Na de ontlasting heb ik een klein beetje bloed op het wc papier. Dit komt niet meteen bij het afvegen maar na een tijdje(met het afvegen) is er een klein beetje bloed op het wc papier. Nu komt het volgens mij niet uit de anus maar er rondom. als ik namelijk met wc papier rondom de anus druk, komt er dus wat bloed op(wel heel weinig)Nu heeft de dokter al gezegd dat ik een anuskloofje heb(1 jaar geleden ofzo). Is dit nu nog een anuskloofje of is mijn huis geirriteerd rondom de anus? Dit heb ik namelijk al 1 tot 2 jaar.(toen ook verteld tegen de dokter)
Lees Anuskloofje:
http://www.dokter.nl/forum/Pijn/197040-anusfissuren.html
Anuskloofjes, oftewel fissura ani, kenmerken zich voornamelijk door pijn tijdens de ontlasting. Deze kloofjes hebben de neiging om net als ze een beetje dichtgeroeid zijn weer open te springen, en dat doet steeds zo'n pijn. En als er dan weer ontlasting inkomt voelt dat niet erg prettig.
Jij beschrijft helemaal geen pijn, dus ik vraag mij ook af of de diagnose door de huisarts de juiste is geweest, teminste, omdat je nu nog steeds klachten hebt.
Maar misschien is er nu wel iets anders aan de hand. Heb je bijvoorbeeld al aan aambeien gedacht, die ontstaan als je veel en vaak perst, of als je er gewoon meer aanleg voor hebt.
Welke behandeling heb je destijds van de huisarts gekregen om van je klachten af te komen? En hoe komt het dat je nu pas klaagt als je al zo lang last hebt van deze plekjes? En doe je zelf misschien iets waardoor je anus gemakkelijker gaat bloeden, krab je bijvoorbeeld erg veel of heb je anale seks, of nog iets anders waardoor het kan gaan bloeden?
Het enige dat echt duidelijkheid geeft is een nieuw lichamelijk onderzoek door de huisarts.
Je kunt ook proberen een fotootje te maken, dan weet je snel wat er aan de hand is. Je kan het ook hier plaatsen, misschien wordt het herkend of weten andere bezoekers wel wat het is?
bedankt voor jullie reacties!
Ik heb toendertijd wel wat pijn gehad bij de ontlasting, toen ben ik dus ook naar de huisarts gegaan. Hij gaf me een zalfje en de pijn verdween, maar het beetje bloed niet.
Ik heb er verder helemaal geen last van, geen pijn/jeuk of wat dan ook, alleen dat beetje bloed op het toilet papier.
Ik heb geen anale seks en ik krab er ook niet aan.