idd, het is voor mij 3 tot 4 maanden terug en de snee is zo goed als weg. Je ziet er letterlijk niets meer van. Alleen voel ik wel een dikke bobbel op mijn zaadbal. Ik neem aan dat dit die hydrocele is maar dan sterk verkleind. Voelen andere dit ook?
Ja, ik ben in Februari ook geopereerd. Mijn teelbal was iets groter dan een ei. Nu (5 maanden verder) heb ik er veel minder last van dan voorheen. Mijn rechterbal is nog wel 1,5 tot 2 keer groter, maar dit trekt vanzelf weg en kan enige tijd duren. Zoals ik van de doktoren heb begrepen is de hele hydrocele pas na 1 jaar weg.
Gr Hans
Net geopereerd aan liesbreuk en hydrocele. 500cc vocht uitde zak enorme opluchting, zwelling is na week nog fors. Liep wel binnen twee uur na op weer buiten. Pijn na lisbreuk is fors, aan de hydroce
E valt reuze mee, alleen trekkende hectingen. Kan wel gewoon rustig aan wandelen. Liggen op rug is meest comfortabel. Alles werkt weer gewoon dus neem aan gewoon ffrustig aan en binnen 4 weken herstel..
Hallo allemaal,
ik ben vorige week ook geopereerd aan een hydrocele. Had daarvoor paar keer op dit forum gekeken, dus zal nu ook mijn ervaringen delen voor degenen die ook last hebben van een hydrocele.
Ik had de hydrocele al 1,5 jaar voor ik ermee naar de dokter ging. Achteraf niet erg slim, maar gelukkig was het niks ernstigs. Heb eerst even getwijfeld over operatie ivm eventuele risico's maar na wat informatie bleek dat de risico's best klein waren dus heb ik toch besloten om me te laten opereren omdat ik toch wel wat last kreeg van die grote bal. Vorige week donderdag was het mijn beurt. Viel mij echt alles mee. Van te voren kreeg je nog wat uitleg en werd je in bed gelegd, daarna werd je naar de ok gereden en kreeg ik infuus. Ik had algehele narcose, dus was zo vertrokken. Een paar uur later werd ik weer wakker op de uitslaapkamer. Als je naar de wc was geweest en wat had gegeten en je bloeddruk was gemeten mocht je naar huis. Was totaal niet misselijk van de narcose, heb gelijk 2 boterhammen op. Pijn viel ook erg mee, zitten was geen probleem, lopen ging iets minder maar als je voorzichtig doet is dat ook geen probleem. Had 6 hechtingen in de wond die als het goed is vanzelf oplossen. De eerste paar dagen soms nog klein beetje bloed, maar nu is het al een paar dagen dicht en geneest goed. De eerste paar dagen maar niet in een bad gaan zitten, leek me niet erg verstandig. Vanavond voor het eerst gedaan en ging goed. Al met al valt het me echt alles mee, alleen jammer dat je met dit lekkere weer een paar dagen niet kan zwemmen. Maar daar is mee te leven. Ik zou het echt zo weer doen. Heb niet ziek op bed gelegen ofzo, ben gewoon heel de tijd op geweest. Voor de mensen die ook met een hydrocele lopen, niet te lang twijfelen zou ik zeggen, ga ermee naar de dokter en laat je opereren, het valt alles mee.
Succes!!
Hallo forumbezoekers
Ben aan het overwegen een hydrocele operatie te ondergaan, maar als ik de tijdsduur van het herstel bij sommige lees stemt mij dit niet vrolijk.
Vorig jaar september een aspiratie uit laten voeren in de hoop dat het weg zou blijven, maar helaas is het oude niveau nu weer bereikt.
Deze behandeling heb ik echter fluitend ondergaan,was maar een klein prikje en voelde een beetje als bloed afnemen.
Na 10 minuten stond ik weer buiten en heb totaal geen na pijn gehad.
