Goedenavond,
Vanmiddag ben ik bij de mondhygiëniste geweest voor een pocket-behandeling. Op een gegeven moment trekt ze het apparaat uit mijn mond, wat meestal de gelegenheid is om even te slikken.
Terwijl ik slik voel ik echter iets, en vraag of er ook iets van mijn tandvlees losgegaan kan zijn. Ze kijkt, maar ik zeg dat ik 't al heb ingeslikt. Waarna ze ineens een krachtterm uit.
Bleek de tip van het apparaat te zijn afgebroken (het apparaat was nog nieuw, en dit had dus nooit mogen gebeuren). Arme meid raakte nogal in paniek, maar na alle commotie en mijn, en de tandarts zijn geruststelling dat er eerst weinig aan de hand was zijn we verder gegaan, en na de behandeling heb ik 't advies gekregen om 3 dagen lang mijn ontlasting te controleren, en als ik 't dan nog niet gevonden heb, even te bellen.
Leek me een goed plan, maar vanavond liep ik tegen praktische problemen op, hoe controleer je je ontlasting nu eigenlijk op een beetje een praktische manier. Het gaat om een stukje metaal van hooguit 2 mm bij misschien een halve cm.
"Een speld in een hooiberg" is misschien wat overdreven, maar zo voelt 't wel.