Goedemorgen,
Geen idee of ik deze vraag hier kan stellen, maar ik doe een poging:
Is er iemand die ervaring heeft met de LDH waarde?
Ik heb een LDH waarde van 316 U/L. Volgens de ref.waarden bij mijn huisarts mag deze max.450 zijn. Op de website van het OLVG en Slingeland ziekenhuis staat dat alle LDH waarden boven de 250 worden beschouwd als verhoogd... maar mijn huisarts denkt hiet anders over.
Naast deze waarde heb ik ook klachten als: snel verzuurde / pijnlijke spieren, vaak misselijk en pijnlijke spieren rondom mond/kaken. Daarnaast constant verhoging en bij minimale activiteit gaat dit over in koorts.
Geen verhoogde ontstekingswaarden.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? En wat kunnen jullie zeggen over de LDH waarde?
LDH komt voor in de meeste cellen van ons lichaam, maar niet in het bloedplasma. In de normale situatie zal dus weinig of geen LDH in het bloedplasma worden aangetroffen. Meestal zal de LDH-waarde bij gezonde mensen liggen tussen 134 – 225 U/L. De normaalwaarden kunnen echter van laboratorium tot laboratorium verschillen.
Je zult dit dan toch met de huisarts moeten bespreken en dan vragen waarom hij daar anders over denkt
@John;
Bedankt voor uw antwoord. De huisarts kijkt hier anders tegenaan omdat hij ook benoemd dat het per lab verschilt. Maar na enig aandringen gaat hij overleggen met een internist. Die terugkoppeling krijg ik nog.
Dat dan maar eens even afwachten
Er is overlegd met de internist. Ook die ziet geen verontrustende dingen en zegt dat de LDH waarde met deze manier van testen normaal is.
Daar moet ik dan maar op vertrouwen.
Dat is wel erg hoog. Beter om dit dan toch met arts te bespreken. Die heeft alle relevante informatie om dat in de juiste context met je te bespreken
Mijn lhd is 420 ik ben 88 jr en mijn huisarts ziet geen problemen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies