Ik ben geen dokter, en kan dus ook geen betrouwbaar advies verzekeren, maar ik heb toch al van een heleboel mensen te horen gekregen dat klierkoorts ( Pfeiffer) onzettend lang kan doorwegen, als je niet de tijd neemt om hiervan te herstellen. Je moet ook opletten, want als je hiermee nog lang doorgaat zonder je lichaam de rust die het nodig heeft te gunnen, dan zou het wel eens kunnen overgaan op chronische vermoeidheid, en ik veronderstel niet dat dat je plan is?
Nogmaals ik ben geen arts en kan het dus ook fout hebben, maar 1 ding is toch wel vrij zeker: RUST!
Wat vinden de anderen hiervan?
Hoi Sofie, Pfeiffer kan als je het niet goed verzorgt en verwaarloost inderdaad erg lang duren. En dan kun je eigenlijk niets anders meer dan rust nemen omdat je veel te moe bent.
[i]Vanwege het risico op een miltruptuur dienen zware en mechanisch belastende taken, contactsporten en vibratiebelasting vermeden te worden gedurende 2 maanden na het begin van de ziekte. [/i]
Bron: http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/Pfeiffer/index.jsp
Maar is het dan logisch dat ik er bijna 6 maanden geen last meer van heb, en dat het nu opeens terug opzet?
Nee, het (kleine) risico op een miltruptuur geldt niet na zo'n lange tijd.
Hoi Sebas, ik had het niet over de miltruptuur maar over de klierkoorts in het algemeen.
Als je Pfeiffer niet goed uitziekt, kun je er erg lang last van houden. Dat is algemeen bekend. Er wordt altijd geadviseerd echt rust te houden als je Pfeiffer krijgt. Ik denk dat je met de gebakken peren zit...
En hoelang is dat dan ongeveer? Want ik ga in augustus op kamp...
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies