Sinds een tijdje heb/had ik levefunctiestoornissen. Ik weet niet of ik het nog steeds heb, bloedprikken is inmiddels namelijk 3 maanden geleden.
Het was ook niet ernstig zei mijn dokter, maar het was er wel. En ik moet nu over 3 maanden weer bloed prikken voor de zekerheid, kijken wat er gebeurt. Ik heb het waarschijnlijk door een beejte ondergewicht.
Nu ben ik in gewicht een klein beetje gestegen en heb ik het idee dat die leverfunctiestoornissen wel weg moeten zijn, ik voel namelijk ook niets ofzo.
Maar ik heb wel een rare uitslag op mijn benen.. Een beetje rood/bruine vlekkerig plekken. Bijna heel mijn boven been, in mijn knieholte en een klein stukje van mijn onderbeen. Het is niet héél erg opvallend, het lijken meer een beetje gesprongen bloedvaatjes ofzo??
Maar het zit er wel, en ik vind het wel lelijk. Vooral als er goed licht op komt zie je het wel goed. Dus bijvoorbeeld in de zomer in bikini zie je het wel.
Nu lijkt het net alsof ik die plekken erger vind als mijn lever, dat is natuurlijk niet zo. Maar ik vraag mij af of die plekken wel écht komen van mijn lever? Mijn dokter dacht namelijk van wel, maar hij zei er ook al wel bij dat hij het niet zeker wist en is verder niet erop in gegaan.
Ik ben benieuwd of dat wel kan? En als dat kan, zou dat dan ook betekenen dat mijn lever nog steeds niet goed is?
Ik zocht namelijk even informatie op internet, maar kan er niet echt wat over vinden.
Ik hoop dat iemand hier wat meer weet.
Groetjes en bedankt voor het lezen!
Ten eerste moet vastgesteld worden wat de leverwaarden zijn, ten tweede moet een arts een dermatologische diagnose stellen voor de plekken op het been.
Zonder deze informatie is het gissen wat er aan de hand kan zijn.
Levervlekken worden veroorzaakt door de zon voornamelijk bij oudere mensen na langdurige blootstelling aan UV-licht.
De naam levervlekken is misleidend omdat het niets met de leverfunctie of de lever te maken heeft, alhoewel dat men vroeger wel dacht, vandaar de naam.
Het lijkt er dus op dat de symptomen op de huid los staan van uw lever, maar wat het dan wel is kan alleen een arts beoordelen op basis van lichamelijk onderzoek en uw medische voorgeschiedenis.
Ga dus terug naar de huisarts voor meer duidelijkheid als u zich zorgen maakt.
Dankje voor de snelle en duidelijke reactie!
Het heeft dus helemaal niets met mijn leverfunctie te maken!
Ik weet niet meer wat mijn waarden waren van de lever, ronde de 50 a 60?? zou dat kunnen?? Maar goed, die vlekken hebben daar dus niets mee te maken en ik wil er liever wel vanaf. Ik ben pas 17 bijna 18 en lijkt mij zonde als ze nu al de rest van mijn leven blijven... Gek trouwens dat ik ze dan gekregen heb, als het meestal bij oudere mensen pas voorkomt..
Ik ga volgende week wel een afspraak bij de dokter maken. Hopelijk gaat hij er nu wel verder naar kijken..