Hallo
Ik zit met een probleem, maar ...
ik maak me ook nogal redelijk snel zorgen ...
Het is al enkele maanden dat ik nogal moeilijk op woorden kom of uit mijn woorden geraak.
En ik heb het gevoel dat het de laatste week ver-ergert. Ik ben een vreselijke internetopzoekster, maar ... (kijk, ik geraak weer niet uit mijn woorden). Ik wil zeggen dat dementie of ziekte van alzheimer, of,...) dat dat ook bij jonge mensen kan voorkomen (ik ben 27 jaar)
Ik loop hier al een tijdje mee rond. Ik zeg het ook wel tegen de mensen als ik iets zeg en ik niet uit mijn woorden kom...
Daarpas zocht ik in een verhaal dat ik aan het schrijven was naar het woord: "gebouw", maar ik kon niet op het woord komen...
Ik wist wel naar wat ik op zoek was (een gebouw met kamers), maar ik wist niet meer hoe het noemde (het gebouw).
Of eergisteren zocht ik naar het goede naam van mensen die in een programma gewoon zitten en niets zeggen.
heb het zitten op zoeken op internet en ben dan op het woord: "figuranten gekomen".
Of maandag moest ik mijn borstel en trekker wegleggen en ik zocht op het woord van de trekker en ik kon er ook niet opkomen.
Later dan wel, maar ik heb dat met heel veel dingen.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik het al een halfjaar heb [BLOOS]
soms loop ik te snel naar de dokter en soms te traag ...
Moet ik mij nu zorgen maken?
Met vriendelijke groeten
Raissa
Beste Raissa,
Heb je in het verleden weleens een ongeluk gehad? een burn-out of wat anders wat in lijn kan staan met je gezondheidsklachten.
Ik heb namelijk exact dezelfde symptomen
Met vriendelijke groet
Mark
Kan gebeuren na een stressperiode. Wat ook kan spelen zijn tekorten aan onder andere vitamine B, in het bijzonder vitamine B12. Voor je hersenen zijn allerlei stoffen nodig. Een gezond voedingspatroon is dus belangrijk en misschien wat supplementen. Ook lichaamsbeweging is belangrijk voor de lichaamsfuncties. Als je teveel in je hoofd zit, kan je vaak niet op dingen komen, terwijl als je het loslaat het ineens wel weet.
B12-tekort! Afasie en ataxie kreeg ik ervan. Alle woorden kwijt op den duur. 6 injecties met B12 waren genoeg.
Ik had een hele tijd slecht gegeten. Vegetarisch ook nog.
ik ben aan de telefoon met mijn dochter alles gewoon en dan ineens kan ik niet meer uit mijn woorden komen ik kan niet meer uit mijn woorden komen wat kan dat zijn
Ik zou het zo niet kunnen zeggen. je hebt geen andere klachten ? Hoe oud ben je? Heb je veel stress of spanningen gehad?
blokkeer soms ,,wil iets zeggen over een persoon die ik normaal gezien goed ken en opeens kan ik op de naam niet komen terwijl ik zi!jn gezicht zo voor mij zie...moet ik me zogen maken.....heb wel copd 24 op 24 ..aan de zuurstof en medrol weet niet of dat er iets mee te zijn heeft....moet ik me zorgen maken,,?
Dit zou je toch beter met je behandelend arts kunnen bespreken
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies