vast > los laten > 15 seconden rust > opnieuw
hallo ik heb een teelbal en ik doe drie keer afspeelen is dat gevaarlijk of niet
Ik vind het ook lekker om met mijn ballen te spelen en ze "af te knijpen".
Om het gevoel langer vast te houden heb ik bij de gamma een stalen ring gekocht met een diameter van 4 cm. Daar duw ik mij ballen een voor een doorheen wat op zich wel een beetje pijnlijk is. Je moet hem aandoen als alles nog slap hangt. Maar als het zit voelt het lekker aan. Ik laat deze ring soms een halve dag zitten. Maar 's-avonds na het vrijen doe ik hem wel af. Mijn vriendin vindt het lekker als mijn billen tegen haar ballen slaan. En net voor het klaarkomen voel je je ballen strak tegen die ring aantrekken. Maar 's-morgen met een keiharde erectie die soms een uur aanhoudt wordt het pijnlijk. Dus dat moet je niet doen. En ja je krijgt er grotere ballen van. Ben ook naar een iets grotere ring moeten overgaan.
Ik heb peyronie, daardoor trekken mn ballen zich terug inde buikholte als ie stijf staat, tijdens het orgasme blijft mn sperma binnen, hoewel ik merk dat je dan veel heviger klaarkomt ( en langer) voelt het toch niet helemaal tof aan, als ie weer slap is komt het sperma enigszins traag naar buiten, moet ook nog verder manipuleren om mn plasbuis leeg te krijgen, ben er allemaal niet zo blij mee, maar is het schadelijk als het sperma tijden orgasme 'binnen' blijft? het voelt niet goed aan allemaal, graag een reactie van de arts....
Voor een reactie van een arts, zul je dan toch naar de huisarts of een uroloog moeten gaan
Ik heb een tijd terug ook een aantalkeer met mijn ballen gespeeld door er een touwtje omheen en om mijn penis te trekken en dan aantrekken. Daarna 3 minuten van genieten en dan er weer af. Hier ben ik al gouw weer mee gestopt en deed ik niet vaker dan 4x in 6 maanden. Kan het zijn dat dit schadelijk is geweest en ik dit moet laten controleren? Ik ervaar er geen pijn aan behalve de laatste keer waarna ik ook direct ben gestopt en alles heb losgemaakt.
Ik ben 18 jr jong.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dan zal het verder geen probleem zijn
Hallo, ik speel ook vaak met mijn ballen, alleen laatst begon het erg veel pijn te doen en elke keer als ik mijn broek aan trek doet het pijn tot het moment waar ik bijna niet meer kan lopen. is dit normaal? hebben jullie dit ook???
Nee dat is niet normaal. Ga daarmee naar de huisarts
Bij mij schieten ze ook naar binnen tijdens de sex, al doet het niet echt pijn en kan ik gewoon klaarkomen. Wel heb ik veel minder controle over het moment van klaarkomen, en voel ik het minder aankomen.
Bij mij is een (rubberen) cockring om m’n ballen de uitkomst gebleken: ze kunnen niet meer naar binnen, hangen er prachtig bij en tikken heerlijk tegen m’n vriendin aan 🙂 En heftiger orgasme, dat ook veel beter te controleren is (geplaatste cumshots).
Ik doe hem om voor de sex, en na de sex af; meestal zo’n 20 - 40 minuten. Doe het een paar jaar nu, zo’n 3-4 keer per week, en tot nu toe nooit problemen gehad.
Ik heb ook nog een grotere brede rubberen ring, die om m’n balzak en piemel tegelijk heen kan; die gebruik ik eigenlijk alleen in de strakke zwembroek (duwt alles naar voren, ziet er goed uit). Omdat deze totaal niet knelt kan ik die makkelijk een halve dag omhouden.