Laatste update:
Het was toch een perianaal abces, van anderhalve cm bij anderhalve cm.
Er wordt morgen onder narcose een sneetje in gemaakt. Was geen andere oplossing, antibiotica zou geen zin hebben bij een ingekapselde ontsteking.
Goed dat je toch even bent geweest. Daar moet je niet te lang mee rond lopen
Helemaal gelijk. Ik ben er nu vanaf. Abces is opengesneden en klaar is kees.
Kom net uit het ziekenhuis, nog wel wat wazig van de narcose maar dat is niet erg.
Het was wel eng voor de eerste keer narcose maar je bent ZO snel in slaap(5 seconde) dat je nieteens tijd hebt om je druk te maken. Nu aan de oxycodon en herstellen maar.
Veel beterschap in ieder geval.
Ps
Baden in badedas classic is heel goed voor het herstel
Dank!
Badedas heb ik toevallig ook nog staan, komt goed uit.
Ik had toch nog een vervolgvraag...
Is het normaal dat de wond na 3 dagen(zondag geopereerd en het is vandaag woensdag) nog bloedt?
Ik beweeg wel gewoon en lig niet constant op bed.
En ook lijkt het alsof er ontlasting meekomt met het bloed...het verband is niet bruin maar gewoon rood maar het stinkt wel een beetje naar ontlasting.
Zou dit een fistel kunnen betekenen?
Het bloedt niet heel veel maar wel telkens als ik het verbamd vervang dan zit er 5 minuten later alweer bloed op...
Dat is op zich vrij normaal. Daar kun je wel een weekje last van hebben
Dank voor het snelle antwoord.
Want ik ben mezelf alweer ongelofelijk druk aan het maken, na het lezen van enkele topics op de medischforum website. Mensen die er al jaren mee rondlopen en waarbij het telkens terugkeert.
Dit zou voor mij het leven ondraaglijk maken en(zonder er een psychologisch topic van te maken) ik heb al niet een heel geweldig leven.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Niet te snel druk maken....
Als je je er druk over blijft maken is maar een juiste oplossing:
Neem dan contact op met de poli chirurgie en vraag het daar na.
Heb contact opgenomen en heb morgen een controle. Ze waren vergeten hiervoor een afspraak met me te maken, goed dat ik dus even gebeld heb.
De dame aan de telefoon van de algemene chirurgie kon me niet heel erg veel meer vertellen. Ik vroeg om de chirurg maar nu heb ik dus een vervolgafspraak.
Sorry dat ik blijf vragen maar;
Ontstaat een fistel nu NA een abces, of ontstaat een abces door een fistel? Wat is oorzaak/gevolg?
Want ze zei namelijk wel dat er in het rapport na de operatie niets over een fistel werd gezegd. Maar ik lees op internet dat 50% van de mensen na zo'n operatie een fistel krijgen.
Dus wat is juist, ontstaat een fistel na een operatie aan een perianaal abces, of ontstaat zo'n abces juist door een fistel die al aanwezig is?
Dat is verschillend.
Er zijn abcessen met een een onderliggende fistel. Soms ontstaan er ook fistels als het abces spontaan draineert. (open gaat en leegloopt)
Dat hangt af van het soort abces.
Maar ook bij een ingreep zou er alsnog een fistel kunnen ontstaan. Maar dat zal de chirurg ongetwijfeld met je bepspreken
Helaas hebben ze op voorhand niets gezegd over eventuele fistels die kunnen ontstaan...aangezien ik er zelf vandaag over begonnen ben zullen ze er morgen wel wat meer over vertellen.
Binnen hoe lang zou je dat eigenlijk moeten gaan merken als er een fistel ontstaat?
Want het helen van de wond vordert wel goed, de pijn is nu al bijna weg. Ik kan alweer bijna gewoon rechtop zitten.
Je hoeft daar niet perse meteen iets van te merken.
Je zult daar mogen vast en zeker meer over horen. En anders ernaar vragen.
Gisteren geweest en er was blijkbaar een klein stukje van het gaas blijven hangen in de wond. Omdat ik hem er zelf uitgehaald had hebben ze dit niet opgemerkt. Verder geen ramp. Het bloed nu ook veel minder, eigenlijk bijna niet meer. Het zag er verder goed uit werd er gezegd.
Wat ik me wel afvraag is of het normaal is dat er nog vocht uit blijft komen en dan vooral, vocht dat een beetje bruin is en enorm naar feces stinkt. Is dit normaal of zou het wondvocht eigenlijk geen feces moeten bevatten?
Ik ben net namelijk even een stukje gaan wandelen en merkte al dat het tussen mijn billen behoorlijk vochtig was geworden. Toen ik thuiskwam en met wc papier afveegde was het behoorlijk veel vocht en ook best bruinig, maar nog wel doorzichtig. Maar stinken doet het dus wel ontiegelijk.
Is de bruine kleur en geur normaal?