Beste John,
In een vorig topic die u gesloten heeft geeft u desinformatie. Ik vroeg of een arts moest helpen bij hormonen gebruik zonder recept, en u zei nee en begon ook over dat het illegaal zou zijn om zelf te gebruiken waar ik niet eens om vroeg btw?
Dit typte u "En als dit soort middelen zonder voorschrift van een arts worden gebruikt is dat dus illegaal. "
Nou Beste John ik kan u vertellen dat het totaal niet klopt ik zal even dit plaatsen wat van de rechtbank komt "Het gebruik van de middelen is in Nederland niet strafbaar (alleen in de topsport vanwegen contracten)"
Als u iets niet weet typ het dan ook niet of controleer de politiesite of rechtsgrond eerst voor u iets Illegaal noemt als Moderator!
Je haalt wat dingen door elkaar. En dat is: " strafbaar:" en " illegaal". Bezit van dit soort middelen voor eigen gebruik wordt gedoogd.
De Nederlandse overheid gedoogt het bezit van doping voor eigen gebruik, maar heeft de handel in dopingmiddelen verboden. Veel dopingmiddelen zijn medicijnen, en de Geneesmiddelenwet stelt dat de handel in en productie van medicijnen buiten de gangbare kanalen (zoals de apotheek) niet zijn toegestaan.
Als je de middelen verschaft buiten bv een apotheek en dan niet op recept van een dokter is dat illegaal. Ook iemand anders dan een apotheek die deze middelen verstrekt is strafbaar en dat is dan dus ook illegaal.
Je hoeft je tov mij niet te verantwoorden als je dit soort middelen wilt gebruiken. Het kan mij namelijk helemaal niks schelen wie wat hoe en wanneer gebruikt. Eigen verantwoordelijkheid.
Maar mijn antwoord blijft overeind. Er is geen veilige dosis wanneer dit soort middelen zonder medische indicatie en zonder voorschrift van een arts worden gebruikt. En dat is mijn laatste reactie hierover.