Help, mijn kind van 6 kan sinds 2 jaren bijna niet lopen met zijn linkerbeen. Hij heeft geen pijn, maar knikt vaak door zijn been en loopt daarbij heel moeilijk. Het linkse been gaat bijna niet voren. Meer dan 20 meter lopen is niet mogelijk. Verders kan hij alles, klimmen, fietsen en achteruit lopen. Rennen kan hij niet en het rare is, dat hij soms wel redelijk loopt. Alle mogelijke onderzoeken zijn gedaan en geen arts weet er raad mee. Ikzelf denk nog steeds aan een soort van zenuwbeknelling of zo, maar dat zou op een MRI te zien zijn, zegt de arts. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, het is zo verschrikkelijk om mijn zoon zo te zien.
"Help, mijn kind van 6 kan sinds 2 jaren bijna niet lopen met zijn linkerbeen."
en
"Rennen kan hij niet en het rare is, dat hij soms wel redelijk loopt."
Kun je dit misschien iets uitgebreider uitleggen?
Is er al eens gekeken of hij misschien een liesbreuk heeft?
ik weet niet of hij een liesbreuk heeft, maar ik neem aan dat dat op een CT scan of MRI wel te zien is. Hij is van top tot teen nagekeken, ook op de ernstige ziekten, zoals MS, kanker, spierziekten, maar er is niks te vinden. Ze denken dat het een conversiestoornis is, maar daar is hij wel erg jong voor. We hebben nu een jaar behandeling gehad voor zijn evt. conversiestoornis, maar zonder resultaat. En de artsen geven toe dat ze het gewoon niet weten, maar ik ben bang dat ze iets over het hoofd zien.
Een conversiestoornis vind ik ook wat ver gezocht gezien zijn leeftijd.
Klaagt hij niet over pijn op andere plekken?
Zijn de testikels alle twee ingedaald?
Is je zoon ook al eens gezien door een neuroloog?
Zijn er optische verschillen tussen beide benen?
Als je zoon (naakt) voor je staat met zijn rug naar je toe zie je dan verschillen tussen links en rechts? Misschien een bil hoger dan de ander?
Heup aan een kant lager? Verschil tussen beide bovenbenen (een been meer naar buiten of binnen gedraaid?
allereerst bedankt voor het meedenken.
Maar hij heeft nooit pijn.
En alles wat u opnoemt is nagekeken. Ook de neuroloog heeft allerlei onderzoeken gedaan, en er is niks lichamelijks te vinden. En het gekke is dat het soms weken redelijk gaat met lopen en dan weer weken erg slecht, waardoor hij nauwelijks met zijn linkse been kan lopen. Het gaat gewoonweg niet vooruit en knikt erdoon heen. Voel me zo machteloos als moeder.
ik vind het zelf lijken op een zenuw/spier/pees of zo die soms klem zit, maar dat is volgens de arts op een MRI te zien, klopt dat?
Dat is nog maar de vraag.
Als er iets klem komt te zitten door bijvoorbeeld een bepaalde beweging onder bepaalde omstandigheden en die beklemming raakt dus ook weer opgeheven, moet er net op het moment van beklemming ook nog op de juiste plek worden gekeken. Dat maakt een diagnose dan ook extra moeilijk. Een zenuw beklemming lijkt me niet zo voor hand liggend overigens. Dat doet nl zeer. Evenals een spier of pees. Misschien een rare vraag maar is er misschien een filmpje waarop te zien is dat je zoontje problemen heeft met lopen?
Ja, die heb ik zeker. Maar daar staat zijn gezicht op en ik wil dat niet open en bloot op internet zetten. als je een persoonlijk mail-adres hebt, wil ik hem best doormailen, alle hulp is nl. welkom.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dit is de webpagina van Tandor:
http://tandor.webklik.nl/page/homepage
Sterkte