Ongeveer anderhalve maand geleden werd ik wakker met diarree en 38,5 graden koorts. Ondanks deze klachten heb ik die dag gewoon gewerkt en heb ik thuis even geslapen, waarna de koorts verdween. Dit vond plaats ongeveer een week voor mijn vakantie.
Na deze episode kreeg ik last van huidpijnen, gewrichtspijnen en zenuwpijn, die per dag varieerden. Soms trokken de klachten tijdelijk weg, maar kwamen dan weer terug. Daarnaast heb ik een vervelend gevoel aan de rechterkant van mijn keel, ter hoogte van waar mijn amandelen zouden zitten (ik heb geen amandelen meer). Dit gevoel straalt ook door naar mijn tong, weer alleen aan de rechterkant.
Verder is het belangrijk om te vermelden dat ik tweeënhalve maand geleden klachten kreeg in mijn rechterbeen, van de lies naar de bil, waarschijnlijk gerelateerd aan de hamstringaanhechtingen. Deze pijn komt ook met vlagen terug.
Mijn temperatuur is bij het wakker worden meestal rond de 37 graden, maar schommelt tussen de 37 en 37,9. Ik word vaak warm en zwetend wakker. Bovendien heb ik opgezette lymfeklieren, vooral in mijn nek, lies en aan de rechterkant. Soms voel ik me ineens erg vermoeid en heb ik last van wisselende ontlasting en veel buikgeluiden of krampen.
Ik heb verschillende onderzoeken ondergaan, waaronder een echo van de hals (waarbij de lymfeklieren goedaardig leken), een uitgebreid bloedonderzoek (waarbij alles perfect was, inclusief verschillende vitamines, schildklier, nieren, lever en LDH), een thoraxfoto en een ECG, die allemaal goed waren.
Mijn arts concludeert nu dat het waarschijnlijk paniek of stress is. Ik kan begrijpen dat stress mijn zorgen versterkt en extra klachten kan veroorzaken. Echter, ik denk niet dat dit volledig verklaart waarom ik gezwollen lymfeklieren heb, het vreemde gevoel aan de rechterkant van mijn keel, de terugkerende klachten in mijn rechterbeen en het zweten in de avond en bij het ontwaken.
Nog paar extra dingen:
-ik heb soms ineens jeuk en dan komt er een rood bultje
-mijn menstruatie was een week te vroeg
-ik heb wel paniekaanvallen gehad, maar dit is vooral omdat ik mij veel zorgen maak.
De opgezette klieren kunnen nog een gevolg zijn van de diarree en de koorts die je hebt gehad. Die kunnen ook nog wel een tijdje aanwezig blijven.
De klachten aan de keel, het rechterbeen en het zweten kunnen wel stress/angst gerelateerd zijn. Het is mogelijk dat je ongemerkt hyperventileert.
Doe eens de test op:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/
Ja, ik denk dat ik wel hyperventileer door dat ik zoveel stress krijg van de klachten en bang ben voor iets ernstigs.
Vergeten te vermelden maar heb al een aantal jaar een grotere klier tussen kaak en oor die zit wel vast, de kleinere klieren weet ik niet hoelang die er al zitten en of het pas met de griep was.
Op internet lees ik alleen maar dat een biopt uitsluitsel geeft, dokter wil dit niet.
Een biopt wordt ook alleen maar gedaan als daar een reden voor is. Je bloedonderzoek was goed, de echo's waren dus dus is er geen reden om een biopt te nemen. Als er iets mis zou zijn had je afwijkende bloedwaarden gehad en was dat ook op een echo te zien geweest. En dat moet je een biopt nemen om dingen uit te kunnen sluiten.
Oke, dat snap ik en ik wil ook graag de huisarts geloven.
Ook snap ik dat internet niet de beste plek is als je last van dingen hebt maar heb zoveel verhalen gelezen dat mensen hetzelfde hadden en pas met een biopt een slechte uitslag kregen dat ik het niet los kan laten. Maar ik kan het ook niet loslaten omdat de klachten blijven.
De informatie op internet is niet altijd betrouwbaar. Je weet namelijk nooit of dat wat mensen op internet plaatsen ook helemaal klopt.
Maar als je toch bezorgd over blijft zul je dat dus met je huisarts moeten bespreken.
De klachten blijven als jij je er druk over blijft maken. Zo ontwikkel je nog een angststoornis