In 2000 zwaar autosport ongeval gehad hierbij is mijn hoofd zijdelings weggezet. dit werd pas in 2006 door een orthomanueel therapeut ontdekt en constateerde vervolgens door de extreme scheefstand veel slijtage.
Al heel lang veel hoofdpijn pijn in nek, schouders, armen en uitval verschijnselen in beide handen en met name rechterarm en hand.
Ik lig nu sinds 2 jaar in de lappen mand.
Ik probeer al zeker 5 jaar een verwijzing te krijgen van m'n huisarts voor een grondig onderzoek in een academisch ziekenhuis, want er is nog nooit onderzoek gepleegd naar nek en of hoofd letsel.
Helaas krijg ik na al heel wat procedures en gesprekken het niet voor elkaar om een verwijsbrief te krijgen.
Wat te doen
wat een ellendig verhaal.
het is helaas zo dat er na een ongeval veel te weinig naar restverschijnselen wordt gekeken.
na een ongeval of val kun je altijd het beste naar een chiropractor gaan om de boel te laten controleren, hiervoor heb je geen verwijzing nodig, een chiropractor zal eerst foto's maken en daarna eens kijken wat de schade is en of er iets aan de stand van de wervels te doen is.
je hebt waarschijnlijk behoorlijke schade en een whiplash overgehouden.
helaas kan de reguliere geneeskunde hier niet altijd iets aan doen, daarom stuurt de huisarts jou waarschijnlijk niet door.
wat heeft de orthomanueel therapeut voor diagnose gesteld? zijn er foto's gemaakt?
is het mogelijk dat je een nekhernia hebt?
de huisarts zou je met al deze klachten naar de neuroloog moeten verwijzen.
je hebt dus een paar opties: nogmaals vragen verwijzing, andere huisarts, of naar een chiropractor.
wens je sterkte, Brenda
Neem contact op met de zorgverzekering en vraag om advies wat voor u de mogelijkheden zijn.