Bij het ejaculeren schiet wel eens een zaadbal naar boven. Ik kan het weer naar beneden duwen (vreemd gevoel). Dit gebeurt alleen soms. Waarom is dit?
Veel mannen hebben dit, het is overigens heel normaal dat dit gebeurt. Zolang de bal weer terugkomt is er niets aan de hand.
Deel 2 van je vraag;
Dit gebeurt doordat er een spier waar je bal aanhangt tijdens het ejaculeren aantrekt, waardoor de bal(len) omhoog getrokken worden. Dit is de zelfde spier die er bij gevaar voor zorgt dat de ballen in veilgheid gebracht worden.
Je kan dit ook bewust veroorzaken door een bepaalde buikspiergroep te spannen.
ok, maar het is dus niet schadelijk ofzo als ik dit af en toe blijf krijgen?
Nee, absoluut niet. Zolang de bal telkens weer terug komt is er echt niets aan de hand.
Lees ook:
Wegschieten testikel bij ejaculatie
http://www.dokter.nl/forum/Penis-testikels/224719-Wegschieten-testikel-bij-ejaculatie.html
Ik heb hier ook last van en gebruik een cockring om dit tegen te gaan. Werkt erg goed en in nog prettig ook.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Was juist op zoek hiernaar omdat bij mij beide ballen tijdens ejectie naar boven in buik schieten
Later dalen ze gewoon weer terug
Zou dat gevolgen hebben voor vruchtbaarheid ?
Dat heeft verder geen gevolgen voor de vruchtbaarheid. En ja een cockring kan helpen. Maar draag zo'n ding nooit langer dan 20 minuten achter elkaar. Langer gebruik [i]kan[/i] wat problemen met de bloedtoevoer geven.
Ik heb hier soms last van, met name als het wat kouder is.
Als ik bijna klaarkom gaat m'n bal omhoog en dan zit hij een beetje klem. Tijdens het klaarkomen is dit niet echt een fijn gevoel, een beetje pijnlijk zelfs. Gek genoeg heb ik hier minder last van in de zomer.
Dat je er in de zomer minder last van hebt, heeft alles met temperatuur te maken. Dat is niet zo vreemd.
Als je er veellast van hebt, is dat inderdaad vervelend. Ga met de klachten naar de huisarts. Deze kan je verwijzen naar de uroloog, die dan kijkt of de bal kan worden gefixeerd zodat je er geen last meer van hebt.
wat moet je doen als je ballen omhoog schieten en je krijgt kramp
Wanneer gebeurt dat? Hoe vaak? Blijven ze boven?