Goedendag,
Ik ben een jongeman, welke al enkele jaren erg vermoeid is, keer op keer naar huis gestuurd met de mededeling dat het om stress betrof. Ook was ik reeds 2 keer naar de dokter geweest voor maagklachten, de voorgeschreven omeprazol mocht niet veel baten.
Zo ongeveer een jaar geleden ging ik met verscheidene klachten naar de dokter toe, mijn hoofdklachten waren verhoging, vermoeidheid, branderige ogen/mond, een opgezette maag/darmen en vergeetachtigheid. In kreeg weer eens te horen dat dit stress was en dat ik een spastische darm zou hebben. Ook ben ik naar aanleiding van dat gesprek ben ik naar een internist verwezen.
Eerdat er een afspraak met de internist was, waren mijn klachten inmiddels al toegenomen. Na een gesprek bij de internist werd er een echo gemaakt en bloed afgenomen. Bij de volgende afspraak kwam CVS ter sprake en werd ik hiervoor naar het alternatieve circuit verwezen door mijn internist, maar ik zou nog verder onderzocht worden wat betreft mijn maag- darmstelsel (gezien de toegenomen klachten; misselijkheid, opgezette onder/bovenbuik). Dit maal vonden er een maag- en darmonderzoek plaats. Bij het onderzoek werden er ontstekingen aan de slokdarm en twaalfvingerige darm geconstateerd. Na een kuurtje pantazol waren mijn klachten al redelijk afgenomen. Ook mocht ik van de internist weer een maagonderzoek doen. Tijdens het onderzoek waren er geen ontstekingen meer te zien, maar er was wel een maagbreuk geconstateerd. Voortaan dus pantazol slikken. Verder was ik nog één maal bij de internist geweest, hierbij heb ik nogmaals mijn klachten verteld en is mij verteld dat alles in orde is volgens mijn bloedbeeld, maar er is weer bloed afgenomen.
De klachten zijn in de loop der tijd enigszins afgenomen, maar inmiddels ook weer flink toegenomen. Nu is het dus zover dat ik bijna niks meer kan eten zonder al te veel pijn in mijn maag- en darmstreek te hebben. Met de onderstaande opsomming van klachten ben ik naar mijn huisarts geweest, waarna ik naar een fysiotherapeut werd door gestuurd (schouder/nek) en de mededeling kreeg dat de onderzoeken van de internist in orde waren en ik naar een psycholoog moest gezien mijn klachten. Enfin, afspraak gemaakt en a.s. donderdag kan ik terecht. Nu loop ik sinds een week met een pijnlijke opgezette teelbal met branderige pijn richting mijn been, hiervoor ga ik maandag naar mijn dokter.
[b]Huidige klachten:[/b]
Branderig gevoel in lichaam/binnenkant armen.
Branderige tong aan één zijde, droge mond.
Veel dorst.
Last van maag- darmstelsel; pijnlijk en opgezet.
Vermoeidheid; veelal ook suf.
Vergeetachtigheid.
Pijnlijke plekken in buik.
Stijve en pijnlijke nek/schouder.
Ziek voelen, verhoging.
Milde depressie als gevolg van al het voorgaande.
Evenwichtproblemen
Door deze omstandigheden word mijn dagelijks functioneren erg belemmerd, waardoor ik mijn huidige schooljaar niet haal en geraak ik ’s avonds in een angstige staat vanwege de vele klachten. Verder verloopt de relatie met mijn ouders ook niet op rolletjes.
Naar mijn idee word ik niet serieus genomen bij de dokter en internist, maar ik vind het erg moeilijk om dit aan te kaarten aangezien ik slechts een leek ben op het medische vlak.
Verder hoop ik dat iemand mij advies kan geven, want ik ben momenteel écht ten einde raad!
Jammer om te lezen dat je al die tijd niets aan de spanning en stress gerelateerde problematiek hebt gedaan. Hierdoor lijk je in een cirkel te zitten waar je maar niet uitkomt. En steeds klop je op dezelfde deuren, en steeds weer hetzelfde verhaal.
Het enige nieuwe is eigenlijk de zwelling van de testikel. Heb je daar pijn aan? Is dit beoordeeld door een arts? Kan je een SOA hebben opgelopen? Weet je wat een torsio testis is? Weet je dat bij alle mannen de testikels verschillen in grootte?
Wat betreft de stress, hier heb ik zeker wat aan gedaan. School heb ik al vanaf het begin van het jaar gereduceerd tot slechts de helft van mijn vakken. Verder bevind ik mij 3/4e van de tijd bij mijn vriendin thuis.
Mijn teelbal doet zeker pijn, maandag ga ik langs mijn arts. De verschillende groottes ben ik bekend mee. Een SOA opgelopen hebben zal zeer onwaarschijnlijk zijn en torsio testis heb ik net op google gezocht. Het is niet te hopen dat, dat het geval is.