Daarom ben ik aan het twijfelen om desnoods nogmaals deze behandelijng te ondergaan ipv een ingrijpende operatie.
Twijfel nog en begrijp ook nog steeds niet waarom ze na zo'n aspiratie niet gewoon ergens het kraantje dicht kunnen zetten.
Omdat ook ik regelmatig op deze site keek, en er veel aan heb gehad nu mijn verhaal.
Na 3 jaar omlopen met een grapefruit in mijn zak heb ik de knoop doorgehakt.
Vier weken terug ben ik onder algehele verdoving gaan slapen.
Heel ontspannen mocht ik op een verwarmt bed met een verwarmde deken stappen, heerlijk.
Vooraf had ik dornicum gekregen omdat ik er erg tegen op zag.
Vandaar dat ik er vier jaar mee omliep.
één maal weer wakker was ik er snel weer, mijn vrouw zelf bellen om mij weer optehalen.
Na een broodje en wat te drinken moest ik nog naar de wc en mocht ik naar huis.
De eerste week was geen pretje maar met 4x 1000 mg paracetemol prima te doen.
OK, het lopen ging niet gemakkelijk maar na een week op de bank had ik het wel gehad.
De tweede week ging al veel beter, de arts was tevreden, dus ik ook.
De derde week gingen de oplosbare hechtingen er 1 voor 1 uit, geen centje pijn.
De derde week was alle pijn over, lekker rustig aan, veel muziek luisteren.
Ook heb ik de derde week alweer gefietst, gewoon een paar km om te proberen, ging goed.
De vierde week kon ik alles weer als voorheen, zonder die bobbel in mijn broek.
Achteraf had ik eerder moeten besluiten om mij te laten opereren,
maar ik durfde niet, mede door deze site heb ik de knop omgedraaid.
Het is mij 100% meegevallen.
Na een knobbeltje gevoeld te hebben in men teelbal maar naar de dokter geweest. Deze verwees me door voor een echografie, na de echografie naar de uroloog en deze dacht dat het teelbalkanker was. Ben 2 dagen later geopereerd. Alles in orde na de operatie het bleek toch goedaardig te zijn en 's avonds mocht ik al naar huis. De volgende morgen werd ik wakker en zag dat men balzak de grote had van een kleine handbal. Dokter weer gebeld en deze heeft me meteen naar spoed doorverwezen. Meteen daar terug geopereerd. Hebben ze het bloed er laten uitlopen en een lamelle(soort buisje) ingestoken zodat het resterende bloed er nog kon uitlopen. Heb dan nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen waar ze elke dag dit buisje kwamen inkorten( geen lachertje). Ben ondertussen thuis en toch nog steeds pijn met medicatie. Zijn ondertussen een week verder. Ik herinner me nog dat de dokter zei dat het een kleine ingreep was, aldus
Beste lezer, ook hierbij mijn persoonlijke (positieve) ervaring. Ik schrijf deze omdat ik degene die twijfelen wil laten weten hoe 'makkelijk' deze operatie is (vind ik).
Ik heb vanaf mijn tienerjaren al een licht vergrote bal, waarvan de huisarts toen zei dat het niets was. De laatste twee jaar werd het steeds groter, en op een gegeven moment was het bijna een kleine sinaasappel. Het werd tijd om er iets aan te laten doen, want ik zag mensen soms duidelijk naar mijn kruis kijken....maar ik zag er erg tegenop. Was bang dat het 'lelijk' zou worden (litteken) en dat het heel erg pijnlijk zou zijn. Beide blijkt gelukkig absoluut niet waar!
Eind augustus heb ik mij laten opereren, en inmiddels ben ik dus bijna 6 weken verder. En vooralsnog ben ik erg positief over de ingreep en het resultaat. Ik wilde per se niet onder narcose, en kreeg dus een ruggeprik. Ik had dit nog nooit eerder gehad, dus keek er tegenop. Gelukkig bleek dat echt amper pijnlijk. Het verdoven van je kiezen is duizendmaal pijnlijker (om perspectief te creëren).
De operatie ging vrij snel, na maximaal 30 minuten lag ik alweer op de kamer. Je mag pas weg als je kunt plassen, en dat lukte mij helaas niet. Ik kreeg uiteindelijk een katheter die er pas de volgende ochtend uitgehaald werd. Dat was het meest pijnlijke van alles. Hoef je dat niet, dan is er eigenlijk weinig pijnlijks aan de ingreep.
Ik vond de pijn erg meevallen, en als ik stil lag op de bank voelde ik er werkelijk niets van. Ik heb dan ook helemaal geen pijnstilling genomen. Het was gewoon niet nodig. Met lopen deed het wel echt pijn, dus een dag of 10 liep ik toch wat vreemd.
Ik heb echt 10 dagen thuisgezeten, omdat lopen gewoon nog niet te doen was (snijdende pijnscheuten bij verkeerde beweging). Ik las hier dat sommige alweer vrij snel op pad gingen. Misschien dat de grootte van je zak en ballen ermee te maken hebben: mijne zijn beide relatief groot, dus het schuurde tussen mijn benen.
Als tip heb ik: draag een goede strakke onderbroek, dat helpt echt! De zwelling nam na ongeveer 10 dagen af, en inmiddels zie ik het litteken amper meer. In het begin leek het namelijk alsof er niets veranderd was. Maar dat komt door de ingreep. Als het zo doorgaat denk ik dat het over een tijdje onmogelijk wordt om te zien waar er gesneden is. De bal is inmiddels ook alweer flink geslonken, maar nog wel iets groter dan de andere.
Na ongeveer 12 dagen durfde ik weer te masturberen (was bang voor pijnscheut bij klaarkomen), en dat was net als 'vanouds'. Geen pijn o.i.d. Na ongeveer 2,5 week heb ik weer seks gehad, en ook dat ging meer dan prima. Wel af en toe wat voorzichtig aan, maar dat was meer angst.
Al met al valt het me enorm mee, en adviseer ik een ieder de ingreep te laten doen. Hoewel ik hier lees dat er ook mensen zijn die een slechte ervaring hebben (het komt terug), vind ik het 't risico daarop meer dan waard. Het is zo'n opluchting om weer een normaal uitziende en voelende balzak te hebben. Dat is ook het mooie aan de ingreep: als hij goed wordt uitgevoerd dan lijkt het uiteindelijk alsof er nooit iets aan de hand is geweest. Ik zie het nu al amper meer.
Opluchting voor mij persoonlijk, want ik had er ook mentaal last van (en dat merkte ik bij de seks).....doen!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
heb er al 20 jaar last van sinds ik geholpen ben stil.. maar ging even snel weer weg en kwam sinds een week geleden is hij 3 x zo groot als links morgen op gesprek bij de uroloog zit er wel erg mee wat is de wachttijd voor deze operatie tot zover even
Mij staat ook zoiets te wachten , nu heb ik een vraag aan allen , omdat het bij mij al in het klein begon na de sterilisatie , wie van jullie heeft dit ook ondergaan en hadden daarna ook klachten en zijn er ook onder jullie dit niet sterilisatie hebben ondergaan en dit ook hebben hoor het graag
nu heb ik begrepen na een bezoek aan de uroloog dat het water zit in de balzak die word opengesneden water er uit verder open gesneden omgevouwen gekruld naar boven de balzak en daar aan elkaar genaaid ik vind dit tot tegen natuurlijk je bal ligt dan de rest van je leven bloot en je heb aan 1 zijde geen balzak meer , nu is ook te begrijpen waarom velen een grote bobbel waarnemen na de operatie gezien je hele balzak als een brok vlees bij elkaar genaaid zit om je lies kanaal is dit allemaal zo mijn advies is laat het alleen doen als het echt nodig is ik heb het maar twijfel enorm of ik mij wel laat opereren vooral omdat het bij mij niet echt heel extreem is ik vind het meeste alleen maar negatieve verhalen en film waaruit je zou opmaken dat je door een hel gaat na de operatie lang herstellen vaak fout en vaak weer opereren kijk maar eens naar dit filmpje NIET GESCHIK VOOR KINDEREN
