Half december heb ik ivm een slijmbeursontsteking bij de heup een injectie met corticosteroïden gekregen. De Huisarts gaf aan dat ik last kon hebben van tussentijds bloedverlies. Op het moment van de injectie zelf had ik mijn menstruatie.
Na de injectie heb ik 2x (1 x na ca. 4 weken en 1 x na ca. 8 weken) een bloeding gehad, deze bloeding hield max een dag aan.
I.v.m. diverse bijwerkingen gebruik ik zelf geen anticonceptie, ondanks dat had ik normaal gesproken een hele frequente cyclus van 28 dagen. Ik heb de afgelopen weken veilige gemeenschap gehad.
Klopt het dat de uitwerking van de corticosteroïden zo lang doorwerken dat ik nu (ruim 2 maanden later) nog geen normale menstruatie heb gehad?
Alvast bedankt voor de reacties
mvg
PN
Dat zou nu toch uitgewerkt moeten zijn. Ik zou nog even de volgende menstruatie afwachten. Dan even kijken of dat weer een normale menstruatie is zoals gewend was. Als dat niet zo is ga dan even naar de huisarts.
Goedenavond,
Na een injectie met triamcinolon kreeg ik (54) na precies een week een bloeding. Ik was op dat moment al ruim 2 jaar niet meer ongesteld geweest. Vanaf die tijd verlies ik om de week wat bloed. In het begin als een echte menstruatie, later werd het steeds minder. Wel altijd met de bekende menstruatiekrampen. Voor de zekerheid is er tussendoor een echo van de baarmoeder gemaakt waaruit niets verontrustends kwam.
Zowel mijn huisarts als de gynaecoloog waren niet bekend met deze bijwerking.
Hopelijk verdwijnt het ook weer vanzelf. Maar voor iedereen die net als ik aan het googlen is geslagen: misschien helpt mijn verhaal.
@Diana
Gek dat jou arts niet met die bijwerking bekend is.
Ik ken meerdere mensen die dit ook hebben gehad na een cortisonen injectie en bij hen stond het in de lijst met mogelijke bijwerkingen.
Ik heb nu 4 weken geleden ook een cortisone injectie gehad in mijn heup. Die is gezet in het midden van mijn menstruatie. Nu zou ik alweer mijn menstruatie moeten hebben, maar niks. Wel krampen maar voor de rest niks.
De dokter die me dit heeft toegediend heeft hier niks over verteld wat ik heel vervelend vind.
Hopelijk gaat het met jullie snel weer beter!