Ik schreef al dat de klachten erbij passen...
Soms zijn er dingen waarvan je je niet bewust bent dat het dit kan uitlokken.
Kan het ook zo zijn dat bijvoorbeeld spanning en angst die je weken geleden hebt gehad ineens zich uiten in zo’n aanval zonder dat je het door hebt? Al is het dus al weken geleden
Sorry dat ik zoveel vraag. Maar ik heb een soort van hevige spierkrampen over heel mn borst, het begint in het midden. Het voelt krampen, beklemmend en druk tegelijk. Ook rond mn slokdarm. Is dit ook een typische klacht?
Ja dat zou kunnen. Doe eens de test op:
https://ademlab.nl/hyperventilatie-test/
Misschien is het goed om je amngsten en klachten eens met je huisarts te bespreken en kijken dat je er professionele hulp bij krijgt
Ik scoor op 20 punten ‘vaak’ of ‘heel vaak’. Is dat dan hyperventilatie/chronisch?
Ik voel die krampen op me borst en mn bovenrug staat ook helemaal stijf. Heb het gevoel dat me schouderbladen ook strak getrokken staan
Bij de uitslag zou dat ook moeten staan
Er staat: als je op meer dan 6 punten een 3 of hoger scoort dan is de kans groot dat je hyperventileert.
Voorheen was er nog een andere test die je weleens deelde op forums. Bestaat die nog?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dan is het dus zeer voor de hand liggend dat je hyperventileert je scoort immers vaken dan 6 x 3 of hoger
De andere test is hier helaas niet beschikbaar. Die kan ik alleen via mail versturen en daar heb je dan excel en een pc cq laptop voor nodig
Aah dat begrijp ik. Ik probeer een ademhalingsoefening te doen. Is elke ademhalingsoefening op YouTube prima of raad je mij iets aan?
En nog even een vraagje over dat product wat je eerder deelde vanmiddag. Helpt dat ook op zulke momenten dus wanneer je continu klachten hebt of echt alleen in een aanval?
Als je de klachten hebt dan hypeerventileer je dus en ja dan wwerkt dat ook. En dat kan dan gebruikt worden ipv ademhalingsoefeningen
En voor goede ademhalingsoefeningen raad ik je aan om naar een fysiotherapeut te gaan. Die kan dan ook kijken of je ze goed uitvoert, want anders heb je er niks aan
Oké dus eigenlijk hyperventileer ik nu zonder dat ik het door heb en daarom deze klachten? En dan is zo’n hyperven handig.
Zal ik doen! Kan een fysiotherapeut ook achterhalen of je hyperventileert?
Je zult het idd niet in de gaten hebben en ja de fysio kan dat idd vaststellen