http://www.metacafe.com/watch/yt-xuh1YWH5-Q4/alleys_hydrocele_surgery_man_that_hurts/
aan allen hierbij 2 links die precies laten zien hoe de operatie gaat
http://www.youtube.com/watch?v=TvKvaeXhN4U
hoop dat dit iedereen meer duidelijkheid geeft hier kun je ook duidelijk zien dat je na de operatie geen balzak meer hebt(balzak is dus niet het scrotum) links en recht in het scrotum zit een aparte balzak
ook door sterilisatie kun je een hydrocele (waterzakbreuk)krijgen even voor de duidelijkheid een waterzak breuk is niet een echte breuk
@allen,
Ik ben voor de zomervakantie (2013) geopereerd aan een hydrocele helaas gaat mogelijk komende week de testikel er in zijn geheel uit: Hier is mijn ervaring.
Jaren terug (2005) ben ik geholpen aan een variocele (spatader) aan dezelfde teelbal. Dat was een aparte kwaal. De zak was daardoor ook groot en van de zijkant deed de zak mij het meest denken aan ontblote hersenen (serieus). Veel gedoe en destijds via een snede in de lies is de spatader weg genomen.
Als gevolg van deze operatie is er een probleem ontstaan met de afvoering van vocht in dezelfde bal. Daar ben ik onlangs achter gekomen. Prutswerk of niet: "het kan gebeuren". Er was altijd al een vocht ophoping voelbaar maar na een "veel gebruik" met mijn toenmalige vriendin (vergeef me de lichtzinnigheid) is er gaande weg een grote zwelling opgetreden. Niet ei, niet mandarijn maar bijna een sinasappel. Ik heb er een tijd mee rondgelopen maar toen ik weer vrijgezel werd en veel ging sporten blik dit gezwel niet mooi en onpraktisch.
Voor de zomer is er een snede in mijn zak gemaakt en is de het vocht weggenomen en de vochtpcket gedicht. De arts merkte meteen op dat er sprake was van verkleving. m.a.w. mijn bal is niet boonvorming meer maar heeft een aantal uitstulpingen. Omdat ik vanwege drukte op het werk doodmoe was kwam ik erg slecht uit de narcose. Ik denk toch dat ik van de vermoeidheid me compleet depressief heb gevoeld. Toch moet ik zeggen dat (hoe lelijk ook) de hectingen snel zijn geheeld. Aanvankelijk is de wond lelijk en sluit deze niet aan. Uiteindelijk moet ik nu bekennen dat het litteken weliswaar lang is maar heel dun. na 5 maanden is het echt verwaarloosbaar. Tot die tijd denk je wel eens wat onhandig en slordig. Eigenlijk was ik 2 dagen na de operatie alweer aan het werk. en na 3 weken weer aan het bewegen (advies wacht even een weekje langer). Toch is het weliswaar minder bewust geen appeltje eitje geweest.
na de operatie is er nog sprake van een bloedzwelling. als deze weg is dan kan het resultaat goed zijn. Bij was echter na 3 maanden de vochtophoping weer terug. Dit komt door de verkleving etc etc. Aldus de dokter.
Toen is er een naald in mijn bal gezet en is er vocht afgenomen. Bijna 400CC. Een bizarre gewaarwording als ik eerlijk ben. En een sterk verhaal voor in de kroeg. Dokter tegen verpleegster: " de grootste naald aub" De verpleegster komt met een naald van 15cm aanzetten. Dokter tegen verpleegster: "Nee, dat is de langste, ik bedoel de dikste!" Enfin stel het je voor zeg.
Het resultaat van deze ingreep was verbluffend en beter dan de operatie die er aan vooraf ging. Of het nou geestelijk was of fysiek: Ik had weer sexuele driften en kleine ballen. helaas binnen 2 weken weer een dikke bal. Weliswaar minder maar zeker nog tussen een mandarijn en een sinasappel.
Inmiddels in overleg gaat de arts de bal operatief nog eenmaal inspecteren. Dan wordt gekeken wat er gedaan kan worden. op basis van zijn inschatting wordt er nog een poging ondernomen of anders gaat de bal er direct nog uit. hij spreekt van een "zwakker broeder" en ik moet hem gelijk geven.
Heeft er iemand ervaring met het weg laten halen van een bal? Iederen zegt dat dit geen invloed heeft op de vruchtbaarheid of de testosteron productie. Toch betwijfel ik dit en zieke broeder of niet; hij is niet 100% stuk. meer 50%. Heeft er iemand in mijn situatie zaad laten invriezen bijvoorbeeld ivm toekomstige kans op balkanker?
Ik moet zeggen dat ik nu "cold feet' krijg en het liefst beide ballen behoudt. Echter als ik nu optype en bedenk al 12 ziekenhuisbezoeken heb gehad vanwege deze kwaal dan is het wellicht beter om er nu voorgoed vanaf te zijn.
Iemand een mening of antwoorden op mijn vragen?
Mijn vruchtbaarheid is mij dierbaar. Ook geen enkele behoefte om testosteron supplementen te gaan slikken. Tot slot ben ik tevreden over mijn libido en geslachtsdriften. Dat wens ik zo te houden.
sta versteld wat je allemaal hebt meegemaakt denk eerst maar eens na over wat je gaat doen alles wat er veranderd of weggehaald word uit het lichaam is tegen de natuur in ik . zelf een hydrocele operatie wat daarna heb je geen bal zak meer . chirurgen opereren te graag het is hun beroep het is hun inkomen zij liggen er echt niet wakker van of je veel napijn hebt of klachten of niet lukt moet je terug is meerwerk voor hun ze zijn ook niet eerlijk kwam ik achter o ja ga naar verschillende urologen voor een tweede of derde mening ik was bij een uroloog voor onderzoek en een hoop vragen ik dacht die weet veel heerlijk ik vroeg hem hoe vaak heeft u deze operatie gedaan? hij zij nog nooit de moet zakte mij in de schoen ook is het zo dat de uroloog die je iedere keer bezoekt niet wil zeggen dat die je ook opereert heel vreemd dit is een gewoonte in de ziekenhuizen ga donderdag weer na een andere uroloog als hij niet duidelijk is la ik mij niet opereren het gaat te vaak fout zij zijn hiet niet open en eerlijk over logisch anders laat niemand zich snel opereren en zakken hun inkomsten advies wacht en denk heel goed na voordat je je laat opereren schrijf van te voren al je vragen op laat niets doen voordat je op al je vragen een logisch antwoord hebt geloof niet allee antwoorden ik kreeg antwoorden die gewoon niet kloppen vandaar weer een bezoek aan een andere uroloog als je van twee verschillende een verschillend antwoord krijg klopt er iets niet en zal je ook naar een derde moeten mijn vertrouwen is helemaal weg op dit moment
[quote]alles wat er veranderd of weggehaald word uit het lichaam is tegen de natuur in[/quote]
Het is maar één voorbeeld van de complete onzin die je hier al een tijdje verkoopt. Wel eens van interpunctie gehoord trouwens? Wel zo prettig voor de lezer. Prima als je je bijdrage hier wilt leveren maar vraag je eerst eens af of het iets toevoegt; zo maar allerlei warrige dingen roepen heeft weinig zin.