Hoe verloopt zn scan van je balzak in het ziekenhuis, mag je nog in je ondergoed blijven of?
Doorgaans wordt daar een echo voor gemaakt en dat gaat zonder onderbroek
Ben 3 maanden geleden geopereerd, bal is nu haast terug op normaal formaat maar blijft erg gevoelig. Opereratie verliep voorspoedig en was enkele uren later thuis. De dag erop begon ik problemen met plassen en poepen te krijgen, mij balzak en penis waren totaal zwart van een bloeduitstorting en beiden verdubbeld in formaat/omvang. Het ziekenhuis was vergeten mij een laxeermiddel voor te schrijven en heb op het toilet waarschijnlijk te veel kracht moeten zetten. Terug naar het ziekenhuis om katheter te laten aanleggen en begon enkele dagen later erg te zweten en te trillen, maar de thermometer gaf geen koorts aan. Uiteindelijk heb ik mij s'nachts laten opnemen op de spoedeisende hulp, daar vond men het verstandig om mij in het ziekenhuis op te nemen waar ik een volle week heb gelegen, doodziek van 40+ koorts. 3 keer een katheter ontwenning geprobeerd maar kon mijn blaas nietvoldoende leegplassen, heb uiteindelijk van voor tot na ziekenhuisopname 4 weken met katheter gelopen. In het ziekenhuis was ik doodziek en mocht met katheter gelukkig na een volle week weer naar huis. Was erg zwak, heeft weken geduurd om weer goed op energie te komen. Mijn sperma was 2 maanden erg waterig en begint nu weer wit te worden, waarschijnlijk is de zaad productie van slag was de reactie van de urologe. Nu na 3 maanden is mijn sex drive ver onder de maat en moet terug naar de urologe om te checken of mijn testosteron niveau goed is. Ik heb de afgelopen 3 maanden als rampzalig ervaren en heb reuze spijt dat ik de operatie heb laten uitvoeren. Mijn openhart operatie van enkele jaren geleden was er een makkie bij. Mijn Advies: bezint eer ge begint !
Dank voor deze zeer nuttige bijdrage. Alle tips zijn heel waardevol.
Hallo allemaal,
En zo zie je maar... Geen enkel geval is gelijk! Ik ben afgelopen dinsdag geholpen aan een hydrocele. Deze was formaat kippenei en is onder narcose verwijderd. Moest me om 7 uur melden en 08:30 was ik aan de beurt. 12 uur was ik weer onderweg naar huis nadat ik geplast had. Het is inmiddels zondag en heb weinig last. Is wel opgezet en behoorlijk blauw maar het valt me tot nu toe allemaal mee. Bij thuiskomst de onderbroek van de OK uitgedaan en een eigen aangedaan met een paar schone gaasjes voor bij de wond. Deze waren 24 uur later vrijwel schoon. Ik ben tegen het advies in na 24 uur ook weer onder de douche gestapt (mag officieel pas na 48) maar heb mn zak wel met rust gelaten en niet continue nat laten worden.
Zoals gezegd mag ik niet klagen na 5 dagen maar misschien komt de klap nog!
En ook ik ging opzoek naar ervaringen van anderen. Maar uiteindelijk is het dus echt verschillend per persoon.
Ik liep er al 7 jaar mee rond en kreeg er nu echt last van met hardlopen en wielrennen dus voor mij was het punt bereikt om er wat aan te laten doen.
Echo wordt gedaan met een handdoek over je piemel. Maar die lui hebben wel vaker een piemel gezien. Is niks om je voor te schamen! Als je daar al bang voor bent... In de OK stonden bij mij alleen maar vrouwen en dan ben je op je operatiehemd na helemaal naakt.
Ik ben 10 dagen geleden aan de hydrocel geholpen. Om 13.30 geopereerd onder gehele narcose en nadat ik weer zelfstandig kon plassen mocht ik om 20.00 uur naar huis. Ze hadden 700 cc vocht verwijderd en was zo groot als een mango, zat echt in de weg! Na 3 rustige dagen thuis en niet veel pijn heb ik koorts gekregen en ben terug naar het ziekenhuis gegaan om het te laten checken. Daar getest kwamen ze erachter dat ik een ontsteking had gekregen en deze was weer zo groot als daarvoor. Na de antibiotica ging de koorts ook snel weg, maar moest wel 3 dagen blijven. Nu moet ik 14 daagse antibiotica kuur afmaken en ze geven aan dat ik net de 1 of 2 % ben die pech heeft. Nu 10 dagen later is de kant waar ik geholpen ben heel erg hard maar de zwelling is iets minder geworden. Van de wond en hechtingen totaal geen last, alleen aan de onderkant van het harde gedeelte een zeurende pijn die niet weg gaat. En last van jeuk heb ik ook. Maar ze geven aan dat de zwelling een 6 weken kan duren. Voor de mensen die het nog gaan doen succes.
