Ja als een soort dikke kraag bij de achterkant, wat boven de snijrand zit
En een chirurg had al met een zwarte stift getekend waar die zou gaan snijden, iets onder de snijrand.
Zou ook betekenen dat er 1 cm voorhuid minder is zei die, heeft dat nadelen?
Maar dan is nu de vraag, gaat hij de verdikking boven mijn snijrand wegsnijden?
Of gaat hij de nieuwe voorhuid eroverheen doen? Alleen dat lijkt me niet logisch, want dan wordt nog dikker
Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Je kunt dat het beste met de uroloog/chirurg bespreken. Die kan dan bekijken of er en wat er dan aan te doen is
Ja dat is ook het beste, alleen is pas over 5 weken beschikbaar, dus dat is best lang zonder antwoordt zeg maar.
Maar normaal gesproken kunnen chirurgen, nog steeds huid wegsnijden wat vastzit aan de penis? Ook al is die rand allang geheeld en volledig vast zit.
In principe zou dat kunnen. Maar het is aan de uroloog om dat te beoordelen
Hallo allemaal,
Na veel twijfelen en overwegen heb ik besloten dat ik besneden wil worden om ethische en hygiënische redenen.
Ik ben nu 25 jaar en woon nog thuis bij mijn ouders als enig kind. Op 18 mei gaan mijn ouders voor vijf dagen weg, tot 23 mei. Omdat ik mijn besnijdenis graag wil laten uitvoeren terwijl zij weg zijn, in verband met de ongemakken, zou ik dit graag op 18 mei willen laten doen. Echter, ik weet niet of vijf dagen genoeg is om te genezen zodat ik daarna weer een beetje normaal kan lopen.
Daarnaast gaan wij op 20 juni voor vier weken naar het buitenland, naar een naturistencamping. Nu vraag ik me af of de tijd tussen 18 mei en 20 juni voldoende is om de wond te laten genezen, zodat het tijdens mijn vakantie weer in de zon mag.
En mag en kan je na de operatie autorijden en lopen?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij met bovenstaande vragen willen en kunnen helpen.
Hoi, ik ben 3 dagen geleden besneden. Best dikke zwelling met ook een plek onder de eikel waar het pijnlijk is. Ik schrik ervan hoe het eruit ziet maar het is nog vroeg. Heb ook een soort hard balletje onder de huid net onder de hechtingen. Die moet ik niet aanraken. Door de zwelling en pijn kan ik moeilijk schoonmaken en ben ik bang dat ik juist een ontsteking of infectie krijg. Maar ik wil het vel ook niet te veel naar achter trekken om het schoon te maken want dan ben ik bang dat ik iets lostrek. Lastig dus om het schoon te houden! Mag ik vanaf dit moment (na 3 dagen) al met badedas badderen? Is dat badedas badschuim classic feel? En heb twee tubes vaseline mee gekregen, moet ik die op de plek van de hechtingen smeren, dus net onder de eikelrand?
Hoe je de vaseline moet gebruiken kun je beter even navragen bij de poli urologie/chirurgie. Badderen kan met Badedas Cassic. 2 x per dag 5 minuten
https://www.drogist.nl/badedas-badschuim-classic-300ml-1.htm?channable=004ab6696400343838343422&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIyN_S14PRiwMVZ6ODBx2o5xDXEAQYBSABEgJOG_D_BwE
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
En gebruik badedas vanaf welke dag kan/mag dat? Of is dat afhankelijk van hoe het herstel gaat? Hoe moet de wond er uitzien voor badedas gebruikt kan worden?
8 februari ben ik volledig besneden en is het toompje verwijderd.
Omdat ik geen bad heb week ik 2 x per dag in een emmer met lauw warm water. Zonder zeep. Hoelang moet ik dit blijven doen? Wanneer mag er iets van neutral in het water of een klein scheutje badedas zodat het wat frisser gaat ruiken? Verder het het herstel wel goed. Alleen 2 x een aardige nabloeding gehad bij het verwijderde toompje
Badedas Classis kun je gewoon gebruiken.
Beste Bjorn, ik ben 4 maanden geleden besneden, voor mij was 1 maand echt nog niet genoeg om het te genezen. Mij was ook verteld dat ik 2 maanden niet mocht zwemmen dus ik heb er bewust voor gekozen om het iets voor de winter te laten doen. Het ongemak zou ik juist onder ogen zien, ik was ook bang dat het ongemakkelijk zou zijn maar het fijn, vooral in de eerste dagen na de operatie, om het er met iemand over te kunnen hebben.