Hey, ik ben een meisje van 16 en de laatste avonden vaak misselijk waardoor ik nauwelijks kan slapen, echt een misselijkheid waarbij er al meer speeksel in je mond komt omdat je lichaam je voorberreid op overgeven want niet gebeurd.
iemsnd tips?
Ga eens met de klachten naar de huisarts
hallo ik ben rilana ik ben 20jaar
ik ben al 3 weken flink misselijk snachts en moelijke ontlasting ik slik de pil al van mn 16e nooit last van gehad slik hem voor het slapen gaan slapen snachts wilt ook niet egt lukken ik ben al bij de huisarts geweest maar wist niet wat het zou kunne zijn iemand met de zelfde klachten en mij misschiens kan helpen ben gewoon kapot van alles en wil dat alles normaal word?
mvr rilana
Heyhoi,
Ik ben Manon, 19 jaartjes jong.
Afgelopen maand last van aanhoudende misselijkheid en het gevoel telkens te moeten overgeven maar ook weer niet.
Hiernaast heb ik op de momenten van misselijkheid bij het gevoel van braken dat ik alleen maar lucht op boer.
Ik slaap slechter de afgelopen maand maar wil eigenlijk niet naar de huisarts ermee want het lijkt mij niks ernstigs, wel heel erg vervelend natuurlijk.
Ik slim momenteel naproxen natrium van de Kruidvat tegen de misselijkheid helpt wel een beetje maar is geen vaste oplossing natuurlijk.
Iemand ook last van deze symptomen en wat meer kan vertellen?
Gr Manon
Naproxen is een ontstekingsremmende pijnstiller en niet bedoeld tegen misselijkheid.
Ga met de klachten toch maar eens naar de huisarts
Ik heb precies t zelfde probleem als je raad weet zeg t me dan
hoi, ik ben 17 jaar en het is de laatste par dagen erg warm geweest. Nu lig ik savonds misselijk in bed en kan ik er ook niet van slapen. Ook overdag heb ik hoofdpijn wat kan dit zijn?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Misschien te lang in de zon gezeten en te weinig gedronken. Als de klachten aanhouden, ga dan even naar de huisarts
Zou ook te wijten kunnen zijn aan een histamine intollerantie. Google dit even. Histamine bouwt op naar de avond toe. Zit in een aantal voedingsmiddelen en niet verse producten en het kan zijn dat je dit een genetische oorzaak heeft waardoor je dit niet genoeg afbreekt. Of je hebt een moeilijke vertering door een (gluten)intolerantie of leaky gut/ Ik had het steevast ongeveer 4 u na mijn laatste maaltijd. Soms werd ik midden in de nacht plots heel misselijk wakker (zonder te kunnen overgeven). Vervolgens lag ik een aantal uur wakker (3-tal uur) met een hoge hartslag waardoor je dus niet terug in slaap geraakt. Cola brengt verlichting (bij mij alleszins); door het boeren. Een goede voedingsarts heeft me het vermoeden bevestigd.
ik heb nu sinds 2 jaar bijna elke avond last van misselijkheid. het kwam doordat ik 2 jaar geleden voor het laatst heb overgegeven en ik voelde me toen zo beroerd dat ik denk dat ik een fobie of iets heb opgelopen. ben half jaar daarna naar de dokter geweest bloed af laten nemen maar er kwam niks uit.. soms ben ik niet eens misselijk maar dan hoor ik bv van me vriend dat hij misselijk is en jahoor ik word ook misselijk zooooo vervelend. ik denk dat het meer tussen mijn oren zit maar ik denk er de hele dag aan.. en als ik dan zie dat het 5 uur is denk ik gelijk oh het is bijna avond en voel ik alweer dat "angst" gevoel om misselijk te worden opkomen... wat moet ik doen?
Ga met de klachten naar de huisarts
Hier hetzelfde probleem ik heb al best wat jaren soms ( niet elke avond gelukkig ) maar vaak wel dat ik misselijk ben hoofdpijn een drukkend gevoel op de borst brandend maagzuur en ik heb een emmer in m,n bed want ik slaap hoog maar meestal hang ik daar Snacht,s vaak boven er gebeurt dan niks hoor maar ik slik geen pil en ik mag geen hormonen dus dat kan het bij mij niet zijn
Groetjes Fiorenza ( 16 jaar )
Hallo iedereen,
ik heb al een week of 2 hetzelfde probleem. Het is alweer een tijdje geleden dat hier iets is geplaatst en vroeg me af of iemand al naar de huisarts is geweest? Of al een antwoord erop heeft gevonden..
ik heb dus nu al 2 weken (Dagelijks) dat misselijke gevoel, alsof ik moet overgeven en ook een krampen in m’n buik. Moet er zelfs van kokhalzen, maar er komt alleen lucht. Nu slaat het sinds vandaag ook overdag toe!
Ik heb in de nacht van di-wo zelfs de nightcare gebeld omdat ik zo ontiegelijk misselijk was, gepaard met diarree, buikpijn, koud zweet en hevig trillen. Dit was ook de tweede x dat het zo hevig was. Aan de telefoon zei ze gewoon dat het waarschijnlijk de griep was, maar kan me het niet voorstellen want ik had geen koorts en ik heb het nu zo lang al...
Ik heb wel eens vaker last van misselijkheid, sinds dat ik in oktober een voedselvergiftiging heb gehad (waar ik ook echt letterlijk 12 uur achter elkaar heb zitten kotsen!) en had/heb sws al een soort fobie voor spugen en kokhalzen, dus ik raak ook helemaal in paniek en begin zowat te hyperventileren, zweten, huilen enz.
Ik wil er echt heel graag vanaf, want zoals jullie weten, het is geen pretje! Ik word er zelfs (nog) depressiever van. Wil ook niet weer naar een huisarts gaan om vervolgens weer afgescheept te worden. Heb wel nog zetpillen Metoclopramide over van die keer toen ik voedselvergiftiging had, het werkt traag maar je voelt je wel uiteindelijk minder ellendig door. Alleen probleem is, ze raken nu op!
groetjes!
Advies vragen aan complementair genezer. Iemand die kijkt naar je voedingspatroon, darmflora, eventueel candida, tekorten aan voedingsstoffen. Misschien je hormonen wat in de war.
Belangrijk altijd is zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.
Eventueel medicijngebruik, waaronder ook de pil, kan natuurlijk ook klachten geven. En denk aan de invloed van electromagnetische velden.