Beste,
Ik ben 7 maanden geleden besneden. Nu heb ik last van het volgende.
Bij het klaarkomen heb ik regelmatig last van een gevoel alsof er een elastiek om mijn penis heen zit die zich aantrekt bij de golven van het klaarkomen. Dit gevoel concentreert zicht rondom de penis, op de plek van de littekenrand. De littekenrand is overigens nog vrij dik en ik had verwacht dat dit inmiddels wel een dunner randje zou zijn.
Klinkt dit herkenbaar voor anderen? Moet ik hiermee terug naar de chirurg?
Alvast dank voor de reacties!
Ik zou toch even contact opnemen met de poli urologie/chirurgie
Goedenavond Als je eikel heel gevoelig blijft, is dat gevaarlijk met alcohol in te doppen ?? Zalf helpt niet veel volgens mij.
Dag allen,
Ben afgelopen maandag 25 november besneden. Ging allemaal goed en lijkt het goed uit te zien. Heb wel wat witte plekjes in de buurt waar m'n toompje zat. Lijkt geen pus, maar meer soort opgedroogd wondvocht. Gaat dit vanzelf weg met wassen? Echt weghalen lukt nog niet.
Het is pas 2 (bijna 3) dagen geleden. Het zal allemaal eerst eens moeten gaan genezen.
Klopt het dat ik na 6 weken na besnijdenis gewoon weer seks kan hebben met mijn vrouw of is het verstandiger om eerst een condoom te gebruiken? Ik heb nog wel een vrij dik litteken rand maar voelt verder niet pijnlijk bij aanraken
Als alle wondjes genezen zijn, dan kan dat. Ik zou dan de eerste keer wel glijmiddel gebruiken
Goedenavond,
Ik kom mijn ervaring delen voor mensen die zich willen laten besnijden of minder ver zijn in het herstelproces.
(Ik ben een gezonde jongeman van 19 jaar.)
31 dagen geleden heeft bij mij de besnijdenis plaatsgevonden. De reden voor de besnijdenis is dat ik een te strakke voorhuid had, voor wat ik me kan herinneren had ik dit al heel mijn leven. Naar mate ik wat meer seksueel actief werd begon ik pas door te hebben dat het niet helemaal goed zat daar beneden. Toen hoorde ik een keer dat iemand het over een besnijdenis had en deed ik een beetje onderzoek, daaruit bleek dat ik phimosis had dus had ik direct een afspraak gemaakt voor een besnijdenis.
2 maanden later kon ik terecht, ik lees bij veel anderen dat ze bloednerveus waren voor de operatie maar daar had ik geen last van. Het was wel een beetje vreemd dat er een man bezig was met mijn penis maar dat kon nou eenmaal niet anders.
De operatie was naar mijn idee wel goed verlopen, de verdovingen werkten goed en ik voelde helemaal niks totdat ze begonnen met hechten. Door de vernauwing van mijn voorhuid was er een kleine ontsteking ontstaan onder mijn huid, dit was erg pijnlijk tijdens het hechten verder heb ik er geen last van gehad.
De rest van dag 1 verliep helemaal goed, zoals aangegeven was mijn eikel heel erg gevoelig, misschien in mijn geval nog net wat erger dan bij andere mannen omdat die van mij nog nooit was blootgesteld. Heb op de eerste dag heel rustig aan gedaan en ik had ook nog niet gedoucht.
Op dag 2 was ik alweer naar werk gegaan, dat was wel iets te snel denk ik maar ik had het gevoel dat het wel kon aangezien ik nergens last van had. De rest van de dag had ik ook nergens last van totdat ik in de avond weer voor het eerst kon douchen en het verband eraf ging halen. In mijn ervaring was dit echt vreselijk, ik had het eerst even goed laten weken voordat ik het verband eraf haalde, de eerste paar lagen gingen er makkelijk af, maar hoe verder ik kwam hoe akeliger het werd, ik zag door het verband de hechtingen en steeds meer van de wond, dit was echt niet prettig. Toen ik bij de laatste lagen kwam zat het verband helemaal vast aan de hechtingen, toen heb ik het bij elke laag weer even laten weken en heb ik het er voorzichtig afgehaald, dit ging gepaard met best veel bloed, dit was echt een vreselijke ervaring. Op dat moment had ik echt spijt dat ik het had gedaan.
Daarna ben ik naar bed gegaan, heb ik bloot geslapen en niet mijn deken over me heen omdat ik te bang was dat mijn deken aan de hechtingen vast zou zitten.
Toen heb ik de eerste twee weken bloot op bed gelegen, als ik wat moest eten of iets moest doen trok ik een trainingsbroek aan zonder onderbroek om uit mijn kamer te komen. De eerste weken zag het er allemaal nog niet zo prettig uit maar het werd wel steeds beter. Ik heb drie weken last gehad van wondvocht en etter dat uit de wond kwam en in de eerste paar dagen af en toe een druppeltje bloed. Daarnaast waren erecties ook enorm pijnlijk, ik werd bij elke erectie wakker en kon pas weer slapen als de erectie helemaal weg was.
Na 2,5 week vielen bij mij de eerste 2 hechtingen eruit aan de onderkant van mijn penis, nadat die eruit waren gevallen leek de wond ook sneller te genezen, zo zag het eruit tenminste.
Na 3 weken trok ik weer een onderbroek en broek aan en kon ik weer bijna alles doen, het leek wel alsof de wond beter geneest als je meer doet want de wond is nu al een paar dagen helemaal dicht, af en toe nog een beetje wondvocht maar dat is het ook wel.
Op dit moment zitten er nogsteeds 13 hechtingen in mijn penis dus ik ben benieuwd hoelang dat nog zo zal blijven aangezien ik lees dat het er bij veel mensen al veel sneller uitvalt.
Inmiddels is het gevoel van spijt helemaal weg, ik ervaar geen ongemak meer en ik kan weer alles doen. (Ook masturberen lukt weer, ik moet alleen voorzichtig doen met de hechtingen)
Ik hoop dat mensen wat hebben aan deze informatie:)
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
John bedankt voor je reactie. Ik heb wat foto's toegevoegd. Word dit als volledige wond genezing gezien? De wonden zijn mooi dicht maar de rand is zoals je ziet nog best dik. Ik zat inderdaad ook te denken om eerst glijmiddel te gebruiken.
Het ziet er genezen uit. En wat de rand betreft: Dat zou littekenweefsel kunnen zijn. Het kan nog wat minder worden maar of het helemaal weggaat is dan nog maar de vraag.
Hi John, ik ben 2 weken geleden besneden. Wond heeft nog wel wat wondvocht, vooral bij het toompje. Uroloog zei dat de wond er verder goed uit ziet en ik ook geduld moet hebben. Heb elke dag een badje gedaan met neutral douchegel (geen parfum etc.). Is het nu na 2 weken alsnog aan te raden om te baden met Badedas?
Dat zou ik idd wel gaan doen
Vraagje,
Ik lees overal informatie over gevoeligheid van de eikel na besnijdenis, is natuurlijk ook logisch!
In mijn geval is het zo dat ik juist het idee heb dat met name de bovenkant van de eikel compleet ongevoelig is.
Besnijdenis is nu zo'n 9 dagen geleden, en de wond lijkt na een nabloeding en 2e operatie op dezelfde dag goed te genezen, er is wel wat wondvocht, maar geen verdere tekenen van infectie.
Hoi,
Dankjewel voor iedereens bijdrage. Ik deel ook mijn verhaal zodat mannen die het overwegen weer een verhaal erbij hebben.
Al vroeg rond mijn 13e toen ik actief werd met masturberen merkte ik dat mijn voorhuid niet makkelijk over de eikel heen ging. Rond mijn 18e werd ik actief en had ik na elke penetratie een rode irritatie. Ik ben nu 24 en heb al een tijd geen seks waardoor de klachten er niet waren totdat ik met masturberen de eikel zoals gewoonlijk niet makkelijk bloot kreeg. Ik werd dit zat.
Uiteindelijk besprak ik dit met mijn famillie en bleek mijn situatie vaker voor te komen. En zelfs iemand besneden is.
Om deze reden heb ik meteen korte metten gemaakt. De gedeeltelijke besnijdenis heeft soms vergrote kans op littekenweefsel waardoor ik dacht; alles. Ook speelt op persoonlijk vlak religie de overtuiging om dan voor volledige besnijdenis te gaan.
Ik ben naar het besnijdeniscentrum in Rotterdam geweest. Dit ervaarde ik als positief. Je wacht in de wachtruimte met overgrote deel jonge jongens/babies. Sta je dan als 24 jarige. Je wordt vervolgens opgehaald en naar een kamer gebracht waarbij ze een korte intake doen van gegevens. Vervolgens krijg je 3 prikken waardoor de penis verdooft. Dit duurt 20 min.
Na deze 20 minuten dat je ook apart in de kamer zit, waar bij mij ook alle zenuwen juist verdwenen word je opgehaald en naar een andere kamer gebracht. Daar word je geholpen door 1 arts en 1 assistente. In mijn geval 2 artsen waarvan 1 een opleiding deed.
Snel bleek dat mijn penis nog veel pijnprikkels voelde waarbij een dubbele dosis nodig was. Deze werken wel meteen in.
Er word even kort gevraagd of het met mij goed gaat, waarop ik zei ‘we gaan ervoor’. Ik koos ervoor om wel mee te kijken omdat t namelijk in 20-30 min weg is. Zo kan mijn brein dit tenminste verwerken. Ik vond het een gek gezicht hoe het ging maar vond het leuk en stelde veel vragen waarop ze graag antwoorden. De dames moesten ook lachen dat ik zo erg mee keek.
1. Ze tekenen bij de besnijdeniscentrum alles met de losse pols af.
2 Ze pakken met 2 soortvan pincettangetjes de voorhuid vast en
Dan gaat de schaar er letterlijk in. 3 knipjes en de vooruit was weg.
3. Het binnenblad knippen ze naar beneden de eikelrand, en dan knippen ze rondom.
4. Dan worden alle bloedvaten dichtgebrand. Dit vond ik oersaai.
5. Dan gaan ze hechten.
6. Je krijgt gaasverband om die 2 dagen blijft zitten.
EN EEN BESNIJDENIS DIPLOMA 😉
nasleep.
De dagen erna waren de zwaarste dagen, mentaal gezien.
Op de eerste avond vloog mijn gaasverband al direct af, door enorm veel bloed. Ik die in paniek raak en ging huilen. Nu is mijn aard van het beestje dat ik nogal kan overdenken en panikeren. Goed, de arts zei ook druk/knijp de penis in je palm gedurende 5 minuten. Als dat dicht is dan zit je goed. Zo niet dan nog eens 10 minuten, totdat je de 30 min hebt dan pas is terugkomen raadzaam. Bij mij ging het om 10-15 minuten. Daarna heb ik geen druppelbloed gehad. Nabloed hoort erbij!!
De volgende dag was alles enorm dik, inclusief mijn balzak. Dit vanwege de dubbele dosis verdoving. Mentaal zwaar, maar had vooral last omdat ik veel moest plassen. In de avond belde ik met het nummer die je de eerste 48 uur mag bellen. Met fotos over en weer werd mij gezegd dat dit eigenlijk er goed uitzag voor dag 2. Daarna kwam het vertrouwen op een goede afloop terug.
Nu zit ik op dag 12 en gaat alles best goed. Mijn penis is terug in originele maat op een zwelling aan de achterkant na. Deze neemt wel af. Verder zitten mijn hechtingen er allemaal nog in, maar ik merk dat ze aan t oplossen zijn. De hechtingen onder de penis, met name rond het toompje doet nog steeds pijnig. Ik kreeg ook minimaal gele uitscheiding.
Tot slot:
Cosmetisch vind ik t het prachtigste wat ik heb kunnen doen met mijn penis. Ja mentaal moet je het niet onderschatten, pijn bij erectie ervaar ik ook en ook dat ie niet de volledige maat nog heeft. Maar ik denk heb vooral geduld in het proces en neem echt vrij van werk. Zeker als het werk fysiek is.
Gelukkig nieuwjaar😆