Hoi,
Ik heb al zes jaar diverse klachten waar ik maar niet van af kom. Graag jullie advies. Sorry, tis een heel verhaal!
Ik heb al verschillende diagnoses gehad: hyperventilatie, hyperchondrie, angststoornis etc etc etc.En hooikoorts.
Met dat in het achterhoofd heb ik al veel dingen geprobeerd: 3x fysio (ademhalingsoefeningen)/ 3 x psycholoog / natuurkundig arts / kraker / workshop over voluit leven en acceptatie (en mindfullness) / meer bewegen / nieuwe hobbys / balans zoeken tussen energie en tekort aan energie (ik slaap overigens zeer goed)!
3 mnd terug tijdes mijn periode begon mijn hart ook ineens raar te doen, geen overslag, maar een soort gefladder tijdens mijn periode incl. diarree en erg weeig gevoel. De eerste keer dat ik dit had ook hele erge moeie en zware benen en armen.Sinds dien een soort antihistamine dieet (opa was allergisch voor varkensvlees) aan het volgen en ineens is ook mijn angststoornis zo goed als weg ?!
Dit zijn mijn klachten:
- Altijd moe (werk al 2 jr slechts halve dgn en ben nog 25 jr)
- Droge hoest, hooikoorts alleen op luchtwegen, kortademig (bij trap op lopen bovenaan vaak al uitgeput), soms steek bij longen.Op longfoto dachten ze dat ik rookte (nee, vermijd t zelfs), Soms trekt het door de voorkant van schouders heen (hooikoorts)
- Neus hele jaar door half dicht
- Erg hoesten bij het werken met vilt
- Soms alsof ik ineens geen conditie meer heb
- Last van steken tussen ribben en soms last van borstbeen (alsof bh te strak zit) ben hiervoor soms bij een manueel therapeut om te kraken.
- onverklaarbare pijn of krampscheuten door benen of armen (ook door aders) en soort spierpijn gevoel bij aanhechting spieren bovenarm.
- hartkloppingen en soms bovengenoemde ´hartritme´verandering.
- tijdens maandelijkse periode vaak veel klachten.
- regelmatig last van weeiig gevoel of maagzuur.
- voor het ´dieet´regelmatig een soort rush gehaast gevoel. vaak op zondag
- soms licht gevoel in mijn hoofd (vooral bij weeiig gevoel)
Uw advies wordt zeer op prijs gesteld. Stel ik nu teveel eisen of mag ik voor een jonge meid meer gezondheid verwachten. Alles beperkt mij in het dagelijks leven. Zelfs als ik mij goed voel blijven de klachten bestaan. Ik wil ook graag kinderen, maar ja zo zal dat wel niet snel gaan! Ik weet het echt niet meer! Please advies!
Hai, misschien een idee om met jouw klachten eens naar een acupuncturist te gaan... Ik zou het gewoon proberen. Laat je weten hoe het verder gaat?
Groetjes Hanna