Hallo ik heb een vraagje. Ik gebruik al lange tijd diazepam 2mg. Dat is geen hoge dosis als ik zo alles lees. Nu probeer ik af te bouwen en heb 1/4 er af gehaald. Maar ik sta op mn kop van de buikpijn. Vooral mn dikke darm. Het lijkt wel of die in de fik staat. Wat kan ik het beste doen. Eerst terug naar 1/8 misschien. Bij mij zijn darm problemen de oorzaak dat ik er mee wil stoppen. De dokter heeft amitriptyline voorgeschreven maar ik weet nog niet of dat nou verstandig is. Zit ik daar weer aan vast. Iemand een suggestie wat te doen?
Probeer het dan eens met 1/8
Ik zou dat toch met je arts bespreken ipv op een forum.
Je behandelend arts heeft je dossier en kan inschatten wat de consequenties zijn als je gaat stoppen of de andere medicatie niet zou nemen.
Ik ben afgebouws van diazepam 20mg in 5 weken na 3 maanden wisselvallig gebruik van meerdere pammetjes.
intussen ben ik opgenomen omdat ik mij rusteloos voel continu
dit gevoel had ik bij alle pammetjes behalve in het begin bij de oxazepam.
ergens na een paar weken voelde ik dat de pammetes niets meer deed en toen kreeg ik al achatisie klachten..
waardoor we dachten dat we moesten verhogen omdat ik onrust ervaarde.
maar met de verhoging werd dit niet beter.
het werd slechter waardoor ik als een speer ben afgebouwd.
ik vraag mij af of deze klachten afnemen want ik slaap intussen weken niet of heel slecht.
de artsen hier zijn niet bekend met waar ik mee kamp en hebben er simpel weg geen oplossing voor.
maar ik heb continu de behoefte om te vluchten dus heen en weer pezen.
en niet kunnen ontspannen een moment, dus ik ben voortdurend in de weer met een verschikkelijke onrust in mn lijf continu
ook snachts en het is niet uit te houden.
ik heb hulp nodig en tips want ik houdt het niet vol op deze manier.
ik wil naar huis toe, maar hier is geen kant en klare oplossing...
hoe behandel ik die onrust
intussen begin ik ook verward te raken en het gevoel te hebben gek te worden.
ik heb geen besef meer van de wereld om mij heen en ik zit opgescheept eenzaam met mijn gevoel die niet weg kan.
ik heb continu de behoefte om te bewegen trillen en ik hyperventileer de hele dag
intussen heb ik oook last van derealisatie en zie alles vanaf een afstand
ik ben mezelf compleet kwijt aan het raken.
is het dan verstandig om tijdelijk weer op te bouwen ?
Dat is echt iets om met je arts of behandelaar te bespreken.