Hallo iedereen,
Ik heb een vraag, waarvan ik eigenlijk geen andere mensen ken die dit ook hebben.
Mijn schildklier werkt afwisselend te traag en te snel.
Mijn internist vind onderzoek naar het hoe en waarom niet zo zeer nodig, alleen het op peil brengen van de schildklier is natuurlijk wel nodig..
Wat voor onderzoeken kan ik om vragen?
Drie jaar geleden was de kans dat ik toen makkelijk kinderen kon krijgen door de te lage schildklierproductie volgens de boekjes klein zonder medicijnen.
Ik kwam een maand na de diagnose erachter dat ik gelukkig zwanger was van een tweeling.
Toen ik klein was en de amandelen eruit gingen ben ik te lang onder narcose geweest.
Ik heb later van een KNO arts gehoord dat dit (onofficieel gesproken) kan leiden tot het uitvallen van de toch al gevoelige schildklier.
Na de amandel operatie ben ik aangekomen en werd ik traag.
Ook groeiden de amandelen weer aan.
Toen ik veertien was ben ik in zes weken 25 kilo afgevallen en werd ik juist een mugje.
Mijn conclusie is dat dit een hyper is geweest.
Weet iemand antwoord op mijn vragen?
Onder welk type schildklier problematiek valt dit, en kan het zijn gekomen door die amandelverwijdering?
Ik merk de laatste tijd dat ik moeilijk mijn woorden kan verwoorden op bepaalde momenten van de dag.
Het lijkt een beetje op war taal als het er al uitkomt.
Ik weet het, ik vraag veel, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groet, Inez
Het lijkt mij verstandig dat je jouw schildklierhormonen laat meten door de huisarts. Blijkbaar is er een inconsistentie en ik vind dat je zou moeten weten wat de waardes zijn. Zomaar gissen naar wat het geweest zou kunnen zijn zonder aantoonbaar bewijs en dus zonder resultaten van medisch onderzoek is weinig zinvol.
Lees alvast deze website eens met welke testen wat meten: http://www.medics4medics.com/index.php/medische-analysen/schilkliertesten