Mvg michel
Dat is pech hebben. Hoop dat het mij bespaart blijft.
Die jeuk heb ik ook aan de wond! Vanmorgen werd ik wakker en begon ik te krabben... Ff vergeten dat ik geopereerd was... Was ff pijnlijk wakker worden!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo,
Ik heb me inmiddels laten behandelen aan mijn Hydrocele door Dokter Oerlemans in het Laurentius ziekenhuis in Roermond. Prettige en kundige arts die de ingreep netjes heeft uitgevoerd. Ik was voorheen bang voor alle bijwerkingen en complicaties die zouden kunnen ontstaan, maar de arts wist alle twijfel snel weg te nemen. Hij gaf aan dat complicaties in mijn geval minimaal zouden zijn, en dat deze eerder te verwachten zijn bij mensen met diabetes / overgewicht. Omdat ik wekelijks 10 km hardloop, schatte hij het risico op complicaties in als zijnde minimaal.
En hij heeft gelijk gehad want de ingreep verliep bijzonder soepel. Het is me 100 procent meegevallen en in kan het iedereen aanraden. Dit had ik veel eerder moeten doen. Moet wel zeggen dat ik preventief een week thuis ben gebleven na de ingreep, en echt rustig aan heb gedaan. Zelfs die tweede week had ik er nog wel een beetje last van, maar dat bleken de oplosbare hechtingen in mijn scrotum te zijn. Nu inmiddels 2 maanden verder is alles weer normaal en ben ik blij dat ik het gedaan heb. Dokter Oerlemans raad ik zeker aan, voor mensen uit regio Roermond!
Succes iedereen die dit nog op de planning heeft staan!
<p class="p1"><span class="s1">Ik had ook last van een hydrocele en heb er een tijd over getwijfeld om wel of niet de operatie te laten, de mijne was formaat kippenei: het was net niet erg of irritant genoeg. Sommige dagen had er erg last van, maar soms ook een week niet. Na anderhalf jaar toch maar besloten om de operatie doen.</span></p>
De behandeling was in OLVG in Amsterdam onder volledige narcose. De operatie was 's ochtends en ik was 's middags al weer thuis. Ik heb een volle week thuis rust genomen, en echt thuis geluierd. Daarna weer begonnen met werk: ik heb een kantoorbaan dus thuis of op kantoor op een stoel zitten is wel een beetje hetzelfde..
Wondherstel ging heel goed: zwelling was na een week nagenoeg weg, geen bloeduitstortingen of infectie gehad.
Al met al ben ik erg blij dat ik het heb laten verhelpen.
Ik ben afgelopen maandag geopereerd en dat viel reuze mee met een aardige uroloog die onder het opereren alle tijd voor mijn vragen had.
bij de nazorg waren ze ook heel aardig en behulpzaam, omdat mijn bloeddruk wegzakte, dit was nou niet prettig ,maar gelukkig zo verholpen
ook de verpleging was erg aardig en behulpzaam.
een tip voor mijn zak collegae ,doe de eerste dagen na de opratie een absorberend verband 10x 10 cm tegen de hechtingen ,zodat die niet gaan schuren aan je onderbroek. En natuurlijk een stevige onderbroek is een aanrader.
mensen veel sterkte en als je veel last zal ik het altijd laten doen
Hallo,
Voor wat het waard is (en ook om het even van me af te schrijven), heb ik toch besloten om mijn ervaringen te delen.
Vorig jaar mei heb ik me laten steriliseren. Dat leek allemaal goed te gaan, maar enkele maanden laten had ik ineens een ontzettende pijn aan mijn rechterbalzak. Na ruim een half jaar en drie antibiotica-kuren verder realiseerde ik me dat mijn linkerbalzak serieus groot was. Met hangen en wurgen kreeg ik een echo, waarbij een hydrocèle werd geconstateerd. Formaat was inmiddels mango, dus het mocht onderhand ook wel om er iets aan te laten doen. Begin april op de wachtlijst en afgelopen maandag was ik dan eindelijk aan de beurt.
