Hoe voelt een lymfeklier eigenlijk? Als een bolletje of kan het ook een langgerekte opgezette stengel zijn?
In de meeste gevallen als een bolletje
Ik heb aan mijn hals een lymfeklier dat erg beweegbaar is en alleen een klein beetje uitsteekt als ik mijn nek omdraai, ik ben een beetje verkouden echt een heel klein beetje dat ik dus soms nies. Kan dat de reden zijn? Ik heb een ziekteangsstoornis (verklaard) dus ik maak me altijd snel zorgen. Hoelang duurt het ongeveer voordat zo een lymfeklier weer kleiner wordt? En kan ik een echo vragen? Kunnen ze op een echo al zien of het iets ernstigs is?
dat is dus nier raar als je verkouden bent. Dat wil zeggen dat je afweersysteem goed bezig is om de verkoudheid op te ruimen
Oke, en weet je ook wanneer zo een lymfeklier weer kleiner wordt? Na ongeveer hoeveel weken..? Ik heb dit nog nooit eerder bij mezelf gevoeld
Dan kan wel weken duren vooral als je er voortdurend aan gaat voelen
Ik heb ook echt erge jeuk over mijn hele lichaam en dan vlekjes (lijkt op netelroos) op google krijg ik als resultaat ziekte van hodgkin, wel stopt de jeuk als ik anti allergie pil op heb, kan het zijn dat ik allergische reactie heb gekregen?? Ik vind het een beetje eng allemaal gezien mijn hypochondrie
Als die anti-allergie pil werkt, dan is het dus een allergische reactie
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik sluit me bij de rest aan, ik had bloeonderzoek laten doen die kwam iets te hoog(41,6%) ik kreeg steeds van assistenten te horen dat het niet zo hoog was maar meer ook niet na een weekend volop stress te hebben heb ik met de huisarts gesproken en zij legde alles piekfijn uit. Bleek achteraf gelukkig om een infectie te gaan dus maak je niet meteen zorgen en ga het NIET opzoeken!
Hallo misschien kan u mij adviseren, ik kreeg een week geleden te horen dat ik het sydroom van sweet heb . Dit is vaak in combinatie met een onderliggende aandoening van infectie , immuunziekten, medicijnen of bepaalde kankers . Daar schrok ik best van had nog nooit van dat sydroom gehoord , ik ben na de informatie ook goed gaan voelen aan mijn lichaam . Nu voelde ik een best wel groot balletje op mijn lymfeklier bij mijn lies , daar onderzoek ik niet zo vaak . Moet ik dit meteen doorgeven aan mijn arts, of kan ik gewoon tot 1 oktober wachten . Mvg
Daar kun je nog wel tot 1 oktober mee wachten