Hi allemaal,
Ik heb een klein uitwendig aambeitje en ben daarmee naar de dokter geweest. Zij heeft mij Movicolon naturel voorgeschreven om mijn ontlasting zacht te houden, dit helpt goed. Ik heb nu 4 poeders op, 1 per dag. De aambei is al flink geslonken, ook m.b.v. de Hamameliszalf van A. Vogel die ik gebruik.
Waar ik echter last van heb is constante jeuk aan de binnenkant van mijn anus, tegenover de plek waar de aambei zit, dus ik neem aan dat de aambei zelf die jeuk niet veroorzaakt, ook gezien hoe klein hij alweer is (het is nog maar een heeeeeel klein bobbeltje en heeft nooit gebloed of gelekt ofzo). Ook jeukt mijn perineum rechtsachterin, dit heb ik wel vaker gehad, maar nu is het erger, erop zitten is al nieeeet fijn. Misschien heb ik ook een inwendige aambei of een spatader in mijn perineum, maar dat lijkt me niet zo logisch, aangezien ik nog maar 18 ben en nog nooit een bevalling heb ondergaan o.i.d..
Mijn vraag is eigenlijk naar jullie ervaringen met Movicolon naturel, want in de bijsluiter heb ik gelezen dat dat ook anale jeuk en irritatie kan veroorzaken. Op zich helpen de poeders prima, maar als ze die jeuk veroorzaken, is dat natuurlijk weer een minder ding 🙁 Ik zit constant op één heup, omdat het zo'n irritant gevoel is. Ik heb hier meer last van dan van die aambei. Of is het gewoon normaal dat zo'n pietepeuterig bultje zoveel jeuk/irritatie kan veroorzaken op een plek waar ie niet zit?
Nou ja, alvast bedankt voor de reacties. Altijd fijn om ervaringen te delen.
Hoi, ik heb zelf ook lange tijd movicolon gebruikt i.v.m. aambeien.
bij mij was echter het geval dat ik aambeien had, behoorlijk groot, die zijn operatief verwijderd tot 2x toe, daarna heb ik 3 maand movicolon gebruikt ook 4x per dag en nooit weer problemen gehad,
ik ben na 3 maand gaan afbouwen na 3 zakjes per dag, 2 zakjes per dag etc etc
Mij leek het persoonlijk niet goed om die medicatie te gebruiken omdat je lichaam op natuurlijke manier ook goede ontlasting moet kunnen hebben.
ik ben vanaf toen gestructureerd meer gaan drinken waardoor de ontlasting automatisch beter wordt.
sinds dien (2 jaar geleden) nooit weer ergens last van gehad, nooit weer movicolon gebruikt, maar altijd veel drinken.
tipje:
koop flesjes water 0.5l
drink daar 2 van per dag en de rest gewoon koffie en thee etc.
als je die 2 flesjes aanhoud krijg je altijd 1l extra per dag binnen dan je gewone drinkgewoonte
succes
ps. aambeien zijn zeker geen pretje, ik heb veel last gehad van extreme jeuk, pijn, niet kunnen zitten etc.
auto rijden was zelfs moeilijk!
maar 2x operatief laten verwijderen en nooit weer last gehad, gelukkig