Ruggenprik, infusen, noem maar op vormden allemaal geen probleem. 350-400 ml vocht werd verwijderd. Na de operatie een suspensoir aangekregen, beetje bijkomen, en door. Dinsdag een extra pijnstiller gekregen en me netje gehouden aan de 4x2 paracetamol van 500 mg. Eigenlijk nergens last van. Woensdag douchen en de suspensoir verwijderd. Nou, vooralsnog een teleurstelling: het formaat was identiek of wellicht zelfs groter dan voorheen, maar dat zal met de tijd wel goed komen. De nacht van woensdag op donderdag bestond uit zweten, zweten! Met druppels tegelijk. Maar: geen koorts. ‘s Morgens was alles wel weer OK, dus opnieuw douchen. In de loop van donderdag meer en meer pijn tijdens staan en lopen, welke wegtrekt bij liggen. Vrijdagmorgen met een goed gevoel opgestaan, maar na 3 stappen er alweer helemaal klaar mee. Het lijkt alsof de balzak nu nóg zwaarder is, dat het voelt als spierpijn. Het is ook alleen bij staan en lopen.
Het advies van de uroloog was doorgaan met de paracetamol, 4x2 500 mg, ook al gaf ik aan dat dit de pijn bij staan en lopen totaal niet verlichtte. Daarmee ga ik nu dus het weekend door. Gewoon zitten gaat niet, alleen met gekanteld bekken is dit mogelijk. Liggen gaat prima: nergens last van. Staan en lopen is een hel. Ik verwacht dat wanneer ik mezelf zou pushen tot 15 min lopen, ik serieus van mijn stokje ga. Nu maar wachten tot maandag en dan de zaak nog een bespreken, want zonder koorts is er kennelijk geen reden om naar de eerste hulp te gaan.
Wat ik nu al ruim anderhalf jaar denk? Ik had me nooit moeten laten steriliseren. Dan had ik misschien tóch de hydrocèle gekregen. Dat is helaas niet uit te sluiten. Maar toch... De behandeling aan de hydrocèle was voor mij een must-do. Een mango in je balzak beperkt je nogal in je leven.
Hallo,
ik zat met een vraag... 8 november ben ik geopereerd aan mijn hydrocele, deze liep in formaat fors op een een operatie was noodzakelijk aangezien ik weinig meer kon door de pijn. Mij zijn ,tegen mijn verbazing in weinig tot geen van de complicaties die ik op dit forum tegen kom, verteld. Zo had ik een flinke bloeduitstorting die hard aan voelde en minstens zo groot was als hoe het was voor de operatie, en die volgens de dokter uit zichzelf weg zal moeten trekken. Mij is ook verteld dat ik na een week weer alles zou kunnen doen, maar zware fysieke handelingen moest uitstellen tot twee weken na de operatie. Een paar dagen geleden had ik de nacontrole en de dokter vertelde mij dat de twee weken hersteltijd totaal niet reeel is en dat ik eerder moet uitgaan van 3 tot 4 maanden (komt ook meer overeen met wat ik hier lees). Nu komt mijn vraag: na de operatie was mijn balzak dus erg gezwollen en pijnlijk, maar toen de pijn voldoende weg was getrokken om het voorzichtig aan te raken voelde ik dat ik totaal geen gevoel meer had in de huid aan de kant waar de hydrocele was. Dit was wel ook de kan van de bloeduitstorting. Na enkele dagen kreeg ik er weer gevoel in, maar wel samen met een verbrand achtig gevoel. Het voelt alsof het verbrand is en het is bij aanraking erger. De dokter vertelde mij hierover dat dit kan omdat de zenuwen beschadigd zijn, en dat de kans er is dat dit nooit weg zal gaan. Op internet vind ik wel iets als zenuwpijn wat hierin overeenkomt, bij mij weliswaar iets minder heftig dan de verhalen die ik lees, maar ik vroeg mij af of hier meer ervaringen mee zijn?
Er kan inderdaad een huidzenuw zijn geraakt. Dat is helaas onvermijdelijk, omdat niet te bepalen is waar dergelijke zenuwen zich precies bevinden. Soms herstelt dat. Kan echter lang duren. Soms herstelt ook ook niet en zal er een doof gevoel in de huid overblijven