Al van kind af aan heb ik rare klachten die komen en gaan. Ik ga naar bed moe enzo, dan opeens wordt ik onrustig van binnen, wordt benauwd, krijg ernstige maagpijnen en buikpijn, mijn darmen maken herrie en zijn duidelijk aanwezig, begin te zweten en te trillen, erge bewegingsdrang, soms het gevoel dat alles zwart wordt voor mijn ogen. Dit blijft tot dat ik enorme waterdunne diarree krijg daarna zakt het af. Het gaat niet altijd door tot de waterdunne diarree maar heel vaal wel.
Dit is iets wat soms maanden niet voorkomt en dan opeens weer aanwezig is. Ik vraag me af wat dit zijn kan???
Dat is moeilijk te zeggen. Ben je met de klachten ook al bij je huisarts geweest?
Ja dat ben ik zeker. helaas kon hij me ook niets vertellen. Ik heb in ieder geval geen prikkelbare darm ed. Eerst werd er gedacht aan hyperventilatie klachten maar ook dat bleek het niet te zijn.
Het komt en gaat zonder aanwijsbare reden.
Om eerlijk te zijn dacht ik bij het lezen van deze reacties a l á minuut aan hyperventilatie. Wellicht een accute aanval. Dit kan de huisarts natuurlijk niet zo maar uitsluiten als dat plots voor komt. Eigenlijk passen vrijwel alle klachten hier bij. Het zweten,trillen,zwarte voor je ogen. Ik zou voor de zekerheid een beetje onderzoek vragen. Bloedonderzoek misschien een hartfilmpje maar da´s denk ik meer ter geruststelling.....
Hyperventilatie is niet zomaar uit te sluiten inderdaad.
Het zou echter ook een probleem van maag en darmen kunnen zijn. Let er eens op wat je hebt gegeten een dag voordat je de klachten krijgt.
Je kunt natuurlijk ook even een hyperventilatie test doen op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest
Ik denk eerlijk gezegd dat er geen duidelijkere hyper-ventilatie aanval bestaat accute vorm. Als deze. Serieus. Hier bestaat volgens mij weinig twijfel over. Haha. Spanningen kunnen makkelijk op je buik werken. Dat is niet raar. En inderdaad hoef je niet eens altijd gespannen te zijn om zo´´n aanval te krijgen.