Heel vreemd, ik had ditzelfde zojuist ook na een middag dutje voor het eerst. Het leek eigenlijk wel een beetje lichtblauw/groen. Was een diepe slaap waaruit ik kwam. Bijzonder dat het weinig voorkomt. (leeftijd 46)
Ik heb het sinds vandaag ook.
En ook in de middag als ik mijn ogen een tijdje dicht heb gehad.
Een paar seconden alles groen, daarna weer normaal.
Zal het over een paar weken aan de oogarts vragen.
Nu ik lees dat ik niet de enige ben ..maar ik heb dit idd wanneer ik overdag na het slapen wakker word, ongeveer een half jaar geleden begonnen, echt een groene kleur alsof de kleur bijgesteld moet worden alsof ik door een groenkleurig glas kijk, ik ben 59
Ik heb dit ook al meer dan een jaar mijn huisarts stond ook heel raar tekijken toen ik het aan haar vroeg het best raar en het trekt heel snel weer weg .
Zal aan je ogen liggen, ga naar de huisarts? Goed antwoord, helpt alleen geen fluit......
Blij te lezen dat ik niet alleen ben. Ben gerust gesteld dat het niks ernstig bevat. Zelfs mijn salon is groen. Is eerder appel blauw zeegroen. Nog mooi ook.
Heb ik ook nogal een vreemde gewaarwording dat de hele omgeving groen is voor en paar seconden. Nog niet naar een dokter geweest maar zo te lezen is dat ook niet nodig want die weten het ook niet.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb het 2 jaar geleden ook gehad dat ik alles groen zag als ik wakker werd. Huisarts wist het ook niet. Heb Parkinson en slik allerlei medicijnen.
Ben 5 dagen geleden aan vernauwing in lage rug geopereerd, nu zijn die kleuren weer terug bij het wakker worden. Mijn dekbedovertrekrand is nachtinktblauw en de witte muren hebben een soort fluogele houtwormkringeltjes. Het duurt ongeveer 6 seconden en dan ebt het weg.
Ik had het jaren geleden ook. Nu heb ik het alweer een tijdje maar is alles geel. Heb de indruk dat het gebeurd als je plotseling wakker wordt ik ben 65.
Ik lees hier dat dit totaal geen vreemd fenomeen is. Ik ben 71 en heb dit symptoom ook als ik soms overdag voor tv in slaap val het is een fractie van een seconde het moment je wakker schiet, het is wel heel vreemd, maar niemand schijnt te weten hoe het komt.
Je zou kunnen googlen in het engels dan krijg je meer resultaten.
Bij mij precies hetzelfde!
Bij plotseling wakker worden in een soort flits van 1 seconde alles bijna fluoriserend groen zien. Daarna schakelt alles weer naar normale kleuren.
Ik ben 66 en het is nu 2 of 3 keer gebeurd.
Het lijkt me dat mijn hersenen de dingen dan nog verkeerd verwerken.
Oh ja, nog even dit erbij:
Het was inderdaad de keren dat ik (ivm de warmte) met de gordijnen open had geslapen. Dus ik werd wakker terwijl het buiten volop licht was.
Ik heb dat sedert een tweetal dagen en ben er gisteren mee naar de dokter geweest (zijn vrouw is oogarts). Het is iets die Chloropsie genaamd wordt en het zijn bijwerkingen van een medicijn die je inneemt.
Het gaat niet vanzelf wef, enige dat je kunt doen is uitzoeken welk medicijn het is en dan dat stoppen, is na een paar dagen verdwenen.
Ik neem drie soorten dus gisteren gestopt met één voor vijf dagen, dan vijf dagen het ander stoppen en als laatst het medicijn stoppen.
Succes
Mario