Mijn dochter van 12 heeft al twee weken veel bloed in haar speeksel, ze voelt het in haar keel komen als een soort slijm brok en spuugt het dan uit, het is behoorlijk veel. ze voelt zich niet fit, is wat afgevallen. Ze is al in het ziekenhuis geweest,de maag was goed,longfoto's waren ook goed, de kno arts kon niks vinden en het bloedonderzoek heeft niks geks uitgewezen. de kinderarts wil nu afwachten en hoopt dat het vanzelf stopt. Wij willen toch wel graag weten wat het is.. heeft iemand dit meegemaakt en weet iemand iets ?
Is er met een cameraatje in de slokdarm en de maag gekeken? Als je zegt dat de maag OK is, wat bedoel je dan precies. Zij beschrijft dat het omhoog lijkt te komen, dan verwacht je dus in de maag iets dan niet normaal functioneert, eigenlijk. Dus wat is er precies onderzocht?
Als je zegt dat ze afgevallen is, bedoel je dan dat ze minder eet of veel overgeeft, of is het eetpatroon normaal? En beweegt ze veel meer dan normaal? Dat zou je tenminste verwachten van iemand die afvalt. Anders zou er sprake kunnen zijn van een opname probleem in de maag, en misschien de darmen.
En ze heeft verder geen pijn, misselijkheid of koorts?
ja er is met een camera in de maag en slokdarm gekeken, ze voelt zich niet ziek, hoeft niet over te geven of veel te hoesten, ze is ongeveer 4 kilo afgevallen, ze eet wel normaal en het eten blijft ook gewoon in de maag (niet ovegeven dus) ze heeft geen diaree en beweegt op het moment zeer weinig omdat ze vreselijk moe is.
ze voelt het zoals wij zelf bijvoorbeeld wel eens slijm in de keel hebben bij verkoudheid en ze spuugt het dan uit en dan is het helder rood van kleur met van die rode slijmdraden er in.
Vreemde situatie waarbij je hoopt op een of ander virus dat vanzelf door het lichaam wordt opgeruimd.
Er zijn geen afwijkingen aan het bloedbeeld en visueel onderzoek van slokdarm en maag hebben niets opgeleverd, en er zijn dus geen voor de hand liggende oorzaken als anaemie, bloedingen, reflux, infecties en dergelijke. Ook ernstiger afwijkingen als veranderde bloedcellen zijn dus uitgesloten.
De voornaamste klachten zijn vermoeidheid en gewichtsverlies en wat bloed in het speeksel.
Is er onderzoek gedaan aan de longen? Rontgen? En wat is de uitslag hiervan? Een CT scan van de thorax om te zien of er misschien iets zit dat er niet hoort? Is er onderzocht op de N1H1?
Ik zou denken aan een lichte virale infectie die de keel wat schraal maakt en af en toe een schaafwondje veroorzaakt, maar waarvan ze wel erg moe wordt.
Vreemd, want gewichtsverlies en vermoeidheid zonder oorzaak zijn toch verdacht voor zeer erstige oorzaken...
Ik zou staan op aanvullend onderzoek als ze niet op korte termijn aankomt of meer energie krijgt en als dat boeden niet stopt. En laat anders de behandelend internist uitleggen waarom hij geen reden ziet om meer beeldvormend onderzoek te doen van de thorax, zodat je het beleid kunt begrijpen en minder ongerust zult zijn dan je nu bent.
Wanneer er sprake is van ongewenst gewichtsverlies, raden wij u aan om naar de huisarts te gaan. Zeker als u in korte tijd bent afgevallen zonder dat dit de bedoeling is (meer dan 3 kilo binnen een maand).
De huisarts zal proberen te achterhalen wat de reden van het gewichtsverlies is en u zonodig verder (laten) onderzoeken.
Soms hebben mensen met kanker gewichtsverlies. Maar gewichtsverlies kan vele oorzaken hebben en hoeft niet direct op kanker te wijzen.
Nb: In tegenstelling tot de andere klachten besproken in KWF Klachtadvies stellen wij u geen vragen. Het advies luidt altijd: ga naar de huisarts.
Bron: http://www.kwfklachtadvies.nl/infodoc?klacht=gewichtsverlies
Glucose tolerantie test gedaan voor diabetes (suikerziekte)?
[b]Philip schrijft:[/b]
[quote]Vreemde situatie waarbij je hoopt op een of ander virus dat vanzelf door het lichaam wordt opgeruimd.
Er zijn geen afwijkingen aan het bloedbeeld en visueel onderzoek van slokdarm en maag hebben niets opgeleverd, en er zijn dus geen voor de hand liggende oorzaken als anaemie, bloedingen, reflux, infecties en dergelijke. Ook ernstiger afwijkingen als veranderde bloedcellen zijn dus uitgesloten.
De voornaamste klachten zijn vermoeidheid en gewichtsverlies en wat bloed in het speeksel.
Is er onderzoek gedaan aan de longen? Rontgen? En wat is de uitslag hiervan? Een CT scan van de thorax om te zien of er misschien iets zit dat er niet hoort? Is er onderzocht op de N1H1?
Ik zou denken aan een lichte virale infectie die de keel wat schraal maakt en af en toe een schaafwondje veroorzaakt, maar waarvan ze wel erg moe wordt.
Vreemd, want gewichtsverlies en vermoeidheid zonder oorzaak zijn toch verdacht voor zeer erstige oorzaken...
Ik zou staan op aanvullend onderzoek als ze niet op korte termijn aankomt of meer energie krijgt en als dat boeden niet stopt. En laat anders de behandelend internist uitleggen waarom hij geen reden ziet om meer beeldvormend onderzoek te doen van de thorax, zodat je het beleid kunt begrijpen en minder ongerust zult zijn dan je nu bent.[/quote]
ja er is wel een longfoto gemaakt en hier was niks op te zien. ik heb gevraagd of er nog een echo of scan of iets dergelijks gedaan kon worden maar de kinderarts ziet hier geen reden toe en wil dit pas doen als het bloeden lang aanhoudt (hoe lang is lang het duurt nu al twee weken). ik begrijp best dat men het een twee drie niet weet maar het is wel erg vervelend vooral voor mijn dcohter die toch wel erg graag beter wil zijn en wil weten wat er aan de hand is.
ze geeft nu sinds zaterdag ook aan dat zijn pijn heeft tussen haar schouders.
gr monique
[b]Anoniem schrijft:[/b]
[quote]Wanneer er sprake is van ongewenst gewichtsverlies, raden wij u aan om naar de huisarts te gaan. Zeker als u in korte tijd bent afgevallen zonder dat dit de bedoeling is (meer dan 3 kilo binnen een maand).
De huisarts zal proberen te achterhalen wat de reden van het gewichtsverlies is en u zonodig verder (laten) onderzoeken.
Soms hebben mensen met kanker gewichtsverlies. Maar gewichtsverlies kan vele oorzaken hebben en hoeft niet direct op kanker te wijzen.
Nb: In tegenstelling tot de andere klachten besproken in KWF Klachtadvies stellen wij u geen vragen. Het advies luidt altijd: ga naar de huisarts.
Bron: http://www.kwfklachtadvies.nl/infodoc?klacht=gewichtsverlies%5B/quote%5D
het stadium huisarts hebben we al gehad, we zijn nu onder behandeling bij de kinderarst in het ziekenhuis. tot nu toe nog zonder resultaat
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
[b]Manouk schrijft:[/b]
[quote]Glucose tolerantie test gedaan voor diabetes (suikerziekte)?[/quote]
Hallo Manouk, zouden deze symptomen dan kunnen wijzen op diabetus ??? ik ben zelf al 22 jaar diabeet en kan haar natuurlijk wel controleren op diabetus maar ik heb nooit gehoord dat bloed in speeksel opgeven hier bij hoort, maar ik ga het toch proberen, bedankt voor de tip.
Onverklaarbaar gewichtsverlies en vermoeidheid wel (diabetes). En het streepje bloed kan een virusje zijn.
[b]Koen schrijft:[/b]
[quote]Onverklaarbaar gewichtsverlies en vermoeidheid wel (diabetes). En het streepje bloed kan een virusje zijn.[/quote]
geen verhoogde bloedsuikers kunnen constateren, en het is wel meer dan een "streepje bloed"haar speeksel is totaal rood van kleur (lijkt wel op ranja)en per keer is het een volle koffiemok wat ze uitspuugt, en dit enige malen per dag.
hopen dat iemand iets weet.
Als dit het geval is, dan zou ze toch alleen al door het voortdurende bloedverlies een bloedarmoede oplopen! En dat verklaart gelijk de vermoeidheid.
Als het bloed rood is, dan moet het ergens in de buurt vandaan komen omdat het anders snel zou stollen en anders van kleur zou zijn.
Meer vragen over [u]bloed in speeksel[/u]:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=bloed+speeksel&sa=Zoeken#1248