Ik voel in mijn linker lies 2 kleine knikkertjes. Ze zijn beweegbaar en niet pijnlijk. Ben een slank persoon. Heb ze alleen links en niet rechts, is dat gek?
Nee hoor. Dat is niet gek, raar of ernstig
1 van de 2 is wel ietsje groter, is dat gek? En aan die iets groter is voel ik een soort van dun “draadje” als ik hem beweeg. Alsof er een heel dun touwtje aan zit (kan het einde niet voelen). Is dit een spier? Ben dan meteen bang dat dit lymfeklierkanker is en dat een soort vertakkingen zijn…
Ik zet even alles op een rijtje, misschien dat iemand dan duidelijk ziet wat het kan zijn:
1. Vorig weekend deed mijn lies plots pijn tijdens het lopen, dit ging na een dag weer weg, dus ik zocht er niets achter.
2. Vorige week dinsdag ontdekte ik een bultje in mijn lies van ik schat 1cm (vingertopje), waar de pijn die ik voelde vandaan leek te komen. Als ik erop drukte voelde ik dezelfde pijn weer.
3. Inmiddels lijkt deze bult iets kleiner en doet hij geen pijn meer als ik erop druk.
4. Ik voel dus nog een lymfekliertje in mijn lies. Dit is echt een heel klein beweegbaar erwtje, de andere waar ik het steeds over heb is dus wel iets groter. Kan het zijn dat er dus alleen maar 1tje gezwollen is en de andere niet?
5. Ik heb ontdekt dat ik een scheerwondje heb wat een beetje is gaan ontsteken in de buurt van mijn anus, het is rood met een beetje pus, maar lijkt inmiddels te helen. Kan het zijn dat de lymfeklier in de lies daardoor is gaan zwellen?
6. Ik kan de grotere klier ook wel bewegen maar wel wat minder dan het erwtje.
Wat lijkt dit te zijn?
Dat is niet gek. Als je er bezorgd over bent/blijft ga dan naar de huisarts en laat ernaar kijken
Ik heb ontdekt dat ik een scheerwondje heb wat een beetje is gaan ontsteken in de buurt van mijn anus
Dat is dus de reden voor de aanwezigheid van de lymfemklier
Duidelijk, dankjewel. Hoelang kan die gezwollen blijven dan? Of echt tot dat de wond weg is?
Dat kan weken duren. Belangrijk: je moet er zoveel mogelijk vanaf blijven
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ah dank voor de tip, voel er nu elke dag wel een keer aan namelijk of het al minder wordt
De twee ‘ontstoken haarzakjes’ op mijn bil zijn nog steeds rood omrand met wat geel pus. Ze doen niet meer zoveel pijn en er lijken nu korstjes op te komen. Dus denk dat ze aan het helen zijn. De lymfeklier wordt alleen nog niet kleiner… kan dit?? Is dit wel goed?
Toevoeging: de klier is trouwens denk ik 1 a 1,5 cm en niet mega beweegbaar (kan hem maar een klein beetje bewegen). Is dat een slecht teken?
Lymfeklieren kunnen weken aanwezig blijven. En de ontstekingen zijn dus ook nog niet weg
Blijf in ieder geval zo veel mogelijk van de klier af. Anders kan die dus niet kleiner worden en weggaan
Heyy goedemorgen,
Nou ik heb nu sinds 15 weken opgezette lymfeklieren onder mijn kaak/hals. Heb bloed geprikt kwam niets uit. Nu weet ik dus niet wat voor verdere stappen ik moet ondernemen aangezien ik toch een gevoel heb dat er iets is of iig een rede is dat ze zijn opgezet, hebben jullie misschien een ideetje wat ik kan opvragen om toch iets verder onderzoek er naar kan krijgen het zijn meerdere lympfe klieren2 kleine van ongv 0,5 cm en 1 van ongv 2 cm en aan de andere kan 2 en dan 1 van 0,5 en 1 van 1 cm . Mvg demi
Ben je voorafgaand dan wellicht ziek geweest? Corona gehad bijvoorbeeld?
Hoe vaak voel je aan de lymfeklieren?