Hoi!
Afgelopen week was ik op Kreta en heb ik genoten van een prachtige vakantie. Bij Oulos, een ‘verzonken’ stad aan de kust van waar je tussen de oude fundamenten kan zwemmen heb ik in heel ondiep water over de zee bodem bewogen en daar een steen geraakt. Vrijwel meteen daarna ging die plek die in contact was gekomen als een gek branden. Na 1 á 2 minuten later ontstonden er blaasjes, exact dezelfde reactie als bij een kwal/brandnetel. Het voelde ook echt als brandnetels, maar dan x10 pijnlijker en branderiger. Na een half uur werd het een enge dikke rode plakkaat. Zo groot als een handpalm. De zee was crystal clear en er waren absoluut geen kwallen. Ook zag ik geen vuurkoraal. Toch is het een neteldier/hydropoliep geweest want het was dus in contact met de zeebodem.
Niks kunnen vinden wat het nou exact was, locals wisten ook van niks. Kreeg cortisonen/steroïde creme en antihistamine van de pharmacist, en dat leek wel lichtelijk te helpen. Nu 3 dagen later is de zwelling weg en de hevige pijn heeft plaats gemaakt voor een “schaafwond” pijn. Het is nu heel duidelijk te zien waar de tentakeltjes mij exact geprikt hebben, maar wat het geweest heeft kunnen zijn? Kan iemand mij hier misschien mee helpen? Kennis over de Middelandse Zee/Kretenzische Zee/Golf van Mirabello, of kennis van netelachtige beten? Foto is van huidige staat, waar je duidelijk de vormen kan zien van wat me geraakt heeft.
Ik hoor het graag!