Ik heb een wondje nu heb ik inotyol zalf gebruikt en daarna isobetadine gel 10% gebruikt dus zonder het wlnd aftewassen er op dus is lichtjes gemengd geweest heb er wel uren tusse hepaten maar nu staat er op internet isobetadine gel Niet vermengen met een ander geneesmiddel of preparaat voor de huid maar is dit dus voor toepasing bij mij en wat nu + sulfadiazine met isobetadine mag niet kan vlekke laten zit dit in inotyol
Dat kun je in de bijsluiter terug vinden, nee dat zit er niet in.
Het was verstandiger geweest die eerst te lezen.
Sowieso is het niet goed om van alles op wondjes te smeren, tenzij een arts dat voorgeschreven heef (voor dat betreffende wondje).
Wondjes genezen het beste als je ze gewoon schoon en droog houdt.
Steeds smeren zorgt dat de huid week en zacht wordt en er geen korstje kan ontstaan waardoor je juist kans op infecties krijgt.
Gewoon wassen/afspoelen met water en droog deppen is voldoende.
Bedankt maar omdat ik inotyol en isobetadine gel 10% achter elkaar er op heb gesleerd kan er iets gebeuren? Vleken onstaan of iets want mag blijkbaar niet
@Anoniem-A
Het is niet handig om antwoorden te geven als je niet helemaal weet wat de consequenties van iets kunnen zijn.
De vraag van de ts is terecht en heeft niks te maken "met iets wat gewoon niet mag ".
Het wordt namelijk niet voor niks afgeraden, het kan vlekken op je huid veroorzaken die er niet bepaald makkelijk weer af gaan,omdat beide middelen een chemische reactie op elkaar geven.
Even ter verduidelijking voor de ts, de isobetadine en de sulfadiazine mogen niet samen.
De isobetadine en de inotyol kunnen geen kwaad.
Het is alleen niet niet verstandig om dat vaker te doen, om de reden die ik in mijn eerste reactie noemde.
Laat het wondje gewoon drogen, dan heelt het het snelste.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@Suus
Van een keer fout smeren van twee zalfjes die niet in contact met elkaar mogen komen ga je nog niet meteen dood.
Plus in plaats van dat de topic starter om 5:27 het bericht typte en wachte op antwoord, was het beter geweest om op 8:00 uur de dokter te bellen. Veel handiger geweest toch..