Mijn vraag zal heel kort zijn, maar ben benieuwd naar jullie reacties en meningen...
Er zijn zoveel (verschillende) virussen die in het mensenlichaam kunnen binnendringen,
bijvoorbeeld het Epstein-Barr virus, Herpes Simplex virus, en ga zo maar door.....
Op het internet lees ik het volgende:
"Ben je eenmaal besmet (geweest) met een bepaald type (virus), dan ben je niet immuun
voor een nieuwe besmetting. Je kunt dus door hetzelfde of door een ander type virus
meerdere keren geïnfecteerd raken."
Bij mij werd er onlangs in mijn bloed klinisch een oud Epstein-Barr virus vastgesteld.
Als conclusie schreven ze er bij of een verder onderzoek voor een eventuele
reactivatie nodig was of niet, maar verder werd het dus niet onderzocht omdat ze dit
enkel bij risico-patiënten doen waarbij hun afweersysteem verzwakt zijn,
bijvoorbeeld patiënten met HIV of aids...
Ik kamp al een tijdje met aanhoudende keelpijn, verschillende Keel-Neus-Oor artsen bezocht,
3 verschillende antibiotica-kuren gehad (gaf beetje verbetering maar kwam al snel terug!)
Opnieuw verschillende artsen bezocht en ze vinden niks, niks en nog eens NIKS!
Ik word er stilaan radeloos van want ik blijf pijn hebben...
Ik heb gehoord dat veel mensen (zo'n 80% van de wereldbevolking) al besmet is
met het Epstein-Barr virus.
Mensen met een verzwakte immuniteit (afweersysteem) zijn makkelijker besmetbaar voor
ziekteverwekkers heb ik ergens gelezen.
Voor- en sinds mijn keelklachten is mijn afweersysteem sowieso heel zwak,
dat weet ik van mezelf. Ik neem nu elke dag "Befact Forte" (alle mogelijke vitaminen "B")
en het homeopatisch middel "Echinaforce Forte" voor mijn afweersysteem.
Maar nog steeds blijf ik kampen met keelpijn.
De vraag is:
stel als je weet dat je afweersysteem zwak is en je hebt pijn en kwalen,
is het dan verstandig om te gaan hardlopen en weet ik veel sporten om je afweersysteem
terug te gaan opbouwen of is het raadzaam dat je voldoende rust neemt
en uitziekt??????????????? (Al duurt het jaren eer je geneest...........???????????????)
Kan het zijn dat ik van die keelpijn afgeraak door vaak te gaan lopen (joggen)?
Ik ben echt radeloos, wie heeft tips of adviezen?
Of wie herkent dit?
Dank bij voorbaat