aansluitend op een eerste bericht
op de forum over koorts
wat is de betrouwbare
meting
ik weet niet welke ik moet doen
want mijn optie is onder de oksel
Dat hangt natuurlijk ook van je thermometer af.
Welke thermometer heb je?
Een digitale thermometer of kwikthermometer kan in de okselplooi gestoken worden. Hou de punt van de thermometer in het midden van de okselplooi en dicht tegen het lichaam aangedrukt. Wacht bij een digitale thermometer op het biepsignaal. Een kwikthermometer moet je “afslaan” tot het kwik voldoende gezakt is in de thermometer. Laat een kwikthermometer enkele minuten in de okselplooi zitten zodat het kwik kan stijgen tot het de lichaamstemperatuur heeft aangenomen.
Omdat de okselplooi enkel een oppervlakkige meting van de temperatuur geeft, wordt de echte lichaamstemperatuur onderschat. Tel daarom 0,5°C bij de meting om de echte temperatuur te kennen.
Deze meting noemen we axillaire meting.
Een andere meest nauwkeurige meting kan rectaal worden uitgevoerd. De thermometer wordt dan in het "poepgaatje" gestoken. Aldaar 3 minuten laten zitten.
maar de laaste lijkt mij Onhygiënisch
maar als dat betrouwbaar is
anders doe ik gewoon onder de
oksel bedankt alvast
op de laatste bericht wil
regeren als het via
rectaal beste betrouw baar
maar Onhygiënisch vindt
maar hoe ver moet ik
in steken
De voorste punt moet helemaal in de anus bij volwassenen.
Maar je kunt natuurlijk ook de okselmeting doen. Alleen moet je dan 0,5 graden bijtellen. De thermometer dan wel enkele minuten laten zitten en de oksel goed gesloten houden.
oke dan probeer ik 1 keer
op die manier van rectaal
kijken of er verschil is
tussen die 2
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
sorry dat ik nog vraag
als ik op die manier doe
is er ook nog tips
om thempraturen
op die manier
ik heb dus op die 1 manier
gedaan er zat 1,3 verschil
in maar is er
ook nog welke houding
die je gebruikt
liggen of staan
[quote]ik heb dus op die 1 manier
gedaan[/quote]
Ik weet alleen helaas niet welke de 1 manier is. Het zou beter zijn als je toch ietsjes duidelijker zou zijn.
Welk soort thermometer heb je?
Een kwik thermometer of een elektronische?
Overigens:
als je een thermometer in je anus stopt lijkt het me voor de hand liggend om dat liggend te doen en niet staand.
ik heb een elektronische thermometer
ik heb wel staand gedaan
maar als je ligt
is er ook nog een
positie moet liggen
sorry voor onduidelijke vraag
Koorts meten doe je liggend op een zijkant.
Dat is doorgaans het prettigst.
daarom heb ik staand gedaan
ik kan niet op zij liggen
maar wel vreemd dat de
tempratuur 1,3 